Det pågår fremdeles ett stort registreringsstudie som skal behandle 2000 pasienter, usikker på om dette har noen sammenheng. Disse utplasseringene er muligens ikke nødvendigvis registrert som «kommersielle scope».
Får PHO full inntekt av disse 2000 pasientene ?
Der er mange spørgsmål her. Hvem betalte for de fleksible skop som blev anvendt for at nå FDA godkendelse af flex? Det er vanskelig at forestille sig at klinikkerne har investeret i fleksible skop up front da det var usikkert om disse skop ville blive godkendt.
Har de involverede klinikker betalt for de anvendte Cysview doser eller var de sponsoreret af PHO? Tænker at klinikkerne har taget betalt for behandlingerne og da forekommer det naturligt at klinikkerne også har betalt PHO for de anvendte doser??
Synes at DS har et job med at informere bedre om mange dele af processerne.
Kan det true Blue Light ?
Jeg vurderer heller at det kan bli enda mer BLC.
Ikke lenge siden jeg spurte DS om hvordan de ser på mulige konkurrenter. Svaret er det samme som i Q&A at de sjekker markedet kontinuerlig for mulige konkurrenter og det er ingen å se, hvertfall ikke pt.
Håper du har rett, for i artikkelen står det :
" can be used in addition to white light (WL) to improve detection of [bladder cancer]"
In ten patients with a diagnosed bladder tumor, researchers used real-time multispectral imaging (rMSI) during urethrocystoscopy to merge various imaging modalities to accomplish multiparametric cystoscopy (MPC). Overall, using the rMSI set-up, 31 lesions were discovered. In 27 lesions, histopathology exhibited malignancy. All lesions could be imaged concurrently in five modalities, ie, white light (WL), enhanced vascular contrast (EVC), blue light fluorescence, protoporphyrin IX fluorescence, and autofluorescence. EVC and photodynamic diagnosis images were blended in real-time into one MP image. Using the recorded images, two observers recognized all malignant lesions through MPC, whereas the single modalities did not stimulate substantial doubt for some lesions. The MP images of malignant lesions were ranked significantly more skeptical in comparison with the images from single imaging modalities. In conclusion, for the first time, the application of rMSI in endourology was illustrated and MPC for the disclosure of BC was authorized. Furthermore, this strategy enables existing imaging modalities to be merged, and it may significantly enhance the discovery of bladder cancer.
Og konklusjonen er?
I andre selskaper kan man ha litt peiling på hvordan ting går på grunn av kontraktsinngåelser osv. Her må man grave frem scope på Cysview, og det uten å vite om det stemmer en gang. Man er prisgitt kvartals rapporteringer som kan være helt forskjellig fra hva vi prøver å regne oss frem til.
Kjøp aksjer i Photocure og velkommen til tåkeheimen… Du får en krystallklar dag hver tredje måned, ellers er det tåke og uendelige spekulasjoner…
Hva om vi fikk en ukentlig eller månedlig oppdatering over solgte kit? Eller en automatisk oppdatering av solgte scope. To kolonner, en for rigide og en for flexi? Hvis det er så forbasket sensitivt hvem som skaffer scope eller kit kan det være en anonym oppdatering.
Er vel hverken bedre eller verre enn andre børsselskaper når der gjelder info. Er vel kommet et bra antall børsmeldinger i år. Kanskje ORKLA skulle laget en teller for antall solgte tomatsupper også.
Jeg har spurt DS direkte om dette, men det ønsker han ikke å gjøre da dette vil skape unødig volatilitet inn i aksjen.
Jeg kan til en viss grad skjønne hva han mener.
Dersom de melder eks. 3 skop en tirsdag kveld vil kursen reise noe på onsdagen, Dersom de så melder om 2 nye skop torsdag samme uken vil en få et nytt rykk.
Hva skjer med kursen de neste fire ukene hvor det ikke kommer melding om nye utplasseringer?
Det har innimellom gått både fire og fem uker mellom hver gang det har kommet en ny oppføring på CC.
Derfor lander jeg på at det er nok klokest slik som det er idag når det gjelder akkurat dette.
Å kreve ukentlig rapportering er bare tøv. Dessuten er solgte scop bare ett av parameterne, økning i bruksfrekvens er enda viktigere. Jeg tåler godt å vente til den lovpålagte rapporteringen
Når det gjelder børsmeldinger har PHO kommet med 36 stk fra jan - sept i 2019.
I 2018 var tallet for samme perioden 26.
Så kan en jo si at mye av dette beror på tilfeldigheter, men tror ikke de melder noe mindre nå enn før hvertfall.
Men igjen, jeg skulle ønske dem kunne kommet med en Cevira melding som bedre klargjør avtalen mht når markedet kan forvente at det kommer en innbetaling neste gang.
Så lenge markedet ikke oppdateres på dette umuliggjør det samtidig muligheten for innsidere å gjøre kjøp slik jeg vurderer det.
Jeg tror de fleste ville vært tjent med å “zoome litt ut” og heller se på de lange linjene.
Tror man f.eks at BLC blir SOC ?
Men vi ser igjen og igjen at om det kommer en oppføring på CC som vi graver fram trigger ikke det kursen nevneverdig om noe overhodet.
De færreste aksjonærer er like engasjert i dette som mange av oss. Skal garantere at mange av aksjonærerne ikke har den fjerneste anelse om hva et skop er, langt mindre hva det brukes til.
Inntekter - kostnader - bunnlinje - guiding - forstår de fleste og når overskuddet kommer vil også med stor sannsynlighet vendepunktet i kursen også komme.
I tillegg vil kanskje en blå bunnlinje endre media sin vinkling over til noe mer positivt, det er rart med det. Det ene drar ofte med seg det andre.
De melder mere nå, flere småting som egentlig ikke burde meldes, men nå banner eg vel i kirken
og selveste Badrinath Konety er tilstede.