For tidlig med sidenotering i USA nå.
Selskapet bør vise økende overskudd over flere kvartaler før man får den ønskede effekten av en sidenotering.
Dette bør tidligst skje i 2021.
Sidenotering nå uten at de trenger penger er fullstendig meningsløst og vil bare ødelegge for nåværende aksjonærer i fremtiden. Om amerikanerne virkelig vil kjøpe aksjer på oslo børs, så er ikke det så veldig komplisert. Tror heller ikke en sidenotering i USA vil føre til så mye oppmerksomhet, dette er børser med enormt mye selskaper på og photocure blir en dråpe i havet.
Helt enig.
Hovedgrunn for børsnotering er vel tilgang på kapital … og det trenger vel ikke Pho ?
Gratis er det heller ikke å noteres i USA.
Enig med deg @RakiRebSnem
Enig i mye av resonnementet, men man kan gjøre Photocure tilgjengelig for handel i USA uten å gjennomføre emisjon.
Det er mye igjen av verden å erobre. En emisjon kan være med på å erobre flere markeder mens jernet er varmt og den samme omtalen er i folks minne.
Bedre å bruke 100 mill nå hvis det betyr 2 - 10 mrd ekstra om et par år.(litt optimistisk kanskje, men de som vil skjønner vel poenget?) Usa korpset er nå ute å marsjerer på egen hånd og nye markeder kan erobres med mere penger på bok. Når man sitter på et slikt produkt skal man ikke sitte hjemme å spare.
Photocure begynner på innhøsting fasen nå, ikke noe emisjon for å erobre nye “markeder”. Pho må satse på partner viss de så kan inn i Kina og Asia.
USA kommer til å gi en fantastisk aksjekurs og utbytte når de planlagte klinikker og sykehus er oppe og går.
Photocure kommer til å bli mer og mer Amerikansk, styreformann og ceo er Amerikansk, så det er naturlig att vi får en sidenotering der.
Tror det er det som må til for å synliggjøre verdiene i selskapet.
Bare en liten korrigering, jeg mener Egberts er hollender.
Du har rett, han er Nederlender. Har for meg att han har tilknytting til USA på en eller annet vis.
Det er nok riktig.
Han har vel stort sett jobbet i USA det meste av sin yrkesaktive karriere så han er nok også rimelig kjent med systemet der.
Verdiene kommer med økende overskudd. Notering i USA vil koste penger og derfor redusere overskuddene.
Gjør det heller enklere for amerikanere å investere på pho.ose
Ja, PHO vil bli ett av enormt mange selskaper på en børs i USA. Men så lenge PHO ikke er notert i USA så er det de enda mindre synlige enn om de faktisk var å finne i USA.
Og i den grad PHO lykkes med sitt fremstøt, som de unektelig ser ut til å gjøre, så vil PHO bli langt mer synlig på en amerikansk børs enn det de gjør på OSE.
Det hjelper heller ikke at amerikanske investorer må handle PHO aksjer over OSE. Jeg er ikke i tvil om at PHO blir mye mindre synlig på OSE enn de ville blitt som “en dråpe i havet” på en amerikansk børs. Jeg er hekller ikke i tvil om at PHO ville vært langt mer tilgjengelig for amerikanske investorer, dersom selskapet var sidenotert i USA.
Men om tiden er den rette til å sidenotere selskapet i løpet av 2019, se det er en annen sak. Men dette stoler jeg på at ledelsen i PHO har full kontroll på.
Her er det bare å være litt tålmodig. Selskapet har god vekst og står fremfor de første resultatene med positiv bunnlinje. Volum og aksjekursen kommer tidsnok… Hvis en amerikaner vil investere i Photocure tror jeg ikke det er så vanskelig heller selv om de ikke er notert på en børs i US. Noen måneder til med tålmodighet så er det bare å holde på hatten
Fra Q1 2020 kommer betydelig flere til å forstå hvor dette bærer. Da ser vi full effekt fra DS inntreden i selskapet. Det er ivertfall det jeg selv tror. Har benyttet de siste rolige dager til å kjøpe mer. Mandag kommer investor møte i New York.
Jeg tror jo at det er litt stille før stormen for PHO, på et eller annet tidspunkt vil større aksjonærer med muskler oppdage dette selskapet. Det ser også ut til at dette er noe DS prioriterer høyt.
Det såkalte markedet er vi. Småaksjonærer som har satt seg inn i caset og skjønner hvor bra dette er. Men så lenge det er vi som bytter aksjer med hverandre blir ikke Photocure verdsatt til den verdien den burde. På Topp 20 har det ikke vært bevegelse siden jeg kjøpte meg inn i August i fjor. Fullstendig dødt. Skal Photocure få den oppmerksomheten den fortjener må det skje noe utenfor råvarebørsen, Oslo børs. Ser gjerne at aksjeposten til Hansson blir solgt til amerikanerne. Det hadde kanskje vekket zombiene på Topp 20 og fått fart på norske meglerhus.
Spennende til mandag:
Photocure to present at the H.C. Wainwright 21st Annual Healthcare Conference in New York
Oslo, Norway, 3 September 2019, - Photocure ASA (OSE: PHO) management will be presenting at the 21st Annual Healthcare Conference to investors and industry peers in New York (US) on September 9 at 10:50 EDT. The conference is sponsored by H.C. Wainwright & Co. The presentation will be posted on www.photocure.com when held on September 9, 2019.
Tar Wainwright opp dekning på Photocure blir det ikke lenge før vi får amerikanske investorer på døra…
Markedet er også de som velger å ikke investere i pho per i dag. Begynner pho å få overskudd og betale utbytte kommer børsen etter,du trenger ikke være redd for det…
Den eneste grunnen jeg kan se for listing i usa er om dette kan få inn amerikanske investorer som kan forenkle/fremskynde prosessen med å få hex/cys ut på det amerikanske markedet og dermed øke inntjeningen - og i neste instans verdien av Photocure…
HH har vært å treffe på Hjelmeland idag, i særdeles godt humør…
I morgen mandag: Our Research Department consists of highly skilled professionals whose timely, insightful, and targeted research is one of the firm’s core strengths. H.C. Wainwright analysts pride themselves on their ability to identify compelling investment opportunities for our clients by discovering high-quality, undervalued companies before they are recognized by the market at large. Our analysts’ in-depth expertise and strong industry relationships enable them to remain at the forefront of the market trends impacting the companies they follow. By clearly and effectively presenting their investment theses and their expectations for both performance and risk, the firm’s research professionals help investors make sound decisions in today’s volatile markets.ag 9. september skal DS presentere for potentielle investorer i NY.
Høres jo interessant ut. Så er det bare å håpe at det faktum at PHO er notert på en ubetydelig børs i sydhellinga til Nordpolen, ikke er et for stort hinder for amerikanske interessenter, som ønsker å kjøpe seg opp i et potent selskap med hovedaktiviteten i det amerikanske helsemarkedet.
Kan bli en spennende uke.