Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Lærte noe nytt i dag på Swedbank sin Energy Summit,

1. å erobre 1% av et marked tar en evighet
  2. å erobre 5% av et markedet går bedre, en har følelsen av at en er på rett vei
  3. å gå fra 5 til 50% går så fort en nyser.
    Vi har vel følt at det har tatt en evighet i US i komme over 1%, mange år. Vi er vel nå opp mot 5% og at neste steg til 50% kommer som lynet fra klar himmel.
16 Likes

Her sitter vi og diskuterer om alle upfront millionene skal føres på q3 eller q4 eller noen millioner på hvert kvartal, mens på Nano trådene spekulerer dem i hvor kursen settes etter nok en ny emisjon.
Vi lever i hvertfall i to forskjellige verdener, gud bedre så deilig å slippe tanker om emisjon hvertfall.

5 Likes

flaks jeg har aksjer i begge!

1 Like

Du er litt hybrid faktisk🤭

2 Likes

Tihi

Det er bare for nanogutta å skynde seg over i PhO, vår rakett tennes om tre uker.

2 Likes

Jeg har så vanvittige forventninger at jeg er nødt til å bli skuffa.

1 Like

Blir spennende å se hva talltrylleren Dahl finner på for å dempe begeistringen. Men vi har mest sannsynlig overskudd, utplasseringsrekord og noe annet snacks. Aksjen burde ta fyr.

Jeg er så ødelagt at nå vet jeg ikke annet enn at det skal gjøre vondt. Rart hvor fort den nye normalen setter seg! Jeg er allerede over skrellen jeg får i morgen, og den har jo ikke skjedd enda! Lucky me!

Våknet i dag med migrene tendenser, leste dette og måtte ta meg noen piller og gå å legge meg igjen. Nå er jeg tilbake og ser at ingen har svart på dette. Det var kanskje ikke meningen heller. Men det er jo småprat så litt takhøyde må vi vel ha i disse diskusjoner om hvordan 5 millioner skal deles på 3.

Det åpenbare svaret er at staten har vært og forsynt seg med skatt, men til det er svinnet altfor lite.

Dette er jo bare en masse tekst og tall for å forvirre, svaret er ganske enkelt, regnestykke skal jo ikke lenger gå opp i 30, men 27.
30-5 = 25
25+2 = 27
Bonden sitter igjen med 27 nøyaktig samme som ble betalt. :smiley:

3 Likes

Spørsmålet er vel hvor den siste kronen ble av - og det som skaper forvirringen er at man blander inntektene og utgiftene. Man kan ikke ta guttenes utgift på 27 og legge på 2, siden avviket fra det de opprinnelig betalte er 3. Ser vi det fra bonden sitt ståsted så kan man legge på 2 på de tenkte 25 og ender da opp med 27.

Da ender vi som du riktig påpeker med følgende:
Inntekt bonde: 30-5+2=27
Utgift: 10*3-3=27

2 Likes

Jepp, verre er det ikke. Men pussig hvordan man kan tilsløre sannheten med retorikk. :wink:

2 Likes

Hybrid,
Nano, eller?
Vet ikke hva som skjer med Nano i morgen eller månedene fremover, men krysser fingrene for at det går veien.
Personlig er jeg betydelig mer komfortabel med å sitte med pho fremover.

Ved å følge selskap som Nano aksepterer man store bekymringer for en mulig fremtidig gevinst. Bekymringer som når neste emisjon kommer, når nye resultat kommer og er de på et nivå som forsvarer videre forskning? Så er mer eller mindre alle kvartal blodrøde, minus på minus på minus og det blir publisert i media.

I PHO er bekymringen i forhold til forskningsresultat borte, vi har et state of the art produkt. Bekymringer for emisjoner er borte siden selskapet tjener penger til den daglige driften og inntektene vil nå øke og øke. Kvartalsresultat vil være noe man ser frem til med forventninger, ikke frykt slik det er i biotek selskap som mer eller mindre ikke tjener noe. Det er en enorm forskjell…
Pho har nå en CEO som jeg er svært komfortabel med, grep gjøres hele tiden og resultatet kommer til å bli mer og mer synlig fremover. Pho er godt over kneiken, alle andre biotek selskap vil misunne Pho den posisjonen de har nå. Selskapet er der alle andre ønsker å være.

4 Likes

jau :blush:. sover godt om natten jeg altså, hadde bare vært greit om aksjonærer i nano kunne «catch a break» og at resultatene(som stort sett best i klassen) hadde blitt verdsatt høyere i markedet.

Blir vel slakt av hele sektoren i dag ifbm emisjonen i nano…

Er det ikke 0,5% som er riktig?

1 Like

5% er vel rundt omkring der de ligger i på turb.
0,5 % er turb + overvåkning.

2 Likes

I q2 2018 opplyste PHO følgende om antall prosedyrer som PHO adresserer («BLC with Cysview market segment»):
130 000 TURBT top 25 MSA
324 000 TURBT hele USA
540 000 overvåking top 25 MSA
1,2-1,4 mill overvåking hele USA

I 2018 ble det solgt ca 8000 doser cysview i USA
(tot inntekt drøyt 7,8 mill USD/980 USD per dose)

Det er grunn til å anta at det i 2018 var lite overvåking med BLC siden refusjon for overvåking kom på plass jan 2019.
Noe har det sikkert vært, men man kan ta utgangspunkt i ulike regnestykker:

Utgangspunkt:
Hvis alle doser cysview er kun brukt til TURBT:
25 største MSA (alle doser solgt til 25 største MSA):
8000/130 000= 6,15 % markedspenetrasjon

Totalt USA (alle doser solgt til hele usa):
8000/324000= 2,5 % markedspenetrasjon

Utgangspunkt:
Solgte doser har gått til både overvåking og turbt:
25 største MSA (alle doser solgt til 25 største MSA):
8000/(540 000+ 130000)= 1,2 % markedspenetrasjon

Totalt USA (alle doser solgt til hele usa):
8000/(324 000+ 1,4 mill)= 0,46 % markedspenetrasjon

Antagelig lå Photocures markedspenetrasjon på mellom 2,5 %-6,15 % i 2018 i områdene de satser, og at rundt 5 % fremstår sannsynlig .

12 Likes

1, (en) aksje i sluttauksjonen. :rofl: Det er inget annet enn imponerende :clap:t2:

1 Like