Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Fant tall for 2018. Innpass i kina vil ha stor betydning

Global bladder cancer statistics
Region Numbers %
Africa 28 954 5 %
Latin Am 29 098 5 %
US 82 501 15 %
Canada 9 160 2 %
China 82 270 15 %
Asia ex China 116 483 21 %
Oceania 3 794 1 %
Europe 197 105 36 %
Total 549 393 100 %

http://gco.iarc.fr/today/online-analysis-table?v=2018&mode=cancer&mode_population=continents&population=900&populations=&key=asr&sex=0&cancer=39&type=0&statistic=5&prevalence=0&population_group=0&ages_group[]=0&ages_group[]=17&nb_items=5&group_cancer=1&include_nmsc=1&include_nmsc_other=1#collapse-group-1-4-0

6 Likes

Hvor mange milliarder vil Asieris betale for å få Cysview-lisens i Kina ?
Eller får de samme rolle i Kina som Ipsen har i Europa ?
Eller lager de generika ?

1 Like

fremstår som drømmerier at de skal betale flere millarder for cysview, blir nok heller noe lignende en (forhåpentligvis mye bedre) avtale som med Ipsen.

2 Likes

Hvorfor det?
De er jo villig til å betale mange milliarder for Cevira…

1 Like

I forhold til Kina som jo har et like mange tilfeller med blærekreft årlig som USA, hvordan er betalingsviljen der vs. USA/Europa?

1 Like
1 Like

Er det noen som kan forklare formålet med denne studien når selskapet har alt det nødvendige på plass;

?

2 Likes

Hei
Dette er den undersøkelsen som kan gi A, i anbefaling.
Har pågått i mange år.

Største, når det gjelder blærekreft.

5 Likes

Estimert ferdig desember 2020 :blush:

1 Like

Jepps

Denne er det mange som venter på, med A, har vi en gamechanger.

1 Like

Når du nevner det så husker jeg.

I forhold til generika vil det være vanskeligere å kopiere ett legemiddel når det er så omfattende dokumentasjon på effekt som PHO vil endre opp med på Cysview/hexvix?
Altså at generiske legemidler må dokumentere samme effekt på feks mindre gruppe?

Jeg vet det er en drug/device-godkjenning som ligger til grunn her, som i utgangspunktet vil gjøre det vanskeligere for generika.

1 Like

Enda en grunn for at patent-situasjonen/utløper-ikke betyr så mye.

1 Like

syntes å høre på q & a at Schneider sa at patentet på fleksiscopene varer til 2022/23.til info

2 Likes

Ja, det tror jeg medfører riktighet faktisk.

Eller hva @CanonBoy?

1 Like

Ja det stemmer. Patentet utløper i q4 (november) 2020, men de har fått en ekstra forlengelse på data eksklusivitet som fortsetter i nye 3 år. Mener dette ble knyttet opp til at flex ble godkjent for surveilance markedet.

DS sier også at de har lagt inn en rekke nye patentsøknader for produktet, hvordan det fungerer og fremtidig bruk. Dette tar nok tid, men de jobber kontinuerlig/aktivt med beskyttelse av eget drug/device og det er bra for det langsiktige bildet selv om det er lite trolig med generisk kopi de kommende 3-5 årene, hva vet jeg.

La forøvrig ut en link til pho patenter og mine private betraktninger på tråden for noen dager siden dersom noen er interessert (tungt lesestoff).

3 Likes

Klinikk nummer 130 oppført på Cysview ikveld.

15 Likes

Ny seddelpresse utplassert ja
Oregon Health & Science University

4 Likes

https://norne.no/seminar-vilnius2019/

Ser Dahl tar turen til Vilnius 20 september for å holde en presentasjon.

2 Likes

8 selskaper av ulike størrelser er invitert til å holde en presentasjon hos Norne - og felles for alle selskapene som er invitert er at de er undervurderte, misforståtte av markedet eller har noe nytt å fortelle markedet…

3 Likes

Interessant sammensetning av selskaper på Norne-seminaret. Alle er eller har potensiale til å bli folke-aksjer, aksjer mange kjøper og selger. Kværner, SeaBird Exploration, Aker BP, NEL, Hexagon Composites, Self Storage Group. og Photocure ASA
Ser ut som børsdirektør på OSE også skal si noe.

Lukter av at Norne endelig legger opp til å pushe PHO-aksjer.

7 Likes