Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Ja, virker som det er en stillingskrig. Om en ser på kjøpsmønsteret de siste dagene, har det vært kjøperne som har vært mest aggressiv - ved at transaksjonene har blitt gjort til salgskurs. Ikke mange selgere som selger til kjøpskurs - samtidig ble flesteparten av handlene i går skjedd til en kurs over kr 54. Bildet i dag er også at selgerne er tålmodig - og det tekniske bildet ser også etter mitt syn veldig bra ut. Vi får se hva som skjer utover dagen.

1 Like

Bare mikke mus transaksjoner i dag.

Du kommer bare med korte trolleinnlegg i denne tråden. Er det noen spesiell grunn til det?

2 Likes

Jeg er så og si all in i PHO, men kjenner at tålmodigheten med denne smånissehandlingen begynner å ta slutt. Hjelper ikke at selskapet er på riktig vei når kursen ikke er det, ja trenden er positiv, men føler at kursen blir holdt tilbake av all fenne tullehandlingen.

1 Like

I den grad du kan kalle det trolling er det aksjonærene jeg troller, ikke selskapet.

Det virker ikke som at du har det bra med investeringen din. Det er fullt mulig å trekke seg ut vet du.

Selg for pokker!
Makan til kortsiktig fjas.

1 Like

Ehh… JOOH, det gjør det! ???

4 Likes

Så du vil sitte langsiktig i et selskap som går som det suser men ikke blir verdsatt av markedet? Jeg har akkumulert aksjer i PHO det siste året, men syns kursutviklingen ikke står i stil med selskapets prestasjon, da blir det jo litt meningsløst å sitte investert? Jeg skal i hvert fall sitte et par år til, men om kursen fortsatt stagnerer og utbyttene ikke kommer så er det jo ingen vits.

Les du det du skriv, før du postar? Du har tilsynelatande ei indre konflikt om investeringsstrategien din. Det er jo ikkje så kjekt, men det er heller ikkje så kjekt at du kjem med inkjeseiande innlegg her. Eg foreslår at du finn deg ein annan arena for å lufte frustrasjonen din.

1 Like

Ja, fordi et selskap som går så det suser vil betale ut store utbytter når “susingen” skal fordeles mellom aksjonærene…
Det er liksom det som er meningen med børs - å finne de selskapene man mener ikke blir verdsatt riktig av børsen og kjøpe dem og høste når verdiene materialiserer seg…

3 Likes

Småprat er småprat, hvor jeg velger å lufte frustrasjonen min er opp til meg selv.

1 Like

Noe annet, utplasseringer nye skop Q3.
Vi har nå totalt 8 oppføringer på CC.
Vi vet at det også har kommet til 3 nye basert på artikler de seneste ukene om klinikker som har tatt i bruk BLC.
I tillegg må en kunne påregne at det er utplassert en og annen i tillegg som ikke har publisert noe selv eller som ikke har latt seg oppføre(tenker først og fremst flexiskop der), eller en klinikk som har rigid(og er allerede på CC), men har skaffet seg flexi i tillegg.
Personlig synes jeg dette ser ut til å kunne bli et bra kvartal. Basert på det vi vet og eller da kan anta vil jeg forsiktig anslå at vi pr idag har utplassert 11 - 14 nye skop sålangt i Q3.
Hva tenker dere om utviklingen?

1 Like

11-14 scop er kjempebra hvis det stemmer.
Q3-18 ga 7 scop.

1 Like

Ja - så langt i Q3 bør vi ha forventning om at det minst er utplassert mellom 11-14 scope. Det kan også være at vi vil se noen flere som har skaffet flexi ( som allerede har rigide). Sml med Q3 2018, hvor det ble utplassert 7 scope, er det dermed ikke utenkelig at vi får en økning på 100 % pluss av utplasserte scope. Underbygger trenden om fortsatt akselerende vekst- og at PHO er på vei til å oppnå guidingen for 2020.

1 Like

Foreløpig ligger vi veldig tett opp til det jeg har sett på som basecase for å klare å nå guiding for 2020.

11-14 ville være et godt lite knepp over min “modell”.

Så so far so good!

4 Likes

Jeg vet ikke, det er KUN min helt subjektive oppfattelse basert på det vi nå ser og tatt i betraktning historiske data/utplasseringer.

1 Like

Savepig,
Ingenting her som er sikkert siden det er så mange variabler, men jeg er nesten 100% sikker på at din “framskriving” for Q3 2019 blir gjort til skamme:grin:
Og ikke minst, jeg håper det inderlig.

Tar gjerne fram denne igjen.

2019:
Q3 27,8 mill???, + 16 skop???(kan betraktes som mitt beste bet. pt.)
Q2 24,5 mill, + 17 skop

2018:
Q3 16,5 mill, + 7 skop(+ 2,5% fra q2, inntekter)
Q2 16,1 mill, +21 skop

2017:
Q3 12,7 mill, + 9 skop(+ 16,5% fra q2, inntekter)
Q2 10,9 mill, + 10 skop

2016:
Q3 7,8 mill, + 2 skop(+ 9,9% fra q2, inntekter)
Q2 7,1 mill, + 6 skop

Men, det store spørsmålet er, HVA MÅ UTPLASSERES FOR Å BEGEISTRE MARKEDET?
15, 18, 22 skop? Tror hvertfall det må utplasseres minimum 5-6 flexiskop for å tilfredsstille veldig mange, men det tror jeg imøtekommes. Nå har jeg hvertfall sett 2 flexiskop utplassert i q3 basert på artikler.

https://www.usahealthsystem.com/news/university-urology-blue-light

Og Capital Health Medical Center:
https://www.healthecareers.com/job/urology/2003077

4 Likes

Ingen motsigelser herfra :smiley:

2 Likes

Jeg ville vel vært mer bekymret om forholdet var motsatt…?

3 Likes