Jo, det kan du sikkert si. Nå er jo jeg av den optimistisk typen og jeg har virkelig tro på at PHO vil lykkes med sitt amerikanske fremstøt. Ikke minst pga at BLC er overtruffen alle andre tilbud blærekreftpasientene har. Hittil har ting gått noe saktere enn det jeg har forventet. Det innrømmer jeg gladelig. Men jeg er overbevist om at vi nærmer oss et punkt der ting vil gå langt raskere enn det markedsaktørene forventer. For som du selv sier “har ikke alle kvartalene hittil kommet inn undewr dine tips?”. En slik uttalelse er jo nettopp basert på at du mener vi skal predikere kommende kbvartaler basert på hvordan det har gått i tidligere kvartaler.
Akkurat det må du få lov til å mene. Men når vi vet at det er utplassert 200 scope, der kapasitetsutnyttelsen i gjennomsnitt ligger på 10-15% , og samtidig står AUA og pasientorganisasjoner frem og hyller BLC teknologien. Da er det noe som sier meg at det kun er et spørsmål om tid før brukerfrekvensen vil ta seg betydelig opp. Skjer det i Q3 19? Ja, det vet jeg like lite som dere andre, men det kan like godt skje i Q3 19 som i Q2 20. Og når det skjer vil det være et tydelig tegn på at BLC brer om seg i økende fart. Noe som vil trigge en del aktører som i dag fortsatt sitter på gjerdet.