Flottelsen
Javel. Da gir jeg opp.
Det synes jeg var en klok avgjørelse.
Ad Keytruda , ikke muskulær invasiv blærekreft (NMIBC) og Cysview.
KEYNOTE-057 is a single-arm phase 2 study for patients with BCG-unresponsive NMIBC who were unwilling or unfit to undergo radical cystectomy.
Indikasjonen Keytruda søker om er altså pasienter hvis kreft har nådd et stadium der cystektomi
( fjerning av urinblæren) er den anbefalte behandling .
Fjernes urinblæren er det selvfølgelig ikke lenger behov for cystoskopi, verken med blått eller hvitt lys.
Holdes blæren intakt ved hjelp av Keytruda øker behovet for cystoskopier.
Altså vil en godkjennelse av Keytruda på den søkte indikasjon øke behovet for Cysview.
Dr. Lotan then showed videos of several cases in which he uses blue-light cystoscopy to enhance bladder tumor detection. This is particularly useful for patients who have failed BCG with multiple recurrences, patients with a normal white-light cystoscopy but with positive urine cytology, assessing the completeness of bladder tumor resection, and detection of carcinoma in situ (particularly when not visible via white light cystoscopy).
En konkurrent til Keytruda, indikasjonen er den samme, pasienter klare for cystectomi.:
Ikke konkurrent til Cysview
De bruker adenovirus som vektor for å levere genet interferon alfa-2b som får blæreepitelet til å produsere det kreft bekjempende proteinet.
Kanskje resultatet hadde blitt enda bedre med hjelp fra PCIB, adenoviusmetoden er vel på vei ut?
Glimrende gjennomgang Astrup, med gode konklusjoner!
Jeg skrev at Cysview ikke var et legemiddel. Selvfølgelig i den forstand at det er et diagnosticum, og ikke godkjent som terapeuticum. Med den forklaringen du gir av Keytrudas søknad, indikasjon for å forhindre cystektomi, viser det ellers Keytrudas berettigelse for søkt indikasjon.
En fersk aksjonærliste for PHO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Gammelt nytt, men K&K AS (tidl. K Hestdal AS) solgte seg ut av topp 50 i sommer. Er det noen som har full aksjonærliste og vet om AS-et og Hestdal privat solgte seg helt ned i sommer eller om han fortsatt sitter med aksjer i Photocure?
Gammelt nytt?
Artikkelen er en time gammel.
Positivt med omtale av Potocure👍🏻
Uten nye lister, bare hukommelse: AS reduserte seg ut av listen hösten 2018. Privat var han oppfört med 67k langt ut i dette aaret.
Det rusler og går mot nord. Tydelig at en del ønsker seg en pott i PHO før vi tipper inn i 2020 som i retrospektiv kan komme til å fremstå som det året PHO gjorde sitt virkelige gjennombrudd.
God Jul og et innbringende Nytt År ønskes alle PHO aksjonærer!
Naa gaar det igjen over stokk og stein for meg.
Ville beklage at jeg forvekslet privat og AS.
Resultat: Rapportering som off topic. Beklager
Nokså stille på forumet selv om Photocure er oppe 6%. Det liker jeg. Et tegn på at det er lite “døgnfluer” inne i aksjen og at mange av oss har bestemt seg for å være langsiktige. Ja, her er det bare å slappe av fordi Photocure vil stige i verdi på grunn av veksten som ikke vil stanse før “peak sales” nåes. Og det er det ingen som kan si sikkert om når det blir i dag.
Cysview/Hexvix er i markedet og at på til kan det bli noe stort av Cevira også. Her blir i hvertfall jeg værende til utbytte betaling kommer i gang, og det kan være innen overskuelig fremtid.
Photocure kan gjennomføre en kostbar prosess med å finne ut om drug/device har terapeutisk effekt. Og deretter søke patent på positiv resultat.
Men hva er best? Alternativet er å fortsette som i dag der pasienten er oppmerksom på en indikasjon om at Cysview/Hexvix har terapeutisk effekt. Eller å kjøre ett kostbart løp som kanskje avkrefter håpet om terapeutisk effekt.
Cevira er en potensiell blockbuster.
Det vil si, med en omsetning på 1 milliard DOLLAR eller mer, årlig.
Cevira vil med stor sannsynlighet være på markedet om noen år. Først i det gigantiske kinesiske markedet, og to-tre år senere i USA og Europa.
Det synes jeg er helt fantastisk å tenke på.
Stor sannsynlighet for milliardomsetning. Og det helt utenom Cysview.
Selv om Photocure ikke “beviser” at Cysview har terapeutisk effekt, så vil vel statistikk på pasientnytte kunne virke salgsdrivende. Jeg vet hva jeg ville valgt om jeg var uheldig nok til å trenge behandling.
“100% økning i tid til tilbakefall”.
“40% reduksjon i progresjon de 3 første årene etter første TURBT”
Neste år på denne tiden, kanskje noe før kan vi forvente resultatene fra denne Giga studien med 2000 deltakere, spennende blir det.
Ikke småtteri hva angår ansvarlige personer på de forskjellige klinikkene hvertfall.
og i H1 kommer det resultater fra en større studie vedrørende den terapeutiske effekten.
Det er bare å sørge for god plass på kontoen😂