Visonac er dødt. Det er pakket bort i en stor boks og satt på et fjernlager
Oversikt photocure acne
https://photocure.com/search/?q=acne
Mener å huske at det blir brukt antibiotica mot acne og dersom så er tilfelle så kan kanskje PHO sitt produkt få en renesans før eller siden?
Schneider var tydelig på at PHO har lagt det i “boksen”.
Men vi kan vel håpe på at noen andre ser en liten mulighet for Visonac?
Selv har jeg ikke tenkt mer på produktet etter at han nærmest begravet det.
Ja jeg også fikk med meg dette.
Syntes det var litt rart at han var så til de grader negativ ?
Det har jo være investert store summer og resultatene skal være gode.
DS burde kanskje bli oppfordret til å forklare hvorfor dette ikke har livets rett?
Behandling med Visonac er ikke kommersielt fundert pga. relativt omfattende behandling med mye utstyr som må kjøpes inn og være tilgjengelig.
Visonac var et kommersielt feilspor som kostet dyrt.
Schneider har slaktet Visonac. Så det er bare å notere i historieboka som bort-sløste penger som følge av manglende kommersiell dømmekraft fra den tidligere ledelsen.
Flott at du tok kontakt med Photocure og fikk inn den nye Vice President i management på deres hjemmeside. Må si jeg liker han umiddelbart, ser ut til å være en riktig bulldoser. Blir spennende å følge med han videre.
Takk,
Skulle bare mangle. Tror ikke det er mange dagene siden dette skjedde, men likevel greit å ha en oppdatert hjemmeside.
Starter på ny forsiktig lasting, litt og litt om kursen holder seg her og nedover ut oktober, klar til q3
Hva tror man om tiden fram mot Q3? Vil vi se en posisjonering inn mot Q3 og et kraftig løft hvis guidingen holder?
Jeg for min del vurderer en omfordeling av deler av beholdningen over til PHO før Q3.
Jeg har iallefall allerede benyttet anledningen mtp posisjon mot Q3
Tror selv Q3 blir et vendepunkt men det får tiden vise…
Aksjen har iallefall solid støtte på 50 og bør vel være en fin inngang nå.
På chartet ser det også ut til å bygges et ganske kraftig nivå på 54.3.
Om det blir støtte / motstand får jo den enkelte vurdere, men selv tror jeg den blir vanskelig å holde nede når vi nærmer oss rapportering.
Ja, en kan ikke være sikker på noenting når det gjelder børs, men situasjonen begynner å ligne den vi hadde i forkant av Cevira avtalen.
Tror det kan være en god ide å være inne før q3.
Det er helt avhengig av kursen frem mot q3. Men kjøp på dette nivået er nok ikke helt gale.
Disclaimer : Er i kjøp modus og vil gjerne ha den billigere. alle kroner hjelper om en skal ha litt volum
Tror også at kjøp på lavt 50-tall er det beste man kan håpe på frem mot Q3 19. Og dess næmere vi kommer Q3 rapporteringen dess høyere opp på 50-tallet må man nok regne med å måtte betale.
Usikkerheten mhp Q3 mener jeg primært ligger på antall flexiscope og hvilke brukerfrekvens man oppnår på allerede utplasserte scope. Og den usikkerheten mener jeg ligger på oppsiden.
Det har tidligere vært snakket om “low hanging fruits”, altså sykehus som allerede har anskaffet rigide scope, og som gjennom positiv erfaring vil være lette å selge inn flexiscope til. Pr i dag finnes det vle 135 regfistrerte syjehus på cysview.com som promært har anskaffet rigide scope. Når disse sykehusene anskaffert flexiscope, så trenger ikke de registrere seg på cysview.com. De befinner seg der allerede.
Dersom vi i tillegg tar DS sine uttalelser om en “very, very strong pipeline of flexiscope” på alvor, så kan vi komme til å oppleve at overraskende mange sykehus på cysview.com listen har anskaffet flexiscope, uten at markedet har kunnet registrere det. Dersom det skjer vil det bli satt av en gedigen kursbombe den morgene Q3 19 presenteres.
På samme måte hva angår brukerfrekvens. Faktum er at brukerfrekvensen på rigide scope er beregnet å ligge på 10-15% av den utplasserte kapasitetene. Våren 2019 kom der retningslinjer fra AUA om bruken av BLC. Mind you, disse kom i løpet av Q2 19. Altså kan de ha fått positiv effekt på bruken av BLC gjennom Q3. Er det disse som har bidratt til at utplasseringen av scope syne å være betydelig større i årets Q3 enn gjennom Q3 18? I tillegg kom der våren 2019 en vitenskapelig rapport som tilsa at sannsyneligheten for å overleve de neste fem årene etter en BLC behandling var betydelig større enn om man ble behandlet med WLC. Dette er også noe som kan ha fått positiv virkning på bruken av BLC.
Som om ikke dette er nok, så har der vært en god del mer informasjon og fokus på BLC det siste året enn tidligere år. Noe som igjen vil bidra til at pasienter blir oppmerksom på BLC og vil kreve BLC behandling istedet for WLC. Hva ville du gjort dersom det var du som skulle undersøkes og du vet det du vet om BLC sin fortreffelighet ovenfor WLC? Amerikanske pasienter er ikke mer interessert i å utsette seg for unødig risiko når det komer til påvisning av kreft.
Men summa summarum; Q3 19 kan bli et vendepunkt mht kursutviklingen for PHO. Det kan faktisk bli en fantastisk rakettoppskytning den november morgenen. Men ikke på Cape Canavral eller i Oksebåsen, men på OSE. Ja, jeg vil tro det er veldig smart å befinne seg på innsiden før den rapporten åpnes!
https://www.thieme-connect.com/products/ejournals/abstract/10.1055/a-1007-8497
Abstract
Background Photodynamic Diagnosis (PDD) is widely used today for the diagnosis and treatment of superficial bladder cancer. This study aimed to analyse the impact of using this technique on recurrence rate, residual tumour rate and progression-free survival.
Materials and methods We conducted this study retrospectively in our unit between 10/2014 and 02/2018. We divided our patients into 2 groups: white light group, 49 patients who underwent primary bladder tumour resection with white light transurethral resection of bladder tumour (WL-TURB), and blue light group, 49 patients treated with blue light transurethral resection of bladder tumour (BL-TURB) with PDD. Patients in both groups were followed up for one year. We collected data for tumour recurrence for the first year, 3-month and 1-year relapse-free survival and 1-year progression-free assessment pursuant to the EORTC risk classification by Sylvester 2006. Furthermore, the residual tumour rate was determined by re-TURB.
Results The following results were found independent of age, gender and histological findings: Residual tumour rate: blue light group 13.95 % vs. white light group 32.6 %, (p 0.02, OR 3.8, CI 95 % [1.17 – 12.85]).; 3-month relapse-free survival: blue light group 87.7 % vs. white light group 67.4 % (p 0.02, HR 3.18, CI 95 % [1.20 – 8.42]); 1-year relapse-free survival: blue light group 77.6 % vs. white light group 55.1 % (p 0.015, HR 2.56, CI 95 % [1.20 – 5.45]); 1-year progression-free survival: blue light group 95.9 % vs. white light group 79.6 %, p 0.03, HR 5.23, CI 95 % [1.11 – 24.53])
Conclusion The use of hexaminolevulinate significantly reduces the risk of residual tumours compared with conventional TURB. The PDD technique significantly improved 3- and 12-month recurrence-free survival, especially in low and medium-risk tumours, and 1-year progression-free survival, especially in high-risk tumours
Likte denne, siden det i dag allerede er gode anbefalinger på medium og høy risk pasienter.
Klinikk nummer 136 oppført på Cysview.
VA Long Beach Healthcare System
5901 East 7th Street Long Beach, CA 90822
VA er gull. de har mange VA sykehus i USA. her kan det bli kjedereaksjon på sikt.