Tror og dette er en greit utgangspunkt for inngang. Man kan ihvertfall si at man ikke kjøpte på topp
Jeg ser på 70-tallet som billig, rett og slett på grunn av hvor høyt vi faktisk har vært. Ingen tvil om at denne kommer opp forbi 100 igjen SENEST etter Q2. Det her er ikke haussing fra min side - jeg føler faktisk jeg er veldig konservativ
Cevira pengene blir positivt, men om kursen går på forventning før Q4, kan fallhøyden være stor. Da må vi også ha en del nye scopes pluss bedre utnyttelse.
Den største jokeren i nær fremtid er distribusjon av Cysview i Asia og på Q3 sa Dan at de er i dialog med flere interessenter.
Jeg tror jokeren som DS sitter med ift at han opprettholder guidingen er bruk av flexiskop.
En Asia avtale ville vært veldig fint, samt avtalen med den store sykehuskjeden jeg ikke husker navnet på nå. De vurderer Cysview og har vel gjort det siden i sommer, så jeg tror denne kommer før en Asia avtale.
Kaiser Permanente, det er også sant ja. Veldig artig dette caset, Kaiser er et fullintegrert forsikringsselskap/sykehuskjede, de har alt internt i butikken. Hvis de går for Cysview vil de sikkert sluse mange pasienter til regionale sentre der de installerer scope. Ser på wikipedia at de har 39 større sykehus og 690 “medical facilities”. 217.000 ansatte hvorav 22.000 leger. 12 millioner personer med forsikring.
Bra størrelse på den forretningen!
Jeg tror Kaiser kommer for fullt, men tror ikke de blir klar med evalueringen før en gang på nyåret, tipper mars/april.
Da har det gått nesten et år siden kontakten med dem ble opprettet.
Legger merke til at det er lite å lese angående Photocure på TI. Forhåpentligvis er mange “døgnfluer” ut av aksjen igjen. Det anser jeg som en fordel.
Et kvalitetstegn at ikke folk roper i hytt og pine om kurs i Photocure.
Tiden jobber med oss/for oss uansett.
Q4 blir en vekker for bladsmørerene.
Ja veldig stille her inne. PCIB trådene er i fyr og flamme. HO er klart mer PHO.
Vil ikke ha HO-tilstander på Pho-tråden her
Tror de fleste sitter godt og langsiktig.
Egentlig ikke så mye å kommentere rundt Pho hvis ikke nyheter foreligger.
Pho kan være gull framover hvis man har midler til å kjøpe på dippene.
At kursen skulle gå til 100 i dette draget oppover må jeg innrømme jeg ikke hadde trodd skulle skje, jeg hadde en etablering over 70 som basecase straks den slo seg gjennom 65, noe som var børsårets største nobrainer at den kom til å gjøre en gang mellom nå og etter Q4 presentasjonen.
Nå er det veldig spennende hva som egentlig skjer de neste tre månedene. Veksten i skop på Q3 var helt ekstrem i forhold til året før. Forespeiler det at veksten i Q4, tradisjonelt et sterkt kvartal, kommer til å bli helt vill, eller blir det en nedtur?
Vi ser at omsetningen lagger en smule ift guidingen for 2020, men likevel har selskapet valgt å holde guidingen uendret. Betyr dette at de allerede ser tegn til at veksttakten for 2020 kommer til å være så ekstrem at de likevel når guidingen, eller ligger det an til en skuffelse?
Hvor mye har egentlig guidingen for 2020 å si, når det uansett er 2021 og 2022 som blir de to helt pivotale årene for selskapet?
Vi ser på tekinvestor sin topp 50 oversikt for PHO at det begynner å komme utenlandske interesser på topp 20 omsider, og vi ser at omsetningen i aksjen fortsetter å holde seg sterk. Taler det for at kursen skal falle langt tilbake?
Sjekk hvor vanvittig høyt de glidende snittene for kursen ligger ift hvor de noensinne har ligget siden finanskrisen.
For de som mener det er for stille om Pho paa TI. Solgte 3,5k siste uke til kurs 97.
Det er svært mange likhetstrekk mellom Medistim og Photocure, så å se på hva som har skjedd med aksjekursen til Medistim siste året, tror jeg gir et godt bilde av hva vi har i vente for Photocure neste år.
Tenker nok vi lett passerer ATH i Photocure en eller annen gang i 2020, dvs 155 NOK/aksje.
Enig i den parallellen!
Jeg mener det ikke er hold for å påstå at q4 normalt sett er et sterkt kvartal mtp scope.
Q4 2018 var sterkt, men de foregående q4 har ikke utmerket seg særlig.
Det er en tendens at både omsetning og antall scope ‘klumper seg litt sammen’. Man ser mao at noen kvartaler er svake, for så å oppleve at dette blir tatt igjen etterpå (eller at det er levert mye i et kvartal eller to før et svakt). Kanskje var q4 2018 bra fordi få scope ble innstallert i q3.
Siden vi opplevde rekord i antall scope i q3 2019, så er det grunn til å ikke forvente altfor mange nå i q4.
Historien/statistikken tilsier iallefall det.
Se vedlagte oversikt over antall nye scope per kvartal.
Veldig vanskelig å si, men basert på oversikten har q4 vært det beste kvartalet de siste 2 årene.
Blir spennende å se hva q4 2019 bringer, kan bli hardt å overgå rekorden fra q3.
Hmmm…
Slik jeg leser din oversikt over utplasserte scope så viser jo både 2017 og 2018 meget gode tall både hvis man ser i forhold til Q3 men også for resten av året.
3,4 og 6 scope versus 8 scope i Q4-2017 er jo gode tall sånn prosentmessig.
Samme for 2018 der det er 7,9 og 17 scope versus 20 scope i Q4-2018.
Du har vel glemt at USA’s beste sykehus har anskaffet Blaalys, eller tilskriver du det ingen verdi for Pho.