Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Vi har jo sett slike fall hele veien opp, det er bare sundt for det tekniske bildet at den trades masse på hver xx. Det samme skjer nok oppover på 1xx osv.

1 Like

Beklager, gikk litt fort med meg på slutten der😅

Er enig i at det ikke fremstår som en veldig god plan, ble vel et tilfelle av høydeskrekk etter oppgangen den siste tiden. Legger PHO aksjene i skuffen for nå.

1 Like

Hadde planer om aa legge Pho i skuffen. Men vurderer naa aa kjöpe de jeg solgte i gaar tilbake paa 82. Faar se hvor mye det ristes.

Meget turbulent dag, men blir faktisk ikke overrasket om det nok en gang ender i blått.

Dagens presentasjon:

6 Likes

Opprettholder guidingen på 20-25 mill i USA 2020. Året er i praksis over, så her må de se for seg en ekstrem % vekst neste år.

4 Likes

Hva tror vi om morgendagen da? Jeg håper og tror på en moderat rekyl, og at kursen vil ligge i området lav-80 til medium-90 intil fundamentale nyheter kommer, evt Q4. Med mindre det viser seg at utenlandske aktører forsetter å øke…

Tror folk på yderligere nedgang imorgen eller rekyll op mod 100 igjen?

Det er etter min mening ekstremt positivt at de NÅ, når 2019 i praksis er over, fortsatt(!) opprettholder guidingen på USD 20-25 millioner i 2020.
Dette indikerer en svært kraftig vekst i kvartalene fremover, og dersom markedet tar dette innover seg, så forventer jeg videre oppgang.

6 Likes

Hva forventer man av driftsresultat dersom guidingen på US sales nås i 2020 ?
Og hva er normal PE i ett vekstselskap som PHO, Normal PE i farma sektoren er vel ett sted mellom 20 og 25.
Det er jo noen jokere med payouts fra Cevira også, men det er vel ikke ventet noe mer der nå i 2020.
Titter litt løst på tallene til PHO og hva man kan forvente når utbytte investorer begynner å regne på hva de betaler kontra hva de får igjen, nå er vi vel i en fase med prising basert på håp og tro.

Jeg har forsøkt å lese resultatene til PHO, men blir ikke klok på tallene da forskjellige kilder gir forskjellige resultat, eks PHO selv vs Proff.no - Uansett er det mulig å bruke PE for å vurdere verdi på ett selskap som leverer denne type vekst?

Det er vanskelig å sette multipler på selskaper av denne typen. Jeg har gjort en DCF analyse for regne ut en fundamental verdi av selskapet.
Og bruk selskapets egne tall :smiley:

1 Like

Det hadde vært meget interresant, men du har kanskje ikke lyst å dele ?

3 Likes
5 Likes

The neverending story :grinning::grinning::grinning:

Enig i at det er veldig positivt at de fronter guidingen. De kunne bare latt være å ta med dette . Endel annet er kuttet for å gjøre presentasjonen kort nok til den tilmålte tiden.

Ifølge min beregning så har selskapet fart og retning tilsvarende ca 17-18 mill usd I 2020.
Med det som utgangspunkt må veksttakten i omsetning øke ganske kraftig for å oppnå 20-25 mill usd. Det vil isåfall gi en ellevill fart & akselerasjon inn i 2021.

2 Likes

Forstod ikke helt denne gevinstsikringen, vi var vitne til i dag.
Var det Spetalen, som tok gevinst?

Gevinstsikring etter den oppgangen vi har hatt de siste ukene er helt naturlig. Når Norne i tillegg roper selg, var dette en varslet korreksjon.

2 Likes

Dette lever med høy omsetning og endringer på eiersiden.

Har tatt ut en ny liste gjeldende t.o.m mandag inneværende uke.

FF og KLP har vektet seg litt ned, men ikke mye.

Det som er interressant er at JP Morgan Securities har fortsatt å kjøpe og er nå opp i 237,200 aksjer.

Nordnet Liv har økt med 10k og det samme har Vinterstua AS.
Man må nå ha 165000 aksjer for å komme inn på Topp20, har lenge ligget på 150k

7 Likes