Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Må si jeg er litt spent på hvordan resultatet presenteres i Q3. Da tenker jeg på den rekordsterke dollaren.
Selvfølgelig vil vi også få presentert veksten i lokal valuta.
Men målt i kroner vil det bli helt vilt.

Jeg antar at pengene ikke er vekslet inn i kroner etterhvert som penger fra salg ramler inn. Derfor er det vel heller ikke aktuelt å presentere resultat som «et snitt av dollarkurs» over kvartalet, slik noen spekulerer i. Men heller i dollarkurs som ligger tett opp til presentasjonen av Q3.
Spekulasjon fra min side, da jeg ikke er regnskapsfører.

Tror nå på nærmere 29 mill fra US.
En annen milepæl vil bli at US blir større enn ROW for første gang.

1 Like

Rodjer
Vet du hvorfor Coy er borte fra PHO sin hjemmeside? Merkelig. Kunne du undersøkt med dine kontakter?

1 Like

Får håpe det er bare fordi det skal redigeres, han holder vel ut mer enn en uke…
Eller kanskje han er litt “coy” :slight_smile:

1 Like

dette var merkelige greier. forventes at dette blir avklart snart.

1 Like

tror det er tilfeldig, han er oppført på oslobørs sine sider

1 Like

Bare Dahl som rører med hjemmesiden

1 Like

Tekdude,
Tror dette med Coy på hjemmesiden til pho kan tas med knusende ro. At denne er fjernet nå vil jeg tro er kun midlertidig og kan henge sammen med at det må «avklares« noen punkter før vi får en melding. Kan være det har gått litt fort i svingen i forbindelse med selve jobbskiftet. Coy er fortsatt på Insider listen på OSE og DN investor. Det ordner seg.

Coy har en meget offensiv og fremoverlent profil på LinkedIn. Tror DS er meget bevist på hvem han skal ha som second in command for å produsere de resultater som er forventet av pho i årene som kommer. Dette er også CEO sitt privilegium. Bellete kjenner jeg lite til utenom at han hadde en meget god presentasjon ved q2 2018.

2 Likes

Nååå skal det shoppes!

2 Likes

Fikk jammen meg noe påfyll på 50 blank gitt. Jula kom tidlig med overfylt beholdning🥵

At vi igjen ser 40-tallet, var rett og slett uventet - til tross for fiskeværet i de globale finansmarkedene

1 Like

Dette er bare helt utrolig. Solgte ut en bit av porteføljen på 55.40,
Og nå dette…

1 Like

Bra støtte på 50.

2 Likes

fortsatt noen igjen her? tidligere blitt delt men nå også hos urotoday:https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/115416-multiparametric-cystoscopy-for-detection-of-bladder-cancer-using-real-time-multispectral-imaging.html

Ja, jeg har også sett på den men lot være å dele den da jeg ikke får helt tak i innholdet…

Denne er mer oversiktlig:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31563499

Wall Street med oppgang i kveld, så da skal nok Oslo Børs oppover igjen i morgen og PhotoCure forhåpentligvis klatre litt opp på 50-tallet.

Spesielt dersom markedene i Asia følger oppturen på de amerikanske børsene. :roll_eyes:

Slik er verden på Oslo Børs&Bingo, hvor man har en salig blanding av korrupte finansmyndigheter, råtne børsspekulanter, kursmanipulører og en god slump med gode, gammeldagse «truseskvettere».
Med andre ord, business as usual. :sweat_smile:

3 Likes

Nå kjøres kvartals avstemminger på fb gruppen.
Kom dere inn og avgi din stemme på antall skop og Cysview inntektene.
Er du ikke enda medlem heter gruppen “Photocure Investors”

PS! flertallet traff på riktig intervall for skop og inntekter for Q2.

2 Likes

Beklager hvis jeg legger inn linker som allerede har vært lagt ut tidligere men jeg er ganske ny på tråden og har derfor ikke lest så mye her.

For meg som ikke er så oppdatert på hva PHO driver med fant jeg en link som ga meg en fin forklaring på hva Cysview er for noe. Jeg hadde f. eks ikke fått med meg at blått lys kommer ikke til å erstatte hvitt lys men at man bruker først hvitt lys, deretter blått, for å identifisere kreften :astonished:

Vurderer å øke beholdningen før Q3 men har ennå ikke bestemt meg.

2 Likes

Da bør du få med deg et par videoer som viser hvordan det ser ut inni blæren, samt hvordan urologene skifter mellom hvitt og blått lys. Her får du et innblikk i hvor mye bedre man ser kreften.

1 Like

Velkommen inn :blush:
Det kan kanskje være lurt å øke litt før Q3 ettersom ikke alle er klar over at det vil bli første kvartal med overskudd. Gleder meg til å lese i Finansavisen - «Photocure tjener millioner» :blush:

6 Likes