Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Når man ser på det tekniske så tror jeg personlig man skal ha enda en dump før oppgang. Rett og slett pga mengden aksjer som ble omsatt ved siste dump, Q4.

OK, mulig det. Men jeg vil ikke utelukke at forventningene til hva som kan bli sagt kommende onsdag, er tilstrekkelig til, i det minste, å holde kursen på dette nivået, men i beste fall skape et aldri så lite forventningsrally.

Jeg tror nok at flere av dem som solgte seg ut i forkant av, og i etterkant av Q4 har satt seg på gjerdet og avventer ny inngang. Nå som de5 er varslet en Q&A seanse med Dan Schneider på førstkommende onsdag, så ser jeg ikke bort fra at en del gjerdesittere velger å ta posisjon i forkant av den seansen. Kursen er tross alt nå kommet ned på et meget behagelig nivå når man tar eksisterende rammebetingelser og nåværende vekstrate i betraktning. Potensialet er tross alt særdeles hyggelig.

1 Like

Der var q&a eventet kommet på hjemmesiden til Pho også:+1::upside_down_face:

3 Likes

Dette skal selskapet, med Dahl i spissen denne gang, ha stor cred for.
Virkelig ypperste klasse! :ok_hand:

1 Like

la oss se hvordan Q & A foregår først. har nå gått gjennom regnskapet fra 2017. da skal det sies at tallene ser bra ut

1 Like

Og 2018? :wink:

2018 viser bra økning i inntekter. videre så investeres det mer i 2019.

2 Likes

Jeg vet ikke hva du forventer. Du blir nok ikke skuffet, for det blir du visst aldri?
Men jeg tror det er mange andre som blir skuffet dersom de forventer noe kursdrivende på onsdag.

3 Likes

Næææ, sikkert er det at der INTET kursdrivende kommer på onsdag - men det er vel heller ikke dette, der som sådan lægges op til.

Der er hos mange en del usikkerhed (ikke modstand) omkring de tiltag der tages, jeg skal ikke her komme med eksempler, de vises tydeligt i de mange spørgsmål der allerede er fremsat her, på facebook og HO - selv vil jeg måske stille et par stykker, skal dog lige finde den rigtige formulering, emnerne vil være

  • Combat Medical (kun Nordic…? - hvordan går det med denne aftale)

  • Ipsen (når nu stigningen i USA ser ud til at være stabilt voksende, bør de så ikke se om samme ikke kan være muligt i de områder de har aftale om, men hvor salget ligger mere eller mindre helt stille )

  • Asien (som med ovennævnte, trods PHO ik umiddelbart ser konkurrenter her og nu, og bruger fokus på USA, burde de ik også arbejde for at tage en passende og mulig del af dette marked, nu hvor der er momentum)

Det må jeg lige tænke nærmere over i weekenden…!

1 Like

Ikke enig i at dette skyldes Dahl.
Brevet fra FB gruppen ble sendt til Schneider med Egberts på kopi. Ingen tvil om at dette initiativet om Q&A kommer fra Schneider hvor Dahl videre er budbringer. Men, dette er helt nye toner fra PHO og det er det viktigste.
Nå får Schneider mulighet på egenhånd til å rette opp og eller bekrefte/avkrefte momenter som gikk galt på q4.
Ser fram til denne seansen.

Pho på q4: 78% vekst

Forumet: det gikk galt på q4

En må nesten minne på det samme som bravo: selskapet dikterer ikke aksjekursen

5 Likes

He he slik er det for oss som fokuserer på halvfulle glass! Vi har et mye bedre og mer bekymringsfritt liv enn dem som hele tiden ser halvtomme glass. Må være fryktelig slitsomt i lengden. Ha en riktig god held! I Bergen laver snøen ned men bakom skyene skinner solen, alltid. Slik er det bare.

1 Like

Kursdrivende trenger ikke kun være info om spesifikke hendelser. I den grad usikkerhet ryddes av veien så er det rart hva slikt har å si for kursutviklingen.

2 Likes

Q4 var kanskje en sjokkerende opplevelse for den nye CEO’n også?
En må kanskje ha med hele historien for å forstå denne overreaksjonen?

Kanskje DS også har behov for å oppklare og pressisere?

2 Likes

Ufo,
Det ser jeg ikke bort fra at han har behov for.
For egen del fikk jeg bekreftelse på fortsatt sterk økonomisk vekst og rekord i utplassering av skop.
Men finnes visse elementer i presentasjonen som skal bli greit å få utbrodert.
Samtidig tror jeg at selskapet er avhengig av å få inn en større og helst aktiv finansiell investor. En amerikansk ville være å foretrekke.

2 Likes

Vekst og utplassering, helt glimrende.
Selskapet må bli flinkere på å dyrke det positive, legge vekt på suksesshistoriene.
Uansett vekst, så skuffet selskapet markedet generelt, lik det eller ei, men faktum.
Norne sin rapport etter q4 forteller at de ikke la fram noen nye ambisiøse mål.

Den setningen gir absolutt null mening. Jeg mener eksisterende guiding er ambisiøs.

4 Likes

Lyst til å poste omsetningen de 8 siste kvartalene?

1 Like

Klarer PHO å gjennomføre brutal akselererende inntekts-vekst alene så slipper de jo å dele inntektene med partner så jeg ser ikke hvilke fordeler et partnerskap skulle gi i dette tilfellet?
Fint om du kan utdype dette.

Det jeg ikke begriper med gjennomføringen av Q4 er kontrasten til einarssons podcast.
En må mesten lure på om det er samme personen.

Kunne vedkommende gjennomført Q-rapportene i samme stil som på podcast nr 75 så ville mye vært på plass.

https://soundcloud.com/user-972208711

3 Likes

Jeg foholder meg til Hayen sine veksttrender og vet hvor pho er på vei, men skal det ikke være mulig å være kritisk til noenting her inne.
Kall ei spade for ei spade, Photocure har sviktet på det kommersielle og måten å kommunisere med markedet på.
Og dette må bedres betydelig i fortsettelsen.

2 Likes