Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Ja, tenkte på Photocure.

Skjønner du er kunnskapsrik på dette feltet. Hvorfor kjøre dette studiet i det hele tatt? Kan det være for å sammenligne med Cevira? Setter pris på svar.

1 Like

Fox Chase Cancer Centre skriver følgende om BLCC:
(https://www.foxchase.org/clinical-care/conditions/bladder-cancer/diagnosis/blue-light-cystoscopy)

" BLCC may be appropriate in the following circumstances:

• An initial White Light Cystoscopy inspection or biopsy detects early stage bladder cancer (nonmuscle invasive bladder cancer or NMIBC)
  • As a follow-up to BCG bladder cancer treatment
  • Presence of multiple low-grade tumors
  • Re-evaluation four to six weeks after removal of tumors and lesions
  • Positive cytology (blood tests for presence of cancer cells) and a negative White Light Cystoscopy
  • Assessment of bladder cancer tumors

Research shows that chances of recurrence are significantly reduced with BLCC because surgeons can perform a more complete removal of the cancer.

Fox Chase is among a select number of institutions around the country to offer this approach, which is included in bladder cancer guidelines recommended by the American Urological Association (AUA) and the Society of Urological Oncology (SUO)."

Etter det jeg forstår, så benytter Fox Chase CC også BLCC til initial undersøkelse etter at “initial White Light Cystoscopy inspection or biopsy detects early stage bladder cancer (nonmuscle invasive bladder cancer or NMIBC)”. Jeg antar at BLCC blir brukt når en biopsy viser at der er noe. BLCC gir jo urologen en langt bedre sikkerhet for at han har sett alt. Men bruk at BLC i initial undersøkelse vil nødvendigvis resultere i et langt høyere forbruk av Cysview enn det mange regner med dersom det kun ble benyttet i TURBT og Surveillance. Eller? Noe jeg ikke har fått med meg?

Joda, ser frem til hva som kommer til å bli sagt på Q3 presentasjonen.

2 Likes

Pre-diagnosis bruker ein nok kun hvit lys men på TURBT (første behandling ) bruker ein også Cysview.
Men finner ein ikkje noe med hvit lys og legen er usikker så vil det være logisk at ein tar ein ny runde med Cysview.

image

Det blir for omfattende å bruke Cysview på Pre-diagnosis og ein har heller ikkje dokumentasjon for at det er nødvendig/hensiktsmessig.

Men svar ja. Ca 5 mill i US og EU.

4 Likes

Ingen vil skjønne hva som traff dem 7 november, over 60 intradag, sluttkurs 83.

1 Like

Det er noe jeg ikke forstår med disse tallene, det er da et enormt marked å vokse i. Hvis vi bare ser på Nordic hvor det utføres 25k prosedyrer årlig for TURBT, har PHO bare ca 20% av dette nå ca 45 mill NOK på årsbasis. Her skulle PHO ha lett 100%?

Tenk når vi har 20% i US, ref regneeksempel med kurs***potensiale*** 1900.

2 Likes

Får nok aldri 100%. Ikkje alle som vil betale for den beste undersøkelsen. Dette er helsevesen det er snakk om.

Hvordan kom du frem til 20% i Norden? (Prisen er ikkje det samme som eks US)
Trur det skal være ca 70% Danmark og 50% på dei andre landa. (skal stå i noen tidligere rapporter. )

Kom til 20% som følger; 25k prosedyrer ganger 10000NOK per prosedyre er lik
250 mill. PHO har ca 45 mill inntekter fra NORDIC som er ca 20% av markedet. Hvis prisen er en annen i NORDIC blir % noe annet.

Prisen er nok lavere i nordic

Norden ca 4 300 kr
Eu ca 1 500 kr

https://www.edisongroup.com/publication/the-stars-are-aligning-for-fast-growth-in-the-us/19866/

1 Like

Hvor mye kan man forvente av inntekter fra Cevira avtalen på Q3 ?

1 Like

4 Likes

Da blir markedsandel i NORDIC 42% av TURBT , men det skulle være mulig å vokse her. Da er ikke Surveillance markedet tatt hensyn til 60k prosedyrer årlig

1 Like

Det er mye å gå på i poliklinisk overvåkning i Norden og EU. Enormt mye.
Må si det er jævlig rart at ikke f.eks Kreftforeningen presser på for å få flere Flexi utplassert i Norge.

2 Likes

Pho er ganske så riktig priset ut fra inntjening pr. idag(3-5x) Spørsmålet er bare om investorer er villig til å tro på økt akselrende framtidig bunnlinje skal priset inn?
Så enkelt er det!

1 Like

Ut i fra dagens bunnlinje er jo selskapet hinsides dyrt.

Jeg har dog godt håp om at inntekter skal øke solid mye mer enn kostnader fremover.

3 Likes

Selskapet har selv uttalt at den sterke økningen i markedsføringskostnader (i hovedsak nyansettelser) nå er i ferd med å flate ut, så jeg har troen på økte marginer i tiden fremover

3 Likes

PHO prises ikke på bunnlinje foreløpig, men på konservativ antatt fremtidig kontantstrøm.

4 Likes
5 Likes