Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Tror Schneider kommer med en svart null i regnskapet for Q1. (Svart null= grunn til at revisor ville rynket paa nesen.)
NANO er utenfor mitt synsfelt.

1 Like

Q&A seansen med Schneider gjorde kanskje at mange fikk bedre forståelse hvor hvordan ting fungerer i denne bransjen, og hvor lang tid ting tar.

Det er jo nå i 2019 det økte fokuset på salg som var i 2018 kommer til syne :upside_down_face:

3 Likes

Da forventer du sprek økning fra Q118. Fra 12,7 da til 25 nå gir nesten 97% økning, noe som sprenger guidingen i alle fall. Da TTT vanligvis gjelder, vil jeg tro at du er for optimistisk, men ingenting vil glede meg mer enn om du får rett… Scopene utplassert ultimo 2018 er heller ikke kommet i bruk enda iflg. selskapet.

Jeg har tro på sterk vekst i 2019, men tror at den største veksten kommer noe senere i år.

Spennende i alle fall!

3 Likes

Off, skulle ønske vi på Q1 fikk se en Schneider sånn som han har fremstått på DNB, Radium og Q&A, ikke sånn som han har fremstått på Q3 og Q4.

Eller de kunne latt Ambaw slippe til igjen?`

Og at mr spreadsheets får halvert taletiden sin.

2 Likes
5 Likes

Fra linken til Rodjer:

To date, the registry includes 208 patients from five hospitals with a total of 370 outpatient visits. Demographics of the cohort are as follows: average age 75, 20% female. No other demographics were provided.

Amongst patients with at least one suspicious lesion, a total of 344 lesions were identified, of which 223 (65%) were biopsied and 56 lesions were treated (fulgurated) within the same procedure, preventing referral for a transurethral resection (TURBT).

Importantly, of these 344 lesions, 99 lesions (29%) were identifiable only by BLC. 64 (65%) of these lesions were biopsied and for lesions with confirmed malignancy, 30% were CIS and 4% T1.

Based on physician responses, BLC provided added value in 75% of the patients, with a stronger confidence in confirming/refuting a suspicious lesion as the main advantage (27%).

Naturally, as can be expected, 95% of the patients preferred the outpatient procedure over a TURBT in the OR.
Based on the population to date, the authors conclude that flexible BLC as an adjunct to WLC in the outpatient clinic improves detection rate of malignant lesions (over WLC alone) and provides the possibility to finalize the diagnosis and treatment of the patients in the outpatient clinic, reducing the need for TURBT. Patients tolerate the treatment well and prefer this procedure over TURBT in the OR.

Presented by: Gorm von Gohren Edwin, Oslo Area, Norway

4 Likes

Rart dette ikke er børsmeldt. De meldte 8 April at disse dataene skulle presenteres. De tenker kanskje det er nok?

edit: der kom den ja, rett etter åpning

1 Like

Norne i dag, greit nok standpunkt:

Computum

PHOI dag kl 09:2955

Solid growth to continue, but much priced in

We downgrade PHO share to Hold again after a strong and justified rally lately. Our estimates were upped a bit and TP is increased from NOK 54 to NOK 56/sh. 1Q should show continuous solid growth, while quarters beyond are expected to be more impressive, but there is some uncertainty over European figures. Thus, we choose to stay neutral ahead of the report.

4 Likes

Aksjen er verdt 12% mer enn dagens kurs, men ikke kjøp aksjen?

2 Likes

Sånn jeg tenker om mye. Usikkerhet gjør at det er lurt med sikkerhetsmargin.

1 Like

På hvor lang sikt er TP oppjustert fra 54 til 56? Overrasker PHO på Q1, noe de fort kan komme til å gjøre, så kan TP allerede være innfridd i løpet av neste uke.
Men jeg er enig i deres vurdering av at Q2 og resterende kvartaler utover i 2019 vil bli mer imponerende enn det Q1 vil bli. Likevel tviler jeg på at PHO vil skuffe, men jeg er spent på i hvilken grad de evner å overraske positivt.

Ser at en del mener en omsetning i US på over 22 millNOK vil være overraskende godt. I så tilfelle tror jeg selskapet ikke bare kommer til å overraske mhp antall scope utplassert, men også på omsetningstallene.

1 Like

Jo, men det skal jo være bakt inn i målkursen vanligvis.

2 Likes

Dette tar jeg kun på hukommelsen og kan være feil, men mener bestemt at inntektene de to foregående Q1 har lagt ca. 20% over Q4, så ikke urimelig at de lander bedre enn mange tror.

1 Like

Norne sier vel at de ikke kalkulerer inn noen økning fra Ipsen all den tid inntektene derfra har vært nesten flatt de siste 20 kvartalene eller så.
De 20% økningen i «other oncolgy» har enn så lenge en annen, og per def uviss, forklaring enn økt Hexvix-salg.
Helt fair av Norne at de ønsker se en eventuell økning før de kommer med noe ordentlig økning i kursmål.

1 Like

Aner vi noe om en positiv Q1 for ipsen ville resultere i Q1 eller q2 for pho?

Resultatmessig i Q1, men cash flow kan muligens påvirkes i Q2

De hadde også en hold anbefaling i forkannt av forrige presentasjon. De fikk mye pepper for det på fora. Men det viste seg i ettertid å være en riktig anbefaling, og sparte kanskje noen for å kjøpe for å være med på den store nedturen som kom etter presentasjonen.
Jeg er redd noe lignende vil skje denne gangen, men velger å sitte rolig.

1 Like

Jeg mener at dagens situasjon foran Q1 ikke kan direkte sammenlignes mot hverken q3 18 eller q4 18.

På Q2 18 opplevde vi en meget entusiastisk og ivrig Belette som kjørte showet og det bidro til at mange investorer kastet seg på i etterkant og opp mot q3. Q3 viste dessverre bare 7 utplasserte skop, samt at MW satte igang sin short. Disse faktorene bidro nok sterkt til at fallet som kom.

Inn mot Q4 var det nok mange som hadde forventninger til en høyere guiding enn den som kom og da hjalp det lite med ny utplasseringsrekord av skop(21 stk), fallet var et faktum. I tillegg til at Dahl proklamerte underskudd for 2019.

Nå har ingen forventninger til positiv bunnlinje, lite haussing i forkant og aksjen har heller ikke reagert kraftig opp nå i forkant selv om selskapet har publisert et lass av nye og solide børsmeldinger.
Jeg mener derfor at fallhøyden er betydelig mindre og skulle dem levere et ok resultat (innenfor minus 5-10 mill)og fin inntektsøkning samt over 20 utplasserte skop kan vi snarere se en annen kursutvikling denne gangen.

3 Likes

Jeg håper vi slipper en sånn idiotisk panikkpreget opptur før q1 som vi fikk før q4, som utelukkende skaper ekstra volatilitet.

Topp 20 viser at det foregåren del nedsalg blant de største.

1 Like

frustrerende å se dagens handel etter en børsmelding som bekrefter at en enorm del av det amerikanske blærekreftmarkedet ligger å ulmer for PHO sine føtter. Hva er det som gjør interessen så latterlig lav?

2 Likes