Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Liten oppdatering på fb gruppen sin avstemming som pågår fra igår ettermiddag og fram til 6.nov.

Utplasserte skop(112 avgitte stemmer så langt)
15 - 18 skop utplassert 48,2%
19 - 22 skop utplassert 40,2%
Øvrige 11,6%

Cysview inntekter(84 avgitte stemmer så langt)
26 - 29 mill. 76,2%
30 mill. eller høyere 17,9%
Øvrige 5,9%

Selvsagt helt uhøytidelig, men sier noe om forventningene til Q3 for disse to parametere.

2 Likes

15-18 utplasserte skop vil være veldig bra i et tredje kvartal!
14 er dobbelt så mange som q3-18

1 Like

Tror nok det er litt tilfeldig hvordan utplasseringene treffer ift kvartalene. Q3 2018 med sine 7 stk var svakt, mens Q2 2018 var desto sprekere. Ser en de to kvartalene under ett snakker vi et snitt på ca. 12.
Nå har vi registrert 14 nye oppføringer på CC, funnet to artikler med klinikker som har tilegnet seg BLC i q3 og vi vet ikke om hvor mange som har rigide skop som nå har anskaffet seg flexi gjennom kvartalet.
Vi kan, jeg sier kan like gjerne se 20 utplasseringer som vi ser 15.

På samme måte som jeg tror vi kan, jeg sier kan lande på 29 mill i Cysview inntekter som 26 mill. Legger en til grunn Q2 og samme frekvens så lander en på ca. 26,5. Så kommer valutaeffekt etc.
Er det kanskje lov å håpe på noe økt frekvens og vil vi se konturene av økt flexibruk?(riktignok kun 14 av dem, men kanskje dem vil gjøre en positiv forskjell)

Min vurdering er uansett at Q3 blir et mer spennende kvartal enn på lang tid, Cevira oppdatering bør forventes, kanskje kommer nyansatt COY, utplasseringer, inntekter, flater kostnadene ut som forespeilet, i det hele blir dette kjempespennende.

2 Likes

Ingen kan bli nevneverdig overrasket om vi ved dette kvartalet ser et byks i såvel brukerfrekvens generelt som utplassering av flexiscope. Og en omsetning i størrelsesorden 30 mill NOK i USA burde være mulig. Men om så skjer ligger neppe aksjekursen på 50-tallet mange timene etter at rapporten slippes. Det vil vise at vi går et særdeles spennende og lukrativt 2020 i møte.

2 Likes

«Kan bli» første kvartal med overskudd vel?

Selger bedre. Flere skop ute i bruk.
Q3 som regel bedre en sommerferieQ2. Asieris 1til2/3 av betaling for avtale. Ingen Asieriesavtale kostnader Q3.
Men mulig sluttpakke for us sjef. Mulig startpakke for påtroppende.

Er det noe jeg ikke har fått med meg «som sikrer» overskudd Q3?
Og da mener jeg overskudd på bunnlinja.
Er dritt lei økonomer og selskaper som babler ivei om ebita’er og ebitda’er uten å si noe om bunnlinja.

1 Like

selv om det ble uttalt at utgiftene til salg og markedføring skulle flate ut står det i q2 rapporten følgende: image

noen som kan utdype?
https://photocure.com/globalassets/investor-relations/quarterly-reports/2019/pho-q2-2019-rep-vf.pdf side 7

1 Like

Forventer gode utplasseringstall, gode salgstall og pluss i regnskapet blir det enten man vil eller ikke, hele summen for avtalen med asieris må inntektsføres dette kvartalet såvidt jeg har fått med meg. Dette vil nok ha en meget positiv effekt på omtalen PHO får i media, i tillegg til at man slipper overskrifter om røde tall vil man også få gjennomgående positive artikler om den akselererende veksten, q3 blir et nytt byks på den ferden vi startet på for ca 2 år siden

3 Likes

Sometimes when we write stories, we have no idea who is impacted; other times, we are able to bring about change that we had no way of foreseeing.

In August 2018, I wrote a feature on Alex Huang, his battle with bladder cancer and his subsequent role as an ambassador for the greater Hamilton area with Bladder Cancer Canada. He was trying to promote the local support group available to other bladder cancer patients. Not only did the article help bring in some new members, but through one of those new members, Alex learned about blue-light cystoscopy, a new technology that is showing huge promise around the world as a better way to detect, and ultimately treat, bladder cancer. Now, Alex is working to get area hospitals to commit to bringing the technology here — and once they do, he’s ready to start fundraising, and I’m ready to write the update.

6 Likes

Dette var for meg interessant da jeg studerte og jobbet etter på i Hamilton, Ontario , Canada. På campus McMaster University bygde de da et helt nytt moderne sykehus, må være det sykehuset som nå har fått installert og tatt i bruk blue-light cystoscopy.

4 Likes

Deler denne fra fb gruppen, ligner mistenkelig på Cevira.

http://www.chictr.org.cn/showprojen.aspx?proj=41214&fbclid=IwAR2F7-lE-Yj7SVH1Ftw8hv3j90oFqxQcg_qjF1knF6rE9xVqsTdP1hMwOaE

5 Likes

Det ER Cevira :+1:

Kun 100stk, og 50 i kontrollgruppen. Dette kommer til å gå unna i racerfart.

2 Likes

Det interessante her er at studien har begynt 15 aug. og etter som jeg forstår det skal primary indicator rapporteres om 6 mnd. Secondary indicator rapporteres om 24 mnd. Det skulle bety at første del er klart 15. feb. I avtalen står det noe om indicators og at de utløser betalinger.

3 Likes

Synes det er veldig rart om de skulle være i gang allerede.

Dessuten, hvorfor skulle bruke noe de ikke har patent på, 5-ALA kan vel hvem som helst bruke.

Og enda rarere er at det hvorfor bruker syra ( 5-aminolevulinic acid) og ikke esteren (hexxylaminolevulinate). Det er jo tross alt mye av forretningsideen , siden HAL er en mye bedre vektor. Hvorfor bruke noe som er beviselig dårligere?

Hvorfor er primary sponsor et universitetssykeshus (Primary sponsor:

Department of Gynecology and Obstetrics, Renji Hospital, School of Medicine, Shanghai Jiao Tong University ) og ikke Asieris?

Hvorfor går de for CIN1 (LSIL), når det det er CIN2 og CIN3 (HSIL) som koniseres og det virkelig er et stort behov for Cevira. Og dessuten var resultatene for Cevira aller best for HSIL?

Hvorfor står det intet om medical devicen? Det er jo en svært viktig komponent i forretningsideen mtp på brukervennlighet, og for å få dette til å flyte kommersielt.

Kan ikke helt skjønne at dette er Cevira, kan noe overbevise meg?

9 Likes

Tror ikke du ønsker å bli overbevist når du skisserer en 50x dårligere løsning med det presenterte.

Det lå vel litt i kortene etter mine innsigelser.

1 Like

Mulig jeg var litt kjapp Snøffelen.

Så bare at 5-ALA også hadde noen treff mot Photocure og Cevira.

2 Likes

Det er vel naturlig å tro at oppstart vil børsmeldes også?

1 Like

hexaminolevulinate*

sånn, da er ocd’n tilfredsstilt

1 Like

Oppstart vil ikke bli børsmeldt, Asieris er et privat selskap.
Den eneste pålitelige kilden til informasjon er via Photocure. Dersom studien startes så vil nok Photocure opplyse om dette, om ikke umiddelbart så på en kvartalspresentasjon.

Edit: med mindre noen faktisk finner papirarbeid der alt stemmer.

1 Like
3 Likes