Skulle gi en aksjekurs godt over 1000 lappen det alikevel, og det er jeg egentlig relativt fornøyd med på 5 år
Kunne like gjerne skrevet.
“Vi har drømt at Photocure skal bli dritmye verdt, stol på oss. Hauss med oss kjære troende.”
Her var det null å gripe tak i. Man kan ikke en gang kritisere ønskedrømmen.
Du får komme med ditt alternative regnestykke da jcp Ut fra trenden hittil ser dette nøkternt ut. Som analyse blir det vel enkelt da man kun har “tippet” på omsetning men noen ønskedrøm er det ikke. Markedet er myye større enn dette.
Vel jcp, veksten hittil kan ikke engang din latterliggjøring viske ut Jeg ville gjerne sett regnestykke også for kostnadssiden men det ser ut som dette er versjon 1.0…
Q4 2019*
Oops
Her dret jeg meg ut, og sletter innlegget for å ikke bidra til en meningsløs diskusjon - men står for at jeg har driti meg ut !
Jeg mener fortsatt at de burde dele metoden sin, men i praksis så tar de vel da bare som forutsetning for basiscase at Photocure skal lykkes, ingen nye konkurrenter skal dukke opp, og ingen større problemer skal skje i markedet. Det er i mine øyne ikke så dumt som jeg trodde selv om jeg ikke er enig.
Står respekt av den retretten jcp. Vi kan alle bli litt ivrige. Det som er interessant med regnestykket de har lagt fram er hvordan inntektssiden blir med gitte forutsetninger for antall scopes og bruk pr scope. Jeg har aldri gått så dypt i materien men kun sett på markedsandel.
Jeg har selv kvernet endel på tall og trender.
Umiddelbart har jeg følgende tanker :
- brukerfrekvensen og utvikling der fremstår sannsynlig
- utflating og ca 400 rigide om 6 år virker veldig lavt. Det er jo langt unna å dekke 25 største MSA (og da er null hensyntatt utenfor de)
39, komma ett eller annet, mill dollar i 2021 sammenfaller på en prikk med mitt estimat på 350 mill NOK for 2021 i US.
Edison har peak sales på 376 mill NOK for Cysview og Hexvix tilsammen i 2024…, de har knapt vekst etter 2020 i sine utregninger.
Edison analysen henger rett og slett ikke sammen om man tar med flexiscopet i regnstykket.
Nei, og det er faktisk ikke tull engang, helt ekstremt tafatt analyse.
Men nå hadde det vært kjekt med noe utvidet informasjon om Cevira avtalen føler jeg.
Ca 1/3 av de totalt potensielle 2,5 mrd er oppgitt i børsmeldingen.
Når betales de resterende 2/3 tilsvarende USD 177 mill ut?
Dette skulle jeg gjerne visst mer om og det tror jeg markedet hadde trengt litt mer opplysninger om også.
Jeg er temmelig sikker på at mange går rundt i den tro at utenom upfront betalingen så tilfaller det ikke Photocure noe som helst før fase 3 eventuelt godkjennes i Kina, men det er jeg ganske sikkert på atikke medfører riktighet. Overbevist om at DS har satt krav til og lagt inn kriterier slik at det fortløpende vil bli utbetalt delbetalinger underveis nå i fase 3. Muligens ved innrullering av x antall pasienter etc.
Noen som har tanker rundt dette?
Interessante tanker Roger, og kanskje noe Dan & co bør få spørsmål om på Q3 ?
Her går det unna!
Klinikk 134
Prestige Medical Group
720 N. Tustin Ave, Suite 104 Santa Ana, CA 92705
https://www.drgabal.com/
Estimat:
Kina senest 2022 - 18 mill USD
US senest 2024 - 36 mill USD
Resten knyttet til sales milestones.
Så kan det jo være noe som innad i development milstones som er knyttet til det kliniske løpet. Dette har vel DS sagt han ikke ønsker å gå inn på av hensyn til avtalen.
Fra Q2 transcript:
The deal. The deal itself has a value of up to $250 million. We think this is a fantastic deal for Photocure. Under the agreement, we have $5 million upfront in 3 installments. We’ve already received the first installment. We’ll see the final 2 in the next coming couple of months. We have $18 million development approval in China, a $36 million milestone for the development approval in the U.S. and then, of course, additional revenues or milestones for – sales milestones and sales royalties.
And also, payments are made for certain development milestones or due at a certain time or when reaching the milestone, whichever comes first. And that’s very key. This actually keeps Asieris on track. A lot of times, you can sign deals and the partnering company can lag in their development. In this situation, they have x amount of time to complete a milestone. If they don’t complete the milestone, they still have to pay Photocure. So if they fall off by 2, 3, 6 months, we still receive the money and they continue through the development. Again, we think this is a fantastic opportunity for Photocure and valued up to USD 250 million.
And then going into the U.S., they will need to then do a second trial in Europe and then register. So we expect approvals in 2024 and 2025 for the assets, and then the milestones kick in on sales and the royalties kick in. So a significant deal for Photocure.
Fra børsmeldingen om avtalen:
The development for the US and EU
markets will follow when clinical data from the China focused Phase 3 study
confirms the safety and efficacy, estimated to be finished in 2022.
Kopierer et innlegg jeg nettopp la inn på HO. Har dog rettet et nick slik at det passer til dette forumet
"Da har jeg gått “all in” igjen i PHO. Kjøpte min siste post på 53,6 i går.
Retter en spesiell takk til Rodjer for å tålmodig stadig ha gått i dialog med meg vedrørende min frykt for et dårlig Q3 basert på det jeg oppfattet som for få rapporterte nye klinikker hos Cysview.com .
I den senere tid har dette virkelig endret seg, og jeg må innse at det ikke lenger er grunnlag for min pessimisme . Nå ser det virkelig ut for at Q3 kommer med svært gode tall. I tillegg vet vi jo at vi får inn et bra beløp i regnskapet fra Cevira avtalen i Q3.
Takker også Londonmannen for gode innlegg med ofte gode poenger!
Dette var kjekt å lese.
Håper inderlig du får deg en fin PHO reise.
Jeg kan ikke og vil ikke gi noen garantier, men står hvertfall samvittighetsfullt for mine innlegg så vil tiden selvsagt vise hva vi får igjen.
Lykke til.
Å gå all in i en enkeltaksje er ikke bra risikohåndtering, men ønsker deg likevel lykke til.
Kan også være meget god risk reward vurdering. Risikoen for å feile for PHO må nå sees på som svært liten og derfor sannsynlighet for suksess meget stor. Lykke til alle sammen jeg gjør som rockpus og kjøper ettervert oppover.
Spennende tider.
Studien fra UK kommer senere denne måneden. Publiseres i BMJ Open. Kan komme når som helst. Følg med og slå @Rodjer på målstreken
Primærfokus her er altså kroner og øre (pund) spart på å ikke måtte foreta ny operasjon pga tilbakefall. Dvs målt opp mot WLC som gir raskere og hyppigere tilbakefall. Pasienter er da fulgt opp i en 3-års periode.
Dette kan bane vei for Hexvix inn i offentlige sykehus i UK (ca 10.000 nye tilfeller pr år). Og studien er selvsagt overførbar til andre land med offentlige sykehus.
Edit
Det er direkte skammelig at ikke dette tilbys ALLE norske pasienter.
Vi får håpe denne studien kan endre på det. Spesielt med tanke på at selskapet og oppfinnelsen er norsk, og at det gir pasientene mye bedre helserelatert livskvalitet. HRQoL kommer forresten inn som et sekundærpunkt i undersøkelsen.
Jeg finner 13 private klinikker som tilbyr Hexvix i dag (UK).
https://www.bmihealthcare.co.uk/treatments/urology/cystoscopy-blue-light