Gå direkte inn på urotoday.com dersom du ikke twitrer. Videoen kan da velges blant flere andre interessante.
Frank Endre Stave er en som gjør store penger på aksjekjøp. En kanskje litt anonym bjellesau, men definitivt en bjellesau. Inn på Topp 20 på aksjonæroversikten til Photocure.
(Rettet stavefeil)
Tror nok timingen hans vil vise seg å være ekstremt god. Aksjekursen har lagt å surret på 50-tallet mens tank har gått fantastisk siste månedene. Men 7 NOV fremlegger PHO Q3 resultatet. Forventningene er svært beskjedne, skal man dømme ut fra aksjekursen. Men jeg tror at dem vil bli noe bedre frem mot 7 NOV, samt at ledelsen kan komme til å overraske svært positivt, på alt fra bunnlinjetallene, brukerfrekvensen og utplassering av antall scope. Nok til at raketten for alvor settes av.
Den som lever får se. Jeg skal ikke påberope meg fasit, dette er kun egne tanker.
ENDRE(T) STAVE-FEIL?
Endret skavefeil forstår du vel… Jeg skrev Skave og dermed måtte jeg endre til Endre Stave…
Alle oppegående innverstorer innser at PHO er fullt ut priset pr. idag.
Jeg tror de fleste oppegående investorer enda ikke har sett på Photocure, de er opptatt i andre bransjer, foreløpig.
Som @kreinh skrev har vi fått inn en ny interessant skikkelse på topp 20 listen. Han har kjøpt seg opp med ca. 30k de to siste ukene.
Lov å håpe at han skal ha mer samtidig som flere med dype lommer våkner.
Tidenes kjøpssignal
Du kan trykt kjøpe PHO på disse nivåer. Det er min teori at på et eller annet tidspunkt blir det veldig trangt i dørene og vi får en kraftig re-prising. En av årsakene er at PHO kommer til å gjøre det svært bra i US og med gode nyheter fra China. Den andre grunnen er at det er få aksjer tilgjengelig. Det vil selvsagt føre til en kraftig oppgang når alle skal inn.
kult at man kan lease utstyret,både fleks og rigide scope:+1:
Fint at selskapets største eier tjener penger så vi ikke risikerer at han må kvitte seg med PHO for lommerusk.
Dæven som kursen får kjørt seg nå…heldigvis på små volum
Vel vel, ned 1,3%
Truseskvetterne… Det er ingen fundamentale forhold i selskapet som tilsier at de skal gå ned. Dessuten er det på lavt volum, det er bare å slappe av og vente på Q3
Pho trenger ikke mer enn ca 15% kvartalsmessig salgsøkning for å nå 20 mill $ minimumsguidingen i 2020:
Kvartal for kvartal blir utviklingen da:
24,5 (2Q19)
28,2 3Q19
32,4 4Q19
37,3 1Q20
42,9 2Q20
49,3 3Q20
56,7 4Q20 gir 186 mill nkr omsetning i 2020 a 9,12 pr. $ = 20,4 mill $
Legg merke til at med en US-omsetning lik eller over 28,2 mill. kr i 3Q19 er Photocure i rute
Det er riktig det merlin, men yoy blir det kjempebra stigning, i snitt for 2019 og 2020 omtrent som DS uttalte på Q&A(min. 60%)
Med dine tall gir det en vekst i 2019 ift 2018 på ca. 40% mens det i 2020 ift 2019 gir en vekst på 75%.
Forøvrig overbevist om at guidingen nåes.
Merlin, husker vi hadde noen diskusjoner i september rundt dette, betyr det at du har fått troa på PHO og nå kjøpt deg inn eller kjøpt deg opp ytterligere?
Apropos guiding, tror du Photocure kan øke prisen på Cysview i fremtiden?
Ja, moderate prisjusteringer har vel blitt gjort tidligere, hvertfall i US.
Må bare innrømme at når det gjelder prisjustering på Cysview vet jeg ikke så fint om noen som vet kan si noe om det.
Jeg kan gjerne spekulere og si at det trolig er mulig, men her er jeg meget usikker.
28,2 millNOK i omsetning gjennom Q3 19, gir en brukerfrekvens på 1,28 pasienter pr uke pr scope. Det er da regnet at det er 200 scope utplassert og det er ikke gjort forskjell mellom flexiscope og rigide scope, men regnet alle som rigide scope. Personlig tror jeg vi vil se at brukerfrekvensen etterhvert begynner å ta seg opp. Delvis på grunn av at brukerfrekvensen på de eldste scopene nærmer seg full utnyttelse og at flere og flere scope oppnår en høyere og høyere brukerfrekvens. I tillegg vil innslaget av flexiscope, som har ca fire ganger så høy kapasitet som rigide scope, bidra til å dras gjennomsnittet opp.
I tillegg vet vi at det kan være et betydelig antall flexiscope som er utplassert uten at det er fanget opp på cysview.com.
Med andre ord, her kan det ligge betydelige overraskelser som kommer til syne først ved Q3 19 presentasjonen. Det er lite økning i brukerfrekvens som skal dra omsetningen over 30 mill NOK i Q3 19. Men markedet har tydeligvis liten tro på det. For dersom US kommer inn med en omsetning på 30 mill + og antall utplasserte scope er langt høyere enn det markedet forventer, da tror jeg første bærerakett tennes 7 november. Og da kan 2020 komme til å bli et særdeles hyggelig år for oss PHO aksjonærer.