Har ikkje tenkt noe på det. Er meir interessert i salg av enheter.
Edit.
Får vi 40% økt antall solgte, kan vel forvente 40% pluss ca 7%-8% . Så totalt 47% - 48% opp fra Q3?
Har ikkje tenkt noe på det. Er meir interessert i salg av enheter.
Edit.
Får vi 40% økt antall solgte, kan vel forvente 40% pluss ca 7%-8% . Så totalt 47% - 48% opp fra Q3?
Helt klart enig med deg at vi må kunne forvente 40%+ i q3.
Og det tror jeg vi får.
Jeg mener at Q3 bør vise konturene av endringene som DS satte igang for 8-10 mnd siden. Q4 skal vise enda tydeligere og bekreftende positiv retning.
Men allerede nå i Q3 mener jeg bestemt at vi bør kunne merke at det har blitt tatt grep.
Det er jo US-salget som er mest spennende.
Jeg tror at Edison må øke sitt kursmål, de forventer i alle fall et snitt-salg av Cysview i US i 3q19 og 4q19 på 26,5 mill NOK, gitt at de forventer 0% økning i partner ift 1H19, 0% økning i Norden YoY 2h18 vs 2h19 og samme API salg i 3q19 som det har vært 6 siste kvartaler.
Edison sitt estimat vil vel derfor være sannsynligvis på Cysview US på
24,5 millNOK i 3q19 og 28,5 mill NOK i 4q19.
Har Edison kalkulert noe som helst økning fra Norden, eller partnere må US salget på Cysview bli tilsvarende lavere.
Norne har vel et ganske likt kursmål som Edison, og hvis snittet av analyser utgjør markedets forventning så ligger vel forventningen på 24-tallet et sted da.
Jeg håper, og tror at vi kommer oss over 25.
Såvidt jeg kan se estimerer Norne Q3 til totalt 56,4 mill i inntekter. Og såvidt jeg kan se estimerer de videre Q4 til 67,6 mill(selvsagt eksl. Cevira)
2020 har de estimert totale inntekter til 310 mill. og et overskudd etter skatt på 44 mill.
Uansett, det hersker hvertfall ingen tvil om at vi seiler mot overskudd nå og de vil bli større og større. De som ikke vil være med på ferden må vel stå igjen for min del, mine aksjer er ikke til salgs!
Til hvilken kurs ville dine aksjer være til salgs idag?
Det har jeg ikke tenkt så nøye over.
I den grad man kan føle seg trygg i aksjemarkedet så har jeg sjelden sittet med en bedre følelse enn jeg gjør med mine aksjer i Photocure.
Ønsker ikke å spekulere i hvilken kurs jeg kan tenke meg å selge. Jeg tror vi vil opppleve en særdeles hyggelig tid framover nå også med Cevira avtalen i bunn.
Tror neste år på denne tiden ser vi en helt annen kurs enn hva vi har idag.
For min del framstår det som merkelig at noen velger å selge på 52-53 kroner, kunne aldri falt meg inn. Nå skal det sies at mine aksjer ikke er belånt.
Dollar hadde gjort seg… Men de tallene får jeg ikke av Dahl.
Har spurt både pent og konstruktivt
Hva har USD lagt på i snitt ca. gjennom Q3?
Juli 8,6100
August 8,9648
September 9,0155
Ca 8,8634 i snitt skulle vel det bli
Takker, ikke helt ubetydelig.
På nåværende tidspunkt?
Helt seriøst, så er ikke aksjene mine til salgs for under tusenlappen.
Jeg er nemlig så sikker som jeg kan være på at aksjekursen vil være høyere i fremtiden enn den er nå.
Derfor ønsker jeg å se an utviklingen noen år før jeg eventuelt selger.
Om to-tre år kan jeg eventuelt ha høynet målsetningen min til flere tusen kroner, dersom PHO er i ferd med å etablere Cysview som Standard of Care i USA, eller ha nedjustert forventningen min til 3-500kr eller lavere, dersom PHO i større eller mindre grad har mislykkes.
(Cevira er fortsatt en potensiell mega-joker).
Men, hvis jeg skulle selge NÅ, ville jeg ikke akseptert mindre enn 1000kr.
Og det er selvsagt helt urealistisk på det nåværende tidspunkt, så med andre ord, jeg selger IKKE.
Har akkurat de samme tanker og vurderinger.
Slike gutter det vil gamle Norge ha!
At veksten fra Q2 18 til Q3 18 var relativt lav på US salget, tror jeg skyldes tilfeldigheter. Med et økende antall flexiscope i drift tror jeg vi kan se 27-28 millNOK i omsetning i USA i Q3 19. Vil ikke overraske meg om det blir mer. For det er en del faktorer som vi ikke har innsyn i, bla flexiscopene og brukerfrekvensen på allerede utplasserte scope, Og her ligger det et voldsomt potensiale.
13 maj 2019 skrev “biotek”:
“Etter å ha hatt separate samtaler med Dahl og Schneider etter siste GA har jeg stor tro på at noe er på gang relatert til Ipsen og Europa. Sa til Dahl at Hestdal i samtale med meg for over 1 år siden uttalte de hadde tatt tiltak ovenfor Ipsen, men da nikken han bort på Schneider å antydet klart at det var andre tider nå. Når jeg i samtale med Schneider nevnte den bedrøvelige innsatsen Ipsen har gjort i store land som Storbritannia, Italia, og Spania himlet han bare med øynene og sa at fra nå av skulle de sannelige ikke slippe like enkelt fra det.”
I Q2 presentasjonen nevnte DS at de nå har lagt et betydelig press på Ipsen.
Kan vi forvente at vi i Q3 presentasjonen får se begynnelsen på bedre resultater fra Ipsen?
Ja
Vi så jo bl.a. at de ansatte folk (Ipsen) i Tyskland som utelukkende skulle jobbe med Hexvix for en tid tilbake.
Vi har helvetes store markeder i Spania, Italia, Storbritannia og Frankrike som står urørt.
Photocure holder seg bra. Det meste ellers er kraftig ned i dag
Ja, det er supert! Jeg hadde ventet kraftig fall over hele linja i dag, inkludert PHO. Heldigvis tar jeg også feil en sjelden gang…