leste gjennom den transkriberte utgaven av q3 nå og la merke til hvordan han snakket om kulturendringen i Pho. “It’s a very different company than it was a year ago. From a cultural perspective, it is moving very rapidly to a performance-based culture. Where expectations are high, rewards will also meet those expectations.” performance based culture nevner han flere ganger i løpet av seansen,hvilke viser at her settes alle kluter inn for å pushe salg
Photocure «The bladder cancer company» kunne fusjonert med Hamlet Pharma.
Først hamlet så flexiscope for konfirmasjon.
Har sett litt på inntjening per skop og hvor mange ekstra skop som må til for å oppnå en årlig omsetning på 20-25 mill dollar i 2020. Med dagens inntjening er de på ca. 12,5 mill USD (100 mill NOK) i året.
De siste 2 år har intekter og antall skop fordelt seg slik for Cysview i US:
Q3 2019 25,1 MILL. 211 SKOP
Q2 2019 24,5 MILL. 188 SKOP
Q1 2019 21,2 MILL. 171 SKOP
Q4 2018 18,4 MILL. 157 SKOP
Q3 2018 16,5 MILL. 137 SKOP
Q2 2018 16,1 MILL. 130 SKOP
Q1 2018 12,7 MILL. 113 SKOP
Q4 2017 10,2 MILL. 104 SKOP.
110 ekstra skop fra Q4-17 til Q3-19 har gitt en økt inntjening på ca. 15 mill NOK. De har altså inntjening på ca. 1,5 mill NOK per 10 skop utplassert, uten å ta hensyn til valutaeffekter. For å oppnå en guidet inntjening på 20-25 mill dollar (150-200 mill NOK) i løpet av et år må de øke inntjeningen med ca. 50-100 mill NOK i 2020. De må da utplassere ca 90 nye skop i løpet av et år med dagens brukerfrekvens for å oppnå minsteguiding på 20 mill USD for 2020. Med gjennomsnittlig 20 nye skop utplassert i kvartalet vil de kunne nå minstemålet i guidingen. Med 80 nye skop i 2020 vil de få en antatt økt inntjening per kvartal i 2020 på 12 mill NOK som gir ca. 50 mill ekstra i året.
Brukerfrekvensen og skop utplassert kan selvsagt øke med ny refusjonsordning slik at en når øvre sjikt av guidingen på 200 mill NOK i året.
sør-korea ble nevnt flere ganger iløpet av torsdagen: fin oversikt for det asiatiske markedet https://academic.oup.com/jjco/article/48/1/3/4626873
Jeg må si at etter at jeg hørte Q3 på nytt tenker jeg det er få måneder unna at vi hører konkrete ting om minst korea og gjerne kina og.
Korea er også et veldig sentralt land innen medisinsk turisme…
enig. korea og ikke minst ett annet land han ikke ville nevne.
Jeg reagerte på at Schneiders ordbruk om korea, Kina og kjeden i USA var svært lik omtalen av Cevira på q1, dvs ca 1,5 måned før avtalen med Asieris ble meldt.
Han virker i det hele tatt veldig ivrig på å snakke om mulige partneravtaler.
Nøyaktig hva jeg tenkte! Cevira om igjen?
Flott oppsett på inntekter og skop:grinning:
Når ledelsen fastholder guidingen for 2020 på en presentasjon i november året før, da er det all grunn til å ta dem på alvor. Samtidig så innbærer det en betydelig vekst gjennom 2020 og en fantastisk fart inn i 2021.
For meg synes det som om PHO er i ferd med å forlate hoppkanten. Som flere av oss forutså ville det begynne å skje store ting i 2H 2019. Og når vi nå ser den voldsomme vekste i utplassering av scope så er det ikke vanskelig å se at ting er i ferd med å løsne skikkelig i USA. Joda, 2020 vil bli et fantastisk år for PHO!!
Hva om partnerne blir som Ipsen ?
Dan er proffere enn de som ga Ipsen avtale, dessuten er Asia-markedet av en helt annen størrelse.
De har nok en langt sterkere forhandlingsposisjon nå. De behøver jo ikke ekspandere. De er fullfinansiert slik det er idag. Så det blir lettere forhandle skikkelig avtaler nå. Ser for meg avtalen i Europa ble forhandlet når de slet mye mer. Den er jo ganske ræva. Så jeg håper DS gjør noe med det. Han har brukt kraftige ord om partnerne, men ingen handling enda som jeg kan se. Det skjer jo lite i EU
Europa og Asia er ca like store markeder.
Innbyggertall? Seriøst?
Antar resonnementet hans går på hvor mange personer som er geografisk og finansielt har mulighet til å få sånn behandling.
Men skulle likt å se noen kilder på det.
Kina alene har vel flere nye tilfeller av blærekreft pr år enn hele Europa, ca 80.000 mot ca 60.000
Når Kina alene har mye flere enn hele Europa så er du vel enig i at Asia er større
ca 800 mill innbyggere i europa. i asia er det ca 4.5milliarder…ikke hensyntatt at det er færre med blærekreft i asia enn i den vestlige verden. potensialet er gigantisk så lenge vi ikke ender med partner i Laos…wiki: An estimated 148 568 new cases of bladder cancer were diagnosed in asia…
edit: ca. 115 000 nye per år i asia
se side 3. https://www.nature.com/articles/s41598-018-19199-z.pdf?origin=ppub