Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Cevira har jo en effekt på precancerøse forandringer, så det er vel trolig at Cysview, som er samme virkestoff, vil ha en terapeutisk effekt på tidlig blærekreft.
Men konsentrasjon av virkestoff, styrke av belysning og tid for belysning vil være avgjørende hvor stor effekten vil være.
For Cevira kreves noen timers belysning.
En rask cystoskopi men blått lys, utført av en erfaren urolog, vil neppe gi noe særlig effekt
Om en uerfaren turnuskandidat somler seg gjennom undersøkelsen vil den økte tidsbruken muligens gi en litt bedre effekt.
Enda bedre effekt kunne en få ved innleggelse av kateter med lys.
Det kunne vel kunne gjennomføres som hjemmebehandling om katateret trekkes ut av hjemmesykepleier.
Men her må konsentrasjon, tidsbruk og belysningsstyrke fastsettes, altså en helt ny studie a la Cevira.
Et alternativ til BCG?

3 Likes

Takk for opplysende og utfyllende info angående Cysview/Hexvix og Cevira. Takk til alle som setter seg mye grundigere og utholdende inn i Photocure enn det jeg gjør.

1 Like

Kristian Berg snakket hos radforsk om ‘vaksinasjonseffekt’ i løpet av noen minutter med lysbehandling

2 Likes

Så endte kursen på kr 90,- før Jul 2019 og kursen har således steget fra kr 48,8 den 21 DES 2018, eller med 84,43%. En grei kursøkning siste året.

Om en uke legger vi 2019 bak oss og tar fatt på 2020. Hva kan så det året bringe oss? Enkelte mener at usikkerheten vil øke og at verdensøkonomien kan komme til å få et tilbakeslag.

Da kan det være greit å sitte med PHO aksjer. Det vil neppe bli mindre etterspørsel etter BLC utover i 2020 og veksten i antall operative BLC scope vil fortsette. Enkelte skuler til CC tallene og mener å kunne se en betydelig reduksjon i veksttakten. Nå tror ikke jeg at oversikten på Cysview.com blir noe mer korrekt i 2020 enn det den var i 2019. Jeg tror at det økende fokus på BLC i det amerikanske markedet vil bidra til at veksten i utplassering av BLC scope fortsetter i uforminsket styrke.

I tillegg tror jeg vi vil se DS og PHO vil gjøre fremstøt i det asiatiske markedet.

Jeg har også merket meg at det er flere og flere som tviler på at ledelsen vil evne å innfri 2020 guidingen. Selv mener jeg at det er utplassert tilstrekkelig med scope til å innfri, dersom brukerfrekvensen blir en del høyere. Men med en 10-15% utnyttelse av dagens kapasitet så er der tydeligvis kapasitet nok til å kunne innfri. Just do IT! Det gjelder også for PHO, og jeg tror de vil.

Det vil sikkert komme opp tippekonkurranser om hvor kursen ender i løpet av 2020. Jeg føler meg rimelig sikker på at vi i desember neste år på denne tiden ser en kurs på kr 180- +, altså minimum en dobling av dagens kurs.

Selv ser jeg frem mot 2020 med spenning og store forventninger!

2 Likes

Ja, men det er to vidt forskjellige prosesser.

1 Like
3 Likes

Dette er svært positive nyheter.
Største eier har nå en adskillig mer solid økonomisk posisjon enn for kun noen måneder siden, og dette vil med stor sannsynlighet bidra til stabilitet og forutsigbarhet i årene fremover.

High Seas, ifølge nylige uttalelser fra både junior og senior Hansson, har absolutt ingen planer om å være selgere av aksjen på dette nivået.

Reisen har såvidt begynt, og stopper forhåpentligvis ikke på denne siden av tusenlappen…

1 Like

Men har de husket å flytte over til aksjesparekonto? :sunglasses:

Hvis ikke, så begynner det å haste å få ordnet det før fristen, 31/12! :nerd_face:

2 Likes

PHO kan ikke opnå patent på terapeutisk effekt. For at opnå patent kræves bl.a. at der foreligger “nova” d.v.s. at der er tale om en opfindelse som ikke er kendt på tidspunktet hvor patentansøgning indleveres.

PHO har sendt børsmelding og dermed med åbne øjne fraskrevet sig muligheden for at få patent.

Med hensyn til omsætningen fra salget af Cysview mener jeg at man skal være opmærksom på at vi er i en fase hvor indsatsen for at sælge fleksible skop primært rettes mod klinikker som allerede har rigide skop (de lavt hængende frugter).

Disse klinikker har naturligvis et lager af Cysview og det må logisk føre til at salget af Cysview doser ikke fra starten følger samme takt som udpladseringen af fleksible skop ellers skulle tilsige.

1 Like

[quote="ponsam, post:6093, topic:12650, full:tru
Disse klinikker har naturligvis et lager af Cysview og det må logisk føre til at salget af Cysview doser ikke fra starten følger samme takt som udpladseringen af fleksible skop ellers skulle tilsige.
[/quote]

Høres plausibelt ut det.

1 Like

Nå har Coy endret strategi. Vekk fra low hanging fruit til de som forventes bruke teknologien mest. Nå ser vi vel neppe resultat av strategi endringen før om en stund.

Min kommentar var til denne fra deg
“En rask cystoskopi men blått lys, utført av en erfaren urolog, vil neppe gi noe særlig effekt”

Kristian Berg hevder som nevnt at vaksinasjonseffekt oppnås etter få minutter med lyseksponering.

Jeg skjønner ikke hva du mener.
Sikter du til vaksinasjonseffekt i Fimavacc?
Eller har Kristian Berg snakket om å vaksinere blæreepitel med kreft med Cysview??

Hexaminolevulinat, virkestoffet i Cysview og Cevira er et helt annet molekyl enn Fimaporfin, virkestoffet i Fimavacc.
Prosessen er også en helt annen, belyst hexaminoleluvinat virker toksisk på cellene mens belyst Fimaporfin gir endocytolyse.

Reaksjonstiden på disse vidt forskjellige prosesser kan ikke sidestilles.

1 Like

https://patents.google.com/patent/US20190241672A1/en

1 Like

Hør på podcast 104, fra ca 10:30 hvor Kristian Berg snakker om effekten av blått lys, vaksinasjonseffekt.
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-104

4 Likes

Det er jo ville spekulasjoner, sa han selv. Det var altså en celledød relatert kun til lyset, ikke medikamentet.
Da ville man vel også sett en effekt med hvitt lys.
Og det vil være relatert til lysintensitet og tidbruk.
Turnuskandidaten ville fremdeles få de beste resultater.

Dette blir bare en ubegrunnet påstand fra din side.
Nå brukes jo heller ikke hvitt lys med et middel, noe blc gjør (cysview).
Det er også sagt at fordi kreftinfisert vev lyser rødt så er det fordi det foregår en fotodynamisk prosess.

2 Likes

Labforsøk med cellekulturer viser

-Blått lys alene dreper 10% av kreftcellene
-Cysview alene dreper 20% av kreftcellene
-BLC Cysview dreper 99% av krefcellene.

8 Likes

Så patent søknad terapi sendt april-19.

2 Likes

Etter å ha hørt nøye på Berg så må jeg gi dere rett.

6 Likes