Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Hypergris
Ja det var super viktige resultater. Det betyr at da trenger ikke sykehusene bruke mye energi på å vurdere hvilke pasienter som bør behandles med Cysview. Fra før hadde vi high til medium risk og nå har vi også low til medium risk og potensialet vokser tilsvarende. Ca 40% av pasientene befinner seg i gruppen High til Medium risk så nå får vi påfyll fra de resterende 60%. Schneider har også uttalt at dette ville komme til å skje.

5 Likes

Det er jeg helt enig i. Her på forumet finner dere ivrige aksjeeiere fantastiske opplysninger om PHO sine produkter og nye sykehus som tar behandlingen i bruk.Det siste om at Veteran Medical Centers tar BLCC i bruk må jo være et gedigent gjennombrudd.
Skulle derfor ønske at med ansettelse av ny informasjons sjef i Norge og ny VP i US at informasjons politikken ble lagt drastisk om.

2 Likes

Så du kommentaren lenger oppe fra togulle?

Jo jeg så hans kommentar, men det faktum at PHO har kommet innen for dette systemet er en fantastisk historie uansett når det skjedde. Skulle være lett for informasjonsavelingen både i Norge og US å lage en fantastisk informasjon om dette.
The Veterans Health Administration is the largest integrated health care system in the United States, providing care at 1,243 health care facilities, including 170 VA Medical Centers and 1,063 outpatient sites of care of varying complexity (VHA outpatient clinics), serving more than 9 million enrolled Veterans each year.

1 Like

Jeg teller 12 klinikker med VA i navnet på cc, så er vel ikke noe gjennombrudd…

Vanskelig å si hvor mange av de 170 VA Medical Centers og av de 1063 outpatient sites som behandler blære kreft, men etter mitt syn er det et bra potensialet her. Å ha kommet innen for døren på US largest integrated health care system er en bragd.

3 Likes

Det sier jo litt om tiltroen til BLC teknologien fra fagmiljøet. Nei, jeg tro at Q3 19 rapporten vil bekrefte den gode veksten PHO befinner seg i. Om det er nok til å iverksette en reprising av PHO på denne siden av nyttår er et annet spørsmål.

1 Like

Q3 vil bli et vendepunkt.
Knallsterk dollar.
Knallsterk vekst.
Mange nye scope.
Cevirapenger.
Plussresultat.
Skal inn med en giret tradingpott i forkant av Q3, i tillegg til de langsiktige.

5 Likes

Flott vi har deg med oss med din holdning og optimisme.

Tja
Vil heller kalle det realisme.
Det er såpass mange faktorer «markedet» ikke har priset inn nå at jeg ikke har noen problemer med å anbefale aksjen til venner og kjente i forkant av Q3.
I tillegg til overnevnte kan vi også overraske på Opex. Forventer faktisk at den går ned vs Q2.

Nå leste jeg akkurat Kjetil Rolness treffende harselas med identitetspolitikken i dagens Aftenposten,
og da lurer jeg på - hva om vi fikk spredt en holdning om at White Light Cystoscopy er skikkelig, skikkelig fælt og rasistisk. Jeg mener, White light… enough said.

1 Like

håper det samme men leser følgende i q2:

1 Like

Les gjerne andre avsnitt, høyre kolonne på side 6.
Der går det fram at det har vært engangskost (advokater etc) i forbindelse med Ceviraavtalen.
Derfor tror jeg på redusert Opex i Q3.
La oss si 50 mill blank.

1 Like

joda. er innforstått med engangskostnader tilknyttet cevira. samtidig er man ikke sikker på at de har nådd taket for markedskosnader i usa. men samtidig ble det uttalt at disse kostnadene ville flate ut på web q2

1 Like

En liten brannfakkel i forbindelse med dette, men den er veldig liten:grinning:
Vi vet ikke årsaken til at Bellete har sluttet og om det vil medføre noe kostnader på q3, ei heller om ansettelsen av Coy vil medføre noe ekstraordinært.
For regnskapet total sett vil det uansett ha mindre betydning, men det kan komme noe ekstra kostnader forbundet med dette.

2 Likes

Blir fort fra 3mill og oppover vil jeg tro

1 Like

Den tippekonkurransen blir jo bare bingo all den tid vi ikke vet årsaken. Kanskje har Bellete fått en mer spennende jobb.

1 Like

Helt enig i det, men vil bare ha det sagt at det er ikke en umulighet.
Men siden dem valgte ikke å melde det vil det forundre meg om det kommer noe utslag på regnskapet.

1 Like

Det er slik jeg tenker også, hadde det medført noe mer enn ubetydelige kostnader ville de nok børsmeldt utskiftninger i ledelsen.

1 Like

DS snakker om “low hanging fruits”. Dem skal vi tage først.

Da tenker jeg at de 18? fremste urologiske klinikker i USA som deltog i forsøget med fleksible skop og som må tilskrives en stor del af æren for at FDA godkendelsen af fleksible skop kom i hus - disse klinikker som allerede er godt kendt med hvordan man anvender disse skop og godt kendt med værdien af fleksible skop både for patienterne og for klinikkerne - de burde efter min mening ud fra simpel logik have anskaffet mindst et fleksibelt skop hver kort tid efter at FDA godkendelsen forelå i 2018. Og de burde have taget disse fleksible skop i intensiv anvendelse.

Det kan godt undre og bekymre mig at tallene for installerede fleksible skop etter Q2 2019 ikke viser at DS har evnet at plukke disse lavt hengende frukter endnu.

Nu har jeg været ude af PHO og af aktiemarkedet i det hele taget i nogle år af private årsager - så det kan godt være at der findes en logisk forklaring i tiden frem til Q2 2019 som jeg bare ikke har opfattet i mine forsøg på at opdatere mig om fortiden…

Det er klart at vi alle kan blive meget klogere ved Q3 rapporteringen 7. november - føler det er længe at bære på tvivl - jeg trænger ikke antidepressive midler - men hvis nogen kan forklare den sendrægtige udvikling i salget af fleksible skop vil det være en stor lettelse. Tvivl er en giftig sag for en investor.

2 Likes