Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Nylig sluppet artikkel fra siste oppføring på Cysview.
St. Mary Medical Center.

6 Likes

I Cevira avtalen skriver pho følgende:
Approval of the initial indication will result in USD 18 million in China and
USD 36 million in US/EU

Noen som vet hva initial indication betyr i denne sammenheng?

Selskapet har ikke sagt noe om det, men skulle ikke forundre meg om de lett svarer på det, om noen spør.
Jeg gjetter på, som i et «educated guess» at første indikasjon er HSIL, dvs det som før tilsvarte CIN2 og CIN3, mens the second indication er LSIL, eller det som før ble betegnet som CIN1.
CIN2 og CIN3 blir anbefalt konisert, mens CIN1 er wait and watch.

3 Likes

Takk for svar Snoeffelen, men dette er en terminologi jeg ikke er kjent med. Kunne du forklart dette litt «enklere» for en som ikke er helt inne i alle disse medisinske forkortelsene/begrepene?

1 Like

En indikasjon er basically en bestemt “sykdom” eller diagnose i mangel av et bedre ord.

1 Like

Oppdatert Topp 20 som øker litt gjennom forrige uke.

Nordnet Liv + ca. 25k

Fondsfinans Global Helse + ca. 10k

https://photocure.com/investor/largest-shareholders/

3 Likes

Tirsdagens brannsalg var da utenfor topp50. Overbelåning og Highseas redsel utenfor topp50?
Synes det brannsalgvolumet var veldig stort så jeg trodde noen på topp50 hadde dumpet og dratt med seg noen flere i dragsuget. Det motsatte var da tilfellet, topp50 spiste de aksjene i en fei.

1 Like

Anstendig omsetning på åpning i dag!

1 Like

Har vi endelig fått ut proppen i systemet? Tradere som har hatt det alt for enkelt med å melke kursen mellom 50 og 57. Skal vi endelig se 60-tallet igjen?

1 Like

Oppgangen er selvsagt berettiget, men samtidig litt irriterende.
Q3 er massivt undervurdert (var i hvertfall). Hadde planer om å skrape sammen en traderpost i forkant. Ved å følge med litt har man en massiv «fordel» på resten av markedet. Så takk til «gravere» og andre!

Men det var vel begrenset hvor lenge kursen ville ligge der nede, samtidig som klinikker og posetiv omtale renner inn.

Proppen er der fortsatt, og består av en overivrig selgerside så snart der er litt oppgang.

1 Like

Det som er verdt å merke seg uansett er det at oppgangen kommer etter større handler og duppene kommer på lave volum.
Satser på et par ordentlige rykk til utover ettermiddagen.
Men det finnes stadig vekk noen der ute som deler ut sine aksjer.

1 Like

Håper og tror vi får en hyggelig kursutvikling utover, spesielt etter q3. Personlig har jeg tippet at vi ligger stabilt på 80 tallet rundt nyttår

1 Like

Industry News:

KARL STORZ Endoscopy-America, Inc., announces the commercial launch of the PDD Blue Light Flexible Video Cystoscopy System for enhanced detection of non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC). This announcement follows the approval of a supplemental new drug application and a Premarket Approval supplement from the U.S. Food & Drug Administration (FDA) extending the indication for Blue Light Cystoscopy with Cysview (BLCC) to include use of the new KARL STORZ PDD Blue Light Flexible Video Cystoscope. Also included in the approval is an expanded indication for the repetitive use of Cysview within the same patient and for the identification of Carcinoma in Situ (CIS); one of the most challenging types of bladder cancers to detect. These new indications greatly increase the treatment possibilities of this innovative therapy, which has rapidly become the standard of care for bladder cancer treatment at major medical institutions across the United States.

The FDA approval of KARL STORZ PDD Blue Light Flexible Cystoscopy with Cysview® (BLFCC) is based on results from a large Phase III study using the KARL STORZ blue-light-enabled rigid and flexible cystoscopes and blue light video system. During the Phase III clinical trial for Blue Light Flexible Cystoscopy, the following significant clinical findings were documented

kilde:
http://thewindreports.com/urology-devices-market-is-booming-across-the-globe-explored-in-latest-report-2019-2023-global-key-players-siemens-karl-storz-boston-scientific-baxter-c-r-bard/

7 Likes

Så det ikke blir forvirring. Artikkelen du har som kilde er fra i dag, men pressemeldingen du har sakset fra den kom ut i Mai 2018

3 Likes

det kan stemme.bra observert.

1 Like

Fra dyma, HO:

17.09.2019_photocure-asa-in-a-few-words.pdf (306,1 KB)

4 Likes

Interessant regnestykke, Min umiddelbare reaksjon er at man forutsetter svært lav vekst etter 2020 og at man med disse tallene antar at PHO ikke oppnår mer enn 8 % markedsandel totalt i USA innen det man kanskje anser som peak i 2025. Som det skrives er dette litt av en quiz :slight_smile:

1 Like

Noen her inne som har laget denne?