Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Nå er det vel slik at det som betyr mest for en investor, er hva guidingen til syvende og sist vil bety i kroner i selskapets regnskap

2 Likes

Photocure har aldri tatt hensyn til dette i sin rapportering, men rapporter glatt prosentuell omsetningsøkning i norske kroner. Klart de da får mye gratis prosentuelt dette kvartalet.

1 Like

Det ser ut for at min teori på at det skal svært lite til av volum før kursen skyter i været. Dette på grunn av få aksjer tilgjengelig totalt og i markedet. Håper dere er med.

2 Likes

Da tok jeg 5k til :grinning:

7 Likes

Kjempe bra, jeg har økt med 2k

1 Like

Selskapet rapporterer i nok, constant currency og unit salg🙂

2 Likes

Kuult. kanskje jeg startet ballet i dag ved å kjøpe hele 300stk på kr52,- :crazy_face:
Men traff bunnen ihvertfall intradag.
Så jeg sitter nå med en urealisert gevinst på det kjøpet på hele 540 kr minus kurtasje som da er, siden jeg handler gjennom DNB, 190 kr. hele 350 nettokroner minus skatt da, når det kommer.
Så de da som handler 16 og 4 og 40 etc i slengen sitter nok igjen med mye peng hvis de betaler noe kurtasje.

1 Like

190kr? Jeg handler i DNB og har 29 kr i kurtasje på de minste handlene

1 Like

95 kr pr handel, man må jo betale når man kjøper og når man selger, så det blir 190 tilsammen.
Har du handelsavtale i markets da og betaler du no månedsavgift? Jeg har bare aksjehandel via nettbanken og har ellers Nordnet som jeg har sanntid i. Der er ofte kurtasjen på 79 kr. Handler ikke så veldig ofte da. 2 - 5 handler i måneden.

1 Like

Mål for cysview salg 2020 US:
20-25M$ = 180M- 225M NOK

så langt i 2019 har de solgt cysview for 45,7M NOK, Q1 +Q2

si at de selger for 54,3m NOK da i Q3 og Q4 tilsammen så havner vi på 100mNOK for hele 2019

Hvordan skal de klare å øke 2020 inntjening opp 80% for å nå minimumsmålet på 180mill NOK ?

snitt for hver kvartal for US neste år må da være på 45mill NOK

Da hjelper det ikke å få ut 10-15 rigide scoop i kvartalet - da må de spy ut flexiscoop… og bevise at bruksfrekvensen på disse er mye høyere enn de Rigide

Hvorfor har Bellete fått fyken?

Hvor mange flexiscoop er utplassert i europa? 0 ?

Hvor mange flexiscoop er utplassert i norden? 0 ?

Hvis noen, hva er bruksfrekvensen på disse?

1 Like

Har ingen handelsavtale og handler veldig sjeldent, men det kan stemme at jeg hadde rundt 80-90 kr før, men så gikk det plutselig ned til 29, og over en viss størrelse på handelen går det på prosent av handelssummen.

1 Like

Photocure må klare 15% kvartalsvis vekst. Regner med at Erik Dahl vet hva han snakker om når han på 2Q sa at de var on track, og at det, samt ikke økte kostnader, er hva han da sikter til.

Får ikke Photocure til en dynamisk økning her klarer de ikke guidingen. Har ikke Erik Dahl dekning for sin uttalelse derimot, noe sparkingen av Bellete kan tyde på, og uvilligheten til å avklare løpende månedlige salg, har Photocure et salgsproblem, som selv ikke den store $-økningen kan dekke opp for etter konvertering.

1 Like

Besitter du noen dokumentasjon som kan bekrefte at Bellete fikk sparken?

Jeg mener det kan være flust av årsaker:
-Han kan selvsagt ha fått sparken

• Han kan ha sagt opp selv for å gjøre noe annet
  • Han kan ha blitt bedt om å trekke seg og sagt opp selv
  • Han kan ha blitt syk

Poenget er ene og alene, dersom en ikke vet 100% sikkert kan det være greit å formulere seg litt annerledes.
Men utfra de negative og baissere i PHO generelt bør det uansett årsak være en gledelig nyhet at de har ansatt Geoffrey Coy. Bellete har ansvar for utplasseringer i US siden 2012 og da også ansvarlig for at det har blitt utplassert for få skop i henhold til disse sine utsagn gjentatte ganger.

Forøvrig er det vist til et dusinvis antall ganger her på forumet hva som skal til for å oppnå guidingen.

1 Like

Ny salgsleder holder for meg.

Det er flere mulige scenarior, men en salgsleder som plutselig er vekk, kan tyde på

For optimistisk rapportering til ledelsen, som ledelsen har tatt for god fisk, og brukt overfor aksjonærene.

Med påfølgende negative virkelighetsavvik.

Om dette er riktig får vi svar på 7. november.

Enig og jeg er meget tilfreds med den ansettelsen basert på tilgjengelig referanser på Coy.

1 Like

Hvorfor blir ikke dette kommunisert til markedet da ?

Er det om å gjøre å holde sine investorer i tåka ?

ja de må ha ett snitt for hver kvartal for US neste år på 45mill NOK
for å nå sin Minimums guiding

intet mer intet mindre
klarer de det uten en flexiboom - det tviler jeg sterkt på

Selskapet har forholdt seg til regelverket for selskaper notert på OSE, kun endringer som omhandler CEO og CFO MÅ meldes.
Så kan en gjerne mene at det er feil siden dette er en meget viktig stilling i selskapet, men nå er det da engang slik.
Jeg vet ikke hva du tror og mener om å oppnå guidingen, men jeg har i mitt eksempel vist til hvordan jeg tror dem fikser det.
Schneider holder fast ved guidingen og gjorde det senest ved q2, da var vi allerede langt inne i q3, tror de har bedre kontroll enn oss.

Hva tror du dem leverer nå i q3 fra US?

1 Like

Personlig regner jeg med at Photocure bør klare 15% i nkr. i 3Q19 nærmest uansett. Det er de store nominelle sprangene fremover i 2020 som blir avgjørende.

1 Like

snakker ikke om en børsmelding, men på nyhets siden på hjemmesiden til PHO

26m NOK

fra Q2 2018 til Q3 økte inntektene i US med 400 000 kr :face_with_hand_over_mouth:

Betyr dette at pengene renner inn for Photocure sin største aksjonær?

3 Likes