Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Ja, sammen med Ashish Kamat

2 Likes

Ikke overfor meg hvertfall.
Etter at DS begynte er jeg i det store og hele tilfreds med det som meldes.

1 Like

Det centrale emne som diskuteres her og på Hegnar er brukerfrekvensen.

DS har beskrevet prosessen fra første kontakt og til salg af nye skop er gennemført.

Som jeg ser det er vi stadig i en fase der beslutningen om at investere 100 K til 125K usd i et nyt skop afgøres på basis af om investeringen kan forventes at give en fordelaktig “return on investment”.

Og ja - jeg mener også at bruger frekvensen er forbavsende lav - og jeg har det vanskeligt med at forstå hvorfor det har været sådan - MEN helsesystemet i USA er baseret på at generere profit - og da tænker jeg - burde ikke vi slappe av . lene os tilbake i tillid til at disse proffe administratorer i disse kæmpe store amerikanske profit drevne klinikker ikke investerer en dollar uden at de forventer at de får en ROI som kan konkurrere positivt med alternative investeringer.

Den ROI kan de kun opnå såfremt brugerfrekvensen når op på et nivå som genererer indtækter som er pænt større end afskrivninger og renter.

Det har jeg tillid til at proffe amerikanske hospitaler og klinikker evner - så jeg mener investorer i PHO kan slappe av - læne sig tilbage - og forvente et kraftigt salg af Cysview og tilsvarende stigning i aksjekursen

3 Likes

Brukerfrekvens:
Jeg har vært i dialog med selskapet (PHO) for å finne ut hvor mange scope med kun hvitt lys som er plassert ut i 25/30 største MSA og usa totalt.
Antall turbt og undersøkelser i overvåking er kjent (tidligere opplyst av pho)

Tanken var å finne ut hva som er normal frekvens.
Det er mange som mener at frekvensen for blc/cysview er altfor lav.
Min påstand er at vi må sammenligne med normalen for å kunne mene noe om 0,5, 1, 2 eller 5 er få/mange per uke.

Uansett - frekvensen for wlc er ikke mulig å beregne.
Årsaken er rett og slett at man ikke vet hvor mange scope med hvitt lys som er plassert ut.

3 Likes

Trenden for omsetning per scope (NOK) ser forsåvidt slik ut

13 Likes

Den utviklingen er jo utvetydig positiv. Men imponert over at du allerede har tallene for Q3 19 hva angår brukerfrekvens.

Arket er bare forberedt for q3.
Såvidt jeg kan se, så mangler både trendlinjen og tall for q3 2019.

1 Like

Veldig bra Hayen, dette går “raka vägen uppåt” :slight_smile:

Flinke selgere klarer nok en dag å torpedere kursen, flott :slight_smile:

Sorry! Ser det når lesebrillene er kommet på plass🤓Ellers meget bra fremstilling av noe det tydeligvis er vanskelig å akseptere for enkelte. Men Q3 tallene vil trolig forsterke fremstillingen. Gleder meg👍

1 Like

Hvor mye av dette er valuta effekter og prisøkninger på Cysview?

Er vel mest gunstig å ha dollar på y-aksen

1 Like

Tror ikke du skal la deg bekymre av kursutviklingen. Den kommer kraftig utover i 2020. Se på utviklingen Medistim har hatt. PHO vil få sammme kurve i tiden som kommer.

Det viktigste nå er at rammebetingelsene og det fundamentale er på plass. Da vil inntektene komme og med dem en strøm av nye aksjonærer som ønsker å være med på eventyret. Da vil også kursen formelig eksplodere.

2 Likes

Q3 er ferdig.
Hvor stor trur dere salgsøkningen blir for Q3 YoY i antall Cysview US?

Håper vi ser min 40%, blir det 35% eller lavere blir eg skuffet.

Holder en knapp på at Q3 blir moderat i år og, men tror det er siste gang.

35 - 40% vil vel medføre en gigasmell av skuffelser.
Vi hadde vel 16,5 mill i q3 2018 og 24,5 mill q2 2019, så noe under 25-26 mill vil ikke bli særlig bra mottatt antar jeg.
Selv håper og tror jeg på 26,5 mill ++

1 Like

Håper og forventer en økning fra Q2. Altså min 50% fra q3-18.

Alt over 26-27musd vil være veldig bra.

2 Likes

Du misforstår. Eg tenker på antall solgte doser. Cysview

1 Like

Er nok ikke helt urealistisk Savepig, ser du har lagt til grunn ca 54% vekst yoy for q3.
Jeg håper på noe bedre, skulle helst sett at de klarte minimum 60%, utfordringen er at q3 ikke er kvartalet med høyest vekst, men så har vi aldri hatt flexiskop inntekter i q3 tidligere heller.
Selv om de er relativt få i tallet kan dem gi et lite ekstra løft i tillegg til valutaeffekten.

1 Like

Ja, ok, beklager.
Det har jeg ikke sett på Sulrox og satser på at du har kontroll på det:grinning:
Hva inntekt forventer du ved 40% økning?

1 Like

Har ingen kontroll. :slight_smile:
Men det er antall solgte enheter eg er ute etter. Med flere selger (50%?) som no må være ferdig opplært. Og i tillegg flex så må vel salge ta seg betraktelig opp?

2 Likes