Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Eller så kan det jo bare hende at Belette har fått et bedre jobbtilbud en annen plass.
Det hender at folk slutter i jobben sin uten at man trenger å tolke noen ting inn i det

3 Likes

Når det kommer en ny CEO, så kommer det andre nye ledere med han, sånn vil det alltid være. Av forskjellige grunner.

1 Like

Det har du helt rett i. Men når selskapet ikke kommer med info om dette skiftet, så blir det fort spekulasjoner i markedet. Vi må ikke glemme at USA er selskapets viktigste marked og at posisjonen som leder for operasjonene i USA er en nøkkelstilling for at selskapet skal lykkes der borte. Således er det forståelig at det blir spekulert i hva som ligger bak skiftet.

1 Like

Ja at selskapet ikke børsmelder dette er merkelig. Dette er jo en god nyhet og må slås stort opp. Det er en ny informasjons medarbeider ansatt, hun bør få beskjed om dette.

1 Like

Hehe , nei alt er ikke nødv å melde :wink:

1 Like

Jeg tror du har rett i din påstand. Når Dan Schneider fikk orientert seg så han at Bellete hadde vært “over entusiastisk” slik at alle ventet at guidingen skulle oppjusteres. Schneider nevnte ikke guidingen engang på Q3-18 med påfølgende nedtur. Den nye CEO måtte først se om han kunne gå god for guidingen. Konklusjonen min er at holder de guidingen så er i hvertfall jeg fornøyd. Er ikke så rart om Bellete kom litt i miskreditt og nå har forsvunnet.
Alt over guidingen vil overraske markedet.

1 Like

Bellete er borte fra hjemmesiden:
https://photocure.com/about/management/

Bellete har jo hatt ansvaret for USA avdelingen siden starten i 2012, så det er ikke unaturlig at han slutter/blir byttet ut nå.

1 Like

Har ikke reflektert over det, men er relativt ofte innom de sidene og tror faktisk det er mange, mange måneder siden han var å finne der.
Usikker på når dette har skjedd, men det er nok et stykke tid siden.

1 Like

Det er beklagelig at vi ikke har fått en positiv vinkling på dette bytte av leder i US som er markedet PHO sattser på. Var inne og såg på hjemmesiden til PHO i går og oppdaget at det var bare norske ansikter i management med unnatak av DS. Å bare ta ut Bellete og ikke erstatte han er et slett håndverk.

2 Likes

Enig, skal sende en mail om dette umiddelbart.
Mail sendt, så får vi se om de oppdaterer den snarest

1 Like

For det vi vet kan det være uker siden Bellete sluttet?
Ser uansett ikke noe nytte i all denne spekulasjonen. Vi har jo ingen peiling på grunnen. Kanskje helseproblemer?

1 Like

For alt vi vet kan han ha sluttet i januar.
Enig rockpus, blir bare spekulasjoner.
Uansett ser det ut som de har fått inn en flott kar med god kunnskap og kompetanse.
Synes dog de kunne meldt dette og vinklet det positivt for alle parter.

1 Like

Neeeh, etter juni i så fall jf Q2-rapporten.

Uansett ingen plikt til å melde at han slutter og at det kommer inn en ny, men uryddig er det.

Jf Oslo børs sine “Løpende forpliktelser for børsnoterte selskaper”
image

2 Likes

En sak jeg har fundert litt over. Kan det senke overgangen fra wlc til blc at klinikker og sykehus har tidsbestemte bindinger til leverandører av wlc? At f. Eks. overgang i en del tilfeller må vente til et nytt år starter?

1 Like

Jeg oppfatter situasjonen slik at PHO ikke har noen konkurenter fra hvitlys.
De forskjellige hospitalene kjører hvitlys kun fordi dette var teknologien som fulgte med scopene.

Der sitter kanskje noen gamle tverre seniorer innenfor blærekreft på de enkelte hospitalene som tviholder på gammel teknologi fordi de har oppnådd ære og berømmelse i de lokale lagene da de klarer et stykke på vei å tolke helt umulige bilder med den gamle teknologien , men hvor er så i tilfelle fienden (konkurrentene) til PHO’s blålys?

1 Like

Oki, flott.
Da er det ikke så lenge siden:grinning:

Fikk svar på forespørselen.
Svaret er:

Hei,

Geoffrey er helt ny i organisasjonen. Oppdatering av hjemmesiden er work in process.

Så dette bekrefter nok at dette har skjedd nylig.

2 Likes

Er det noen her som vet hvordan ting står til med patentet på Cysview?

2 Likes

Sånn, da er Jeoffrey Coy innlemmet i management.

https://photocure.com/about/management/

Muligens å håpe på et innsidekjøp fra han, det tror jeg ikke er umulig og bør skje!

7 Likes

Siste setning:
“Geoff has a proven track record and ability to build and develop high-performing commercial teams that deliver results”

7 Likes