Veldig bra. Har vi sikker kilde på at Norne også gikk opp til 60% belåning på aksjen?
Desverre fri for fri aktivia nå, vurderer å gå på kvisten og finne frem noen knapper og glansbilder, for det er det tydeligvis noen som fortsatt er fornøyd med for aksjene sine
TP kan selvsagt diskuteres og det er ikke det viktigste nå, men det er verdt å merke seg at Norne i forkant av de tre foregående kvartals presentasjoner har justert sin anbefaling fra Kjøp til Hold.
Denne gangen opprettholder de Kjøp samtidig som de hever kursmålet, Norne har trua på at Dahl er “on track”
Mulig det hjalp å få inn Tomas i fb gruppen for en tid tilbake siden, mulig han leser alt det flotte om Cysview/Hexvix som blir delt der.
Bare tull fra min side, opplagt det ikke har noe stort å si, men der har han hvertfall tilgang på mye løpende informasjon.
Her er hva Norne gjorde i forkant av Q2:
Norne nedgraderer Photocure – jekker opp kursmålet
02.08.2019 · Martin Hagh Høgseth
Fredag morgen jekker Norne Securities opp kursmålet på Photocure til 65 kroner per aksje, fra tidligere 56 kroner. Samtidig nedgraderer meglerhuset aksjen til Hold i forkant av selskapets kvartalspresentasjon neste uke.
Meglerhuset trekker frem Photocures Cevira-avtale fra forrige uke og omtaler dette som gode nyheter for selskapets aksje.
Photocure varslet 1. juli at det hadde inngått en global lisensavtale med Asieris for Cevira med et potensial på opptil 250 millioner dollar (2,1 milliarder kroner).
– Vi er glade for at man endelig har fått en løsning for Cevira og har lagt den tilbake i vår verdivurdering, som nå bidrar med 11 kroner til vårt kursmål på 65 kroner, skriver analytiker Tomas Skeivys i fredagens notat.
Photocure endte torsdagens børshandel på 56,30 kroner per aksje.
Og like etter Q2:
Meglerhus jekker opp anbefalingen på biotekaksje
Norne jekker opp anbefalingen på Photocure, men senker kursmålet.
Fantastisk nyhet 1 dag før Q3.
I morgen går kursen opp. Det kan eg nesten garantere. Viss Q3 ikkje skuffer, tipper eg vi får noen veker med oppgang.
Godt jobbet Photocure !!
Gode nyheter i forkant av Q3 rapporten.
Noen som har funnet om det er endringer ift procedure codes eller reimbursement for Narrow Band Imaging (NBI) ?
Norne forventer 47 % yoy vekst Cysview I USD
Det er 26,1 mill NOK
Veldig bra!
Tydelig at det har vært press fra flere hold for forbedring av refusjonen
Fra CMS dokumentet:
Comment: We received several comments from patient advocates, physicians,
drug manufacturers, and professional medical societies regarding payment for blue light
cystoscopy procedures involving Cysview® (hexaminolevulinate HCl) (described by
HCPCS code C9275).
Det vises også fra Schneider i meldingen:
We, along with many stakeholders in the Bladder Cancer Community, (including the Large Urology Group Practice Association (LUGPA), American Urological Association (AUA), the patient advocacy group Bladder Cancer Advocacy Network (BCAN), and individual Urologists and Patients), will continue to work to further increase access for all patients regardless of the site of care to this leading-edge technology for the management of bladder cancer,”* commented Dan Schneider, President and Chief Executive Officer of Photocure ASA.
Godt observert. Takk
Solide saker
Dessuten tror jeg overskriftene vil bli litt anderledes på torsdag konta hva vi er vant til.
‘Photocure fra minus til pluss’
‘Photocure i ferd med erobre USA’
Osv
Kommer det snart en partner på Asia i tillegg tror jeg nyttårssjampisen nytes rundt kurs 100.
Jeg har 26,4, så det er ikke så far off
Uansett er Norne ganske forsiktig.
Og selv da er de positiv og drister seg til å øke kursmålet
Mitt anslag er i område 27,2-27,6
Og Rodjer har 28,3 så får vi se hvor det ender:joy:
Mr O har 28.5
Justert opp fra 27.5
Vi tåler vel et gjensyn med denne reportasjen fra Juli i år
https://www.healthtalk.no/alle-artikler/-photocure-står-ved-et-vannskille/
Wannatri har 28,5 denne gang, men er godt fornøyd med alt fra 27,5👍
hadde ikke gjort noe å fått noe info vedr australia/new zealand også.og ikke minst Cevira
Klasker til med 30+, men er fornøyd om 30-tallet ikke brytes dette kvartalet. Men to faktorer kan overraske; brukerfrekvens og flexiscope. Time will show!!
For meg er det faktisk ikke så viktig om det blir 27 millioner eller 30 millioner.
Det er ikke derfor jeg har investert midler i PHO.
Det som er mitt fokus er at om noen år kan denne differansen på smålige 3 millioner kroner utgjøre en DAGSOMSETNING i selskapet.
Det som betyr noe er ambisjoner og mål for fremtiden, hvilke signaler Schneider og Dahl kommer med på Q-presentasjonen og hva som kommuniseres på Radforsk-podcasten senere på dagen, utplassering av scop, bruksfrekvens osv.
Det er viktig å holde øynene på ballen, og å huske at ligaen avgjøres ikke på én kamp.