Tror den (de) blir registrert som Q4, men det blir bra lell
Rimelig trygg på at det er etterslep.
Men, enig, veldig bra lell
Veldig bra! Betyr mindre om det kom i Q3 eller Q4. Det vil uansett forbruke Cysview. Antall scope som bidrar til å fylle PHO sin pengebinge øker jevnt og trutt.
Enig i det, men hadde gjort seg med en tredobling i utplasseringer nå versus q3 3018
Statistikken/trenden er veldig klar på at vi er i q3-vinduet fremdeles
Det har vært en del spekulasjoner om de første 5 mill $ fra Cevira avtalen vil bli regnskapsført på Q3 resultatet.
Er ikke dette et spørsmål man kan forvente at ledelsen i PHO vil svare på om man sender en henvendelse? Er det noe grunn til at det skal holdes hemmelig?
Jeg mener at det ble avklart for en stund tilbake siden at hele beløpet måtte inntektsføres i q3, og at dette var bestemt etter å ha rådført seg med KPMG. Dette er noe jeg har lest på forum så kan verken bekrefte eller avkrefte det.
Registrerer at en del er bekymret for at Bellete faktisk fikk sparken grunnet dårlig salg.
Med de tall som hittil er kjent for salg til nye klinikker for Q3, så tyder jo ingen ting på at salget har vært dårlig? Heller tvert i mot! Det er spesielt imponerende tatt i betraktning av at skifte av ledelse normalt fører til et glipp i kontinuitet til ny ledelse er varm i trøya!
Dette blir kun spekulasjoner uansett.
Men selv om vi vil være fornøyd, kjempefornøyd med eksempelvis 20 skop nå i q3, kan det hende at CEO mener at 30 burde vært oppnåelig.
Uansett som savepig har skrevet tidligere, ved lederskifte kommer det oftest organsiatoriske endringer. Ikke alle aksepterer den nye sjefen, noen leverer kanskje ikke ihht ny leders krav. Slik vil det alltid være.
I tillegg er det slik at Bellete hadde vært i selskapet i 6-7 år, Cohen over 2 år. Mye mulig at de begge øynet større karrieremuligheter i andre selskaper enn PHO.
Rodjer
Poenget mitt var at om noen velger å selge i frykt, før Q3 legges frem, for at Bellete måtte gå som følge av for dårlig salg, så sier de tallene vi allerede vet om skopsalg i Q3 at salget uansett vil være stort nok til å forsvare kursstigning.
Hva mener du ellers om spørsmålet om PHO kan bekrefte på en eventuell henvendelse om det første beløpet på 5 mil $ vil inntektsføres på Q3? Har du selv prøvd å få dette avklart gjennom dine gode kontakter i selskapet?
har vi noen tall for salget i q3?
rockpus,
Jeg var ikke uenig i dine betraktninger overhodet, bare kom med mine tanker rundt emnet.
Når det gjelder inntektsføring av upfront har jeg ikke vurdert å sjekke dette ut nærmere. Noen her eller på HO som virket å ha greie på IFR reglene mener tydelig at hele beløpet må bokføres den måned hvor kontrakt er signert, i Cevira tilfellet Q3 siden kontrakten ble meldt 1.juli.
Tenker du skop?
Om du tenker utplassering av skop vet vi følgende:
14 nye oppføringer på CC i Q3
2 artikler funnet med klinikker som har anskaffet skop i q3 som ikke er oppført på CC
1 ny oppføring i Q4
Jeg tror at 13 eller 14 av de 15 nye oppføringene tilhører Q3(1-2 etterslep fra q2, mens den igår er etterslep fra q3)
Så vi er på 15-16 rimelig bankers. Så kommer variablene. Hvor mange med rigide har anskaffet seg fleksiskop, hvor mange som ikke lar seg oppføre på CC har skaffet rigid, flexi eller begge deler.
Blir spennende, men 10.9 tippet jeg på HO 13R+6F.
Får vi over 20 nye utplasseringer må det betraktes som en fantastisk opptur og det er ikke lenger umulig.
Etterslep fra q3 antar jeg gjelder ut denne uken, får vi et par oppføringer til før mandag i neste uke vil jeg betrakte sannsynligheten for over 20 skop til 80-90%.
Det har kommet flere oppføringer nå i q3 enn jeg turde håpe på. Den største variabelen er nok hvor mange av eksisterende kunder på CC kan ha skaffet seg flexiskop? Schneider snakker om disse som “low hanging fruits” og samme Schneider pekte på at pipeline var very, very strong. Når han sa det så tydelig vil jeg tro han visste noe som vi andre ikke har sett enda, eller hatt muligheten for å se.
Beklager, det blir litt endringer underveis i noen av mine innlegg, blir noe ivrig når jeg først setter igang og sliter med å stoppe
fine tall det på oppføringene. Jeg stusset over at vedkommende over skrev at vi vet at salget av scope var godt gjennom q3, jeg vil heller si at mye tyder på det da det er mange usikre momenter knyttet til cysview.com. men håper selvsagt jeg tar grundig feil.
Nye oppføringer på CC, kan det være fleksiskop også.
Jeg tenker nå at det desidert mest usikre er hvor mange av de 137 oppførte klinikkene som anskaffer seg flexi framover, det har vi NULL kontroll over.
Schneider er heller ikke villig å endre på CC slik at dette kommer til syne for oss. Han mener at det ikke betyr noe ift den gruppen som besøker siden, pasientene. De er kun ute etter å finne hvor dem tilbyr BLC teknologien og kontakter videre ift til det.
Har ikke spurt DS om dette direkte.
Men jeg vil anta at dersom en klinikk som ikke har hverken rigid eller flexi fra tidligere anskaffer seg flexi så vil den klinikken bli oppført på CC.
Men det er viktig å være klar over at det finnes klinikker som ikke lar seg oppføre på CC utfra egne interne policyes.
Ref.mail 26.juni 2018.
Hei,
Takk for interessen.
Oppføring av klinikker på Cyview.com vil for det første ha et etterslep da sykehusene må godkjenne skriftlig at de blir oppført. Dessuten har vi sett at noen sykehus har som policy at de ikke vil opp på lister av denne typen. Vi ønsker selvfølgelig at alle skal med, men må forholde oss til sykehusenes egne policies.
Med vennlig hilsen,
Erik Dahl
Og her ser dere årsaken til at jeg alltid legger inn etterslep i mine beregninger.
joda. det er utplasseringene av fleks som blir det spennende ved q3. og ikke minst Cevira
Er vel de samme som var bekymret for det samme når Hestdal gikk av. Det var i jo q2-18🙂
Det er i så fall helt latterlig da ett flexiscoop er for oppfølgings markedet av blærekreft pasienter, ikke operasjon som rigide.
2 forskjellige pasient populasjoner
Men klart det gjelder å holde tåka tett