Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Det står følgende; With two products in Phase III already, what are your plans for commercialization?
Our second product, Cevira®, is a photodynamic therapy for women with HPV-induced pre-cancerous lesions on the surface of their cervix
Dette må bety såvidt jeg forstår at Cevira er i Phase III.

1 Like

Sjukestugu har fått blærekikkert.
(https://www.hallingdolen.no/nyheiter/sjukestugu-har-fatt-blerekikkert-1.2590676)

Moderne sjukehus treng høgteknologisk medisinsk utstyr.

.
Vet ikke om denne har blitt delt her tidligere, men det er første gang jeg ser den.
Dessverre er det pluss-sak i Hallingdølen, så jeg har ikke tilgang til å lese selve inholdet, men det er jo unektelig interessant.
Hva annet kan dette være???

Riktig Don, dette suger :laughing:

3 Likes

Nå skal dere få enda mer å «kverne» på; $5 millioner lar seg ikke dele på tre like deler. :joy:

5/3 = 1,666667

1,67*3 = 5,01. :sweat_smile:

Uavhengig om PHO benytter seg av muligheten til å følge regnskapsregler og lover. Så har de tilstått at 1 av 3 betalinger for 5m$ upfront betaling er mottatt i Q3. Da skal det godt gjøres å ikke ta med det de har mottatt i regnskapet.

Gitt at det er en ren 3 deling blir det i overkant av 10mill Nok. Og PHO får over 5 mill pluss på bunnlinjen.
Det er ikke medregnet salgsøkning eller sesongjustert for at Q2 er dårlig.
Sleng på 5 mill i sesong og salgsøkning så blir det over 10 mill pluss på bunnlinja i Q3.
Det er 15 mill opp fra 5,2 minus i Q2.
(Alle tall rundet av i disfavør PHO)

Overskriftene… :crazy_face: :money_mouth_face:

Fordeler de upfronten på 3 kvartaler er vi mulig sikret pluss frem til Cysview gir pluss alene.
Kommer resten på Q4 får vi en «stygt høy» bunnlinje på Q4. Som da trenger Cysview i Q1.

1 Like

Slik jeg forstår dette så er «second generation» esteren av syra.

Dvs first generation er ALA, og second et HAL.

Tror dette var tema for litt siden da et universitetssykehus i Kina satte i gang nylig noe med ALA på CIN1 (LSIL)

Mao ikke HAl, som er patentert, ikke device, som PHO har og ikke HSIL (CIN 2 og 3), som PHO går for og som pt koniseres (det gjør ikke CIN1).

Enig i det. Men i tillegg er der nå en betydelig kapasitet i allerede utplasserte scope som kun er delvis utnyttet. Heri ligger det et voldsomt uutnyttet inntektspotensialet gjennom å øke brukerfrekvensen. Noe DS har tatt grep for å få gjort. Så her kan det også komme positive overraskelser.

1 Like

Nei det var det han fant ut bonden som lånte ut grunnen til tre ungdommer som var på telttur. Da de dro tok han ti kroner i betaling fra hver av dem, totalt kr 30,-. Men etter de hadde dratt fant han ut at det var for grådig så han satte etter dem. Da han fant dem ville han gi dem tilbake 5 kroner. Men også han fant ut at 5 kroner ikke kunne deles på 3. Så hva gjør han da? Jo gir hver av dem 1 krone tilbake og beholdt 2 kr selv. Da hadde hver av ungdommene betalt kr 9.

Men vent litt. 9x3=27 pluss de 2 som bonden hadde beholdt er lik kr 29. Men hvor ble den siste kronen av?:wink:

2 Likes

lol

Minner meg om lureoppgavene fra ungdomsskolen. Enkelt å finne ut av hvis man gidder å skrive det ned, men når det er en lang tekst rundt det blir det bare forvirrende :slight_smile:

2 Likes

Åpenbar flaw her… 5/3 “er ikke lik” 1.66667. Så der har du den…

1 Like

9,18$/NOKx5mill $ = 45,95mill NOK. Om 1/3 tas til inntekt i 3Q19 tilsvarer jo det ikke mindre enn 15,1 mill NOK.

Har de også fått inn instalment nr. 2 før regnskapsavleggelsen for 3Q kan de ut fra IFRS inntektsføre også det i 3Q19. Da betyr det over 30 mill i 3Q19 fra Cevira. Med regnskap den 7/11 har de 37 dager ekstra på seg. Gode sjanser for at 2 avdrag er innbetalt innen da…

Men det ser ut til at det blir for mye av det gode for Erik Dahl, som sannsynligvis finner ut at han vil periodisere dette over kontrakstiden. 5 år - 10 år?? Skal det deles over 40 kvartaler blir det bare småpenger (1,1 mill. kr) de innteksfører i 3Q19. Mannen er en flopp.

Kanskje vi skal se hvordan de periodiserer dette før vi slipper løs hatet for fullt ? :thinking:

1 Like

Han har jo allerede uttalt muligheten for full periodisering.

Imponerende hvor lenge dere kan diskutere dette. Pengene kommer, det er kun snakk om periodisering.
Enn om vi kunne opplevd slike diskusjoner rundt BLC og alle artikler som blir delt.

7 Likes

Det er store beløp, og meget kursdrivende. Vi har nå mange ganger opplevd at Erik Dahl breier seg på kvartalspresentasjonene med småprosentene sine, mens de store vyene stort sett har blitt i skuffen. Nå har han sjansen til å vise et kjempeoverskudd i Photocure. Det er ikke spesielt aksjonærvennlig å ville periodisere noe regnskapsreglene tillater at man kan inntektsføre nå.

1 Like

Jeg setter min lit til at Schneider gjør det som er til det beste for selskapet og dets aksjonærer til enhver tid.
Jeg er ingen økonom, men formoder at PHO etterlever det til enhver tid gjeldende regelverk.
Siste ord fra meg i denne saken!

5 Likes

And this is not unique to this study either. We have seen the same thing with the flexible blue light study that we did where we were looking at detection of CIS with flexible blue lights, cystoscopy in the office. And we found the same thing, that cytology was not sensitive in picking up the high-grade cancers in many, many of the cases. In fact, all the lesions that were seen with blue light alone had negative cytology. So again, this is consistent with those results.

https://www.urotoday.com/video-lectures/bladder-cancer/video/mediaitem/1540-players-brightcove-net2019-10-15-19-14-58.html

5 Likes

Annen regnskapsmessig materie er valutakurser.
Uten å vite det sikkert vil jeg tro at inntekter i US vil bli regnet ut fra kurs 30 september. Ingen grunn til å tro at noe har blitt vekslet derfra i løpet av kvartalet, siden 45 ansatte og endel av annen opex er i $. Trenden fortsetter inn i Q4.

Når det gjelder € (Ipsen) er det vel naturlig å regne en snittkurs for kvartalet. Vi har dessuten startet Q4 med rekordnivåer på €, og inntektene vil øke merkbart i NOK.

2 Likes

Skal ikke dra denne diskusjonen videre nå. Men vil bare nevne at Dahl ikke bare kan gjøre som han selv finner for godt i en sak som denne. Han må følge lover og regler for korrekt regnskapsføring, og det vil nok selskapets revisor sørge for!

3 Likes

Tror ikke denne er delt her tidligere. Fra 3. okt. Vi har vært innom studiet, men denne mener jeg ikke har blitt delt tidligere.

https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/115420-photodynamic-versus-white-light-guided-treatment-of-non-muscle-invasive-bladder-cancer-a-study-protocol-for-a-randomised-trial-of-clinical-and-cost-effectiveness

2 Likes