Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Ja, det blir spennende å se hva om noe kan komme ut av dette.
Uansett er det bra at PHO er tilstede og viser seg fram rundt omkring også i investormiljøene.
Selv er jeg litt avmålt til om morgendagens presentasjon vil få noen innvirkning, ei heller sikker på om Wainwright har planer om å dekke PHO.
Det mest spennende for min del er om det dukker opp noe nytt og spennende i presentasjonsmaterialet, det er det selvsagt mulighet for siden dette er meldt markedet.
Wainwright tok opp dekning av Trvx for et par uker siden uten at det har påvirket kursen, nå skal det sies at TRVX ikke kan sammenlignes med PHO på noen måte. PHO leverer overskudd omm kun kort tid mens TRVX fortsatt gjennomgår smertefulle emisjoner.
PHO burde være betydelig lettere å prise på et års sikt enn hva mange andre selskaper er.

3 Likes

Sett fra amerikanerene’s side:

Et billig og meget lovende biotek uten noe særlig risiko som ikke lever av emisjoner , IKKE notert i US men er i ferd med sin teknologi (fase 3 bekreftet best på markedet) å overta store deler av et av de største kreft-markedene i US , kan dette caset (uten gjeld og med kontantbeholdning og lavt antall aksjer) være definisjonen på hva de vil anbefale for sine kunder å investere i borte i New York?

1 Like

Ja vi er avhengig av at det kommer ny informasjon til markedet. I det korte bildet er kursen fortsatt preget av informasjonen fra HS om oppløsning og hva som skjer med aksjene der. Det positive ved den informasjonen var at markedet tok godt imot de aksjene som kom for salg og at vi holder oss på 50 tallet. Håper på avklaring om dette snart.
Angående China og fase III oppstart fikk jeg denne informasjonen fra Maja Bergmann den nye informasjons sjefen;
We understand from our partner that the Yahong Pharmaceuticals/Asieris team held a phase 3 clinical development program seminar at the Chinese Obstetrician and Gynecologists Conference.
You can indeed expect to see Photocure relay any future milestones regarding the development of Cevira.
Tolker det slik at fase III er ikke formelt igang og at informasjon om dette vil komme.

1 Like

Angående investorer fra US tror jeg det må komme fra spesielt interesserte. Markedsverdien om volumet er for lavt til at institusjonelle fatter interesse, men det kan være leger, tannleger etc som følger pharma sektoren. Det kan også være mennesker som er blitt rammet av blærekreft og blitt behandlet med BLCC og av den grunn blitt interessert i selskapet. Det skal så lite til å få akkumulering av aksjer siden det er veldig få aksjer tilgjengelig.

1 Like

Repeterer denne fra ponsam:

" H.C. Wainwright analysts pride themselves on their ability to identify compelling investment opportunities for our clients by discovering high-quality, undervalued companies before they are recognized by the market at large ."

Får inntrykk av at de er ute etter selskaper som ikke er oppdaget av markedet.
Skulle derfor anta at dette også gjelder små selskaper?

1 Like

Det argumentet at det er veldig få aksjer tilgjengelig, hører ein så ofte på diskusjonsforum. Men saken er at det ikkje er vanskelig å få kjøpe aksjer i større volum om ein vil. Du kan kjøpe direkte over børs eller du kan ta kontakt med dei største aksjonærer.

3 Likes

Mitt poeng er at i PHO er det bare 21mill aksjer totalt, av disse sitter halvparten hos de 20 største aksjonærene. Hvis det kommer inn investorer som vil kjøpe for 1 mill hver og sitte på de skal det ikke mange slik til før supply siden tørker inn.

1 Like

Først og fremst er det 300-500k løse aksjer som skulle fått seg ny langsiktig eier i intervallet 40-60kr. Så er det helt sikkert 1-2mill aksjer fra 60-100kr også. Så blir ikke overrasket om det må komme nye store eiere over 5% før pho bikker 100kr.

Det er mulig du har rett i disse antakelser. Det jeg har lyst til er å se på HS sin oppløsning og hva det kan ha av betydning for aksjekursen. Det er to mulige grunner til at selskapet blir oppløst, tvungen av bankene og frivillig oppløsning på grunn av uenighet fra sønn eller for å ta nye grep. Det som har forundret meg er at HS ikke har kjøp flere aksjer siden han er så positiv til utviklingen i selskapet. Det er mulig det ikke har vært mulig med HS sin økonomiske utvikling med store tap og at bankene har satt stop for det. Det har derfor vært nødvendig med nye grep og oppløsning har vært svaret. Spørsmålet blir om de har fått tilgang på ny kapital med dette grepet og kan akkumulere mer aksjer i PHO. Blir spennende å se hvor aksjene havner og om far sønn kjøper mer eller bare en av dem.
Hvis bankene har tatt pant i aksjene ser de seg sikkert om etter en som kan ta hele posten. Det kan også være meget positivt for kursen og for utviklingen av selskapet får en inn noen med visjoner og økonomiske muskler.

1 Like

Ja UFO - de søker og presenterer selskab som de vurderer har en svært overbevisende fremtid og som stadig er under radaren for det generelle marked.

Men vigtigere er at de må formodes at tiltrække en særlig gruppe af investorer til presentasjoner som den der kommer i morgen - nemlig lige presist investorer som er på jagt efter sådanne uslebne diamanter som PHO.

ER spændt på om DS evner at levere en præsentation som fremhæver samtlige positive sider af PHO herunder at det er enestående at selskabet ikke har gæld men en solid kontantbeholdning, at Q3 bliver første kvartal med overskud, at selskabet har en monopol lignende position o.s.v. osv

Tænker DS kommer med oppdaterte tal for udplacerede scop.

Alt i alt en præsentation som kan blive skelsættende.

2 Likes

Akkurat det er å håpe på, tror ikke det skjer, men akkurat noen tall nå om flexiskop utplassert, eller mer konkret om den pipelinen.

1 Like

Mener å huske at det har vært debattert tidligere at behandlingen til PHO med blålys også viser at der er en terapautisk (behandlende) effekt.

Hva må i såfall til for å bekrefte dette fenomenet ?

Teoretisk , kan dette føre til en betydelig høyere prising på PHO’s produkt?

1 Like

UFO,
Dette med terapeutisk effekt er meget spennende. DS er innom dette ganske tidlig i Q&A sesjonen etter Q1. Det ligger også inne i en egen patentsøknad:
[INTRAVESICAL THERAPY FOR BLADDER CANCER]
Abstract:** This invention relates to an intravesical therapy for bladder cancer.
Filed: December 19, 2016
Publication date:** December 27, 2018
Link: https://patents.justia.com/patent/20180371101

Ganske tungt å lese disse patentsøknadene, og her er jeg ingen ekspert. Kanskje andre har dypere kunnskap om temaet og kan fylle på med informasjon.

Jeg legger spesielt merke til følgende:
Hence, another embodiment in the therapy according to the invention a composition is used which further comprises hexyl 5-ALA ester (HAL) or a pharmaceutically acceptable salt thereof and wherein after instillation of said composition into the bladder of said patient the inside of said bladder is exposed to light.

Thus in a second aspect the invention provides a method of therapy for bladder cancer in a bladder cancer patient comprising (i) the instillation into the bladder of said patient of a composition comprising a) anti-PD-L1 antibodies and/or anti-PD-1 antibodies and b) hexyl 5-ALA ester (HAL) or a pharmaceutically acceptable salt thereof and (ii) exposing the inside of said bladder to light.

Og,
Another new therapy includes the use of anti-PD-1 antibodies, preferably anti-PD-1 antibodies. Anti-PD-1 is an investigational monoclonal antibody that binds to the PD-L1 (programmed death-ligand 1) protein, which is present at high levels in many cancer types, e.g. bladder cancer. By competitively blocking the interaction with PD-1 receptors, it is believed that anti-PD-1 thereby restores anti-cancer T-cell responses.

Jeg er den glade amatør på dette området, men slik jeg leser dette søker de vel nå å tilsette en ny komponent i HAL/BLC behandlingen for å styrke den terapeutiske effekten betydelig utover det vi vet i dag. Ekstremt positivt, men sikkert et langt lerret å bleke. Kan være denne som vil kunne utvide patentbeskyttelse av dagens patent.

Håper andre kan mer om dette en meg og kan forklare bedre.

3 Likes

Interessant, mener det er en stor studie som pågår og vil bli publisert i slutten av året.

1 Like

Får jeg skifte emne?
På Hegnar diskuteres veldig mye at den største risiko som investor i dagens PHO er at aksjen er så lavt priset i forhold til potentialet. Altså at der er en åbenbar risiko for at der kommer en fjendtlig overtagelse til en kurs som slet ikke modsvarer den potentielle vekst i indtjeningen man med rettet kan forvente.

Var i CRU og oplevede et røveri ved højlys dag. Vil bestemt ikke afvise at noget lignende kan ske i PHO.

Har været i mindre amerikanske og Canadiske selskaber der ledelsen tok grep for at modvirke en fjendtlig overtagelse til urimelig lave kurser sammenholdt med verdier og potentiale.

Recepten var en såkaldt “poison pill”.

Som jeg husker det gik det ud på at endre selskabets vedtægter sådan at hvis mere end x procent af selskabets aksjer skiftede ejer - så ville resterende aktionærer automatisk modtage tegningsretter som gav ret til at købe til eksempel 2 - 3 -4 aktier pr. aktie ejet til lav og veldig fordelaktig kurs.

Ved ikke om en slik ordning vil være gennemførbar i Norge men hvis det er muligt mener jeg absolut at det bør anbefales at styret umiddelbart sætter gang i at iværksætte et sådant vern mod røveri af eksisterende trofaste aktionærers verdier.

Måske Hagen eller andre som har kontakt med DS kunne bringe forslaget videre?

2 Likes

Den største risikoen er vel heller at veksten avtar eller at de ikke klarer å bedre lønnsomheten? Jeg synes caset er interessant, men hodeløs hausing tror jeg er mer egnet til å skremme bort interessenter enn å lokke dem inn i aksjen.

2 Likes

Dersom en har snev av tiltro til ledelsen så er det vel lite trolig at veksten skal avta i særlig grad før den virkelig begynner?
BLC er overlegen wlc og etterspørselen vil vel neppe avta med det første etterhvert som behandlingsmetoden blir mer og mer kjent.
Haussing av kurser neste år på eks. 300 mener jeg også er unødvendig og tullete, men at PHO er i startgropen nå spesielt hva surveillance og flex angår ser jeg ingen grunn til å dysse ned hvertfall.

Mitt poeng var ikke å dysse ned optimisme, men når man skriver “den største risikoen er oppkjøp over dagens kurs” så fremstår det for meg veldig blåøyd. Det er så klart mange risikomomenter i enhver aksje, men det betyr ikke at det ikke er et godt kjøp og prisen kan gjerne være billig nå og veksten kan pågå i mange år.

4 Likes

Disse som sporadisk stikker innom tråder og fabler om oppkjøp er i de fleste tilfeller kortsiktige tradere. At de blir oppfattet som meningsutvekslere på lik linje med mange dyktige skribenter for være opp til den enkelte å forholde seg til:P

5 Likes

De to neste månedene blir lange, bra selskap, men aksjen, den er søppel.