Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Ikke uenig sånn sett Savepig, men har en screenshot fra 10.12.18 og da eide Topp 20, 45,54% av aksjene. Poenget mitt er at de har redusert noe, men det er ikke dramatisk på noen måte.

1 Like

Nå kan vi ikke utelukke at et slikt nedsalg er direkte spekulasjon i at markedsaktørene vil følge gammelt mønster og sende kursen nok en tur ned i kjelleren.

Samtidig så følger jeg Rodjer sine tanker rundt oppløpet til Q1 presentasjonen. Ja, det har vært noe positiv reaksjon på meldingen som er kommet den siste tiden, men slett ikke så mye som man kunne forvente, sett i relasjon til innholdet (rettningslinjer og sannsynlighet for overlevelse utover 5 år). Det er tross alt meldinger som understøtter sannsynligheten for at BLC blir ny SoC. Og i stå tilfelle synes jeg at 20% markedsandel ville være et svært konservativt anslag. Men vi kjenner jo til focuss sin beregning av kurspotensialet, IKKE KURSMÅL, ved 20% markedsandel.

Følgelig er PHO ren særdeles potent aksje inn mot Q1 19. Så ja, kommer ledelsen med overaksende gode tall mhp omsetning og utplassering av nye scope, så er det absolutyt gode muligheter for et brudd i mønsteret over hvordan kursen har oppført seg etter de fleste kvartalspresentasjonenre.

Om vel en uke har vi fasit for Q1 19. Spennende blir det uansett.

2 Likes

5-year OS was 74.5% and 55.8% for BLC and WLC groups

Betyr vel at et stort antall mennesker dør daglig helt unødvendig.
Slikt vannstyre og handlingslammelse fortjener en rettsak , eller 2.

Klart PHO slår gjennom (100%)

Risikoen for for tidelig død er stor nok i utgangspunktet for disse hardt prøvde menneskene.
De trenger ikke økt risiko i tillegg.

5 Likes

Husk også at denne pasientgruppen er svært gammel.
At 74.5% overlever 5 år betyr også at mange dør av noe ANNET enn blærekreften.
Tallene er helt rå jo mer man tenker over det.

2 Likes

Er %forskjellen et uttrykk for terapautisk virkning (som er beskrevet og diskutert her tidligere)?

1 Like

Vurderer fortløpende inngang her. Har noen lyst til å legge hodet på blokka og gi sine forventninger til Q1 rapporten?

1 Like

Når du skriver på den måten så gir du inntrykk av at du er ultrakortsiktig i din tidshorisont. I så fall er mitt råd at du finner deg noe annet å sette pengene i. Hvordan markedet reagerer på Q1 19 resultatene er det ingen person gitt å si. For her kan markedet oppfatte presentasjonen positiv og i den grad kursen ikke har steget for mye i forkant, vil kursen kunne gå på det. I motsatt fall kan vi får en kursstigning inn mot neste tirsdag og i den grad markedet da ikke er fornøyd med hva som kommer, så kan kursen nok en gang gå i svalestup. I så fall er det ikke første gang at den gjør det.

Dersom du derimot vurderer inngang i PHO og har en tidshorisont som strekker seg inn i 2020, så tror jeg nok at du vil kunne se tilbake på din investering i PHO med glede. Men heller ikke her kan det utstedes noen garanti. I USA sitter der en kropp med navnet Trump. Ingen vet hva den mannen twitrer om før morgenen rinner. Og da kan han allerede ha lagt det stor egget. Men sannsynligheten for at PHO får et særdeles hyggelig løft utover i 2019, er så absolutt tilstede.

Lykke til hva enn du måtte finne på! Men husk; det er du som bestemmer og det er du som sitter med ansvaret uansett hvordan det måtte gå.

3 Likes

Tanken er langsiktig, men historikken tilsier at det ikke er lurt å sitte over kvartalspresentasjonene.
Derfor er det interessant å høre hva folk forventer. Tror uansett jeg avventer inngang til etter presentasjonen.

1 Like

Tror på at det er utplassert mellom 18 - 25 skop(21 i q4 som var ny rekord).
Skulle gjerne begrunnet dette, men viser da til flere innlegg tidligere hvor jeg har redegjort for dette.

Når det gjelder tall så tror jeg Cysview lander på ca. USD 21 - 23 mill.
Det begrunnes med at Schneider forventer over 60% inntektsøkning i 2019 samt at Q1 de to siste årene har vært ca. 20% over foregående Q4.
USD 24 -26 mill vil da bety ca. 95 - 100% økning fra Q1 2018(12,7 USD mill)

Hexvix Norden og Partners tror jeg kommer inn tilsammen på ca. 31 mill.

Totalt ligger mitt anslag for inntektene for Q1 da på 55 - 57 mill(41,6 Q1 2018). Opp drøyt 34% fra Q1 2018 og opp drøyt 12% fra Q4 2018(49,9 Q4 2018)

Resultatet er jeg mer usikker på, men tror det blir marginalt(minus 2 - 6 mill)

3 Likes

Tusen takk for svar, var det her jeg var ute etter :slightly_smiling_face:

1 Like

Q1 2018
27,9 mill

Får vi 31 mill i Q1 2019 går nok kursen opp. Det vil jo sei vi har økning med Ipsen og ikkje lenger nedgang.

Q4 2018
image

2 Likes

Ja, og ca. 28,1 mill i Q4 2018.
Og jeg tror på økning både ut fra at Ipsen serverte god økning på “PHO” posten deres samt at PHO har hatt fokus på og dialog med Ipsen over lengre tid.
Men selvsagt bare hva jeg tror, fasit har vi om en uke.

1 Like

Etter det eg har fått med meg har Norden normalt lageroppbygging i Q4.
Q1 salget er dermed lavere fra Norden.

image
image

Q4 2018
image

1 Like

Uansett, det blir spennende.
MW, Norne sin HOLD anbefaling samt nerver bryter nå kursen nedover igjen.
Så, uten å vite hva kursen står i før presentasjonen virker det hvertfall nå som et eventuelt fall den 14.5 kan bli svært begrenset, må da være grenser for hvor lite verdt investorene mener at Phorocure er.
For min del virker prisingen av PHO pr. idag sammenlignet med andre selskaper i samme sektor som en vits, men markedet betemmer og ikke jeg.

2 Likes

Tok inn igjen på 46,45 litt av det jeg slapp på 48,75 på vei opp, så da er jeg litt overvektet i pho igjen

2 Likes

Ser faktisk veldig lyst på Q1. Og ikke minst et sammendrag av alt som har skjedd i løpet av de siste ukene. :+1:

2 Likes

Så skal man heller ikke utelukke at gf blir fargerikt. Det har tross alt kommet mye positivt i det siste.

3 Likes
3 Likes

MW dekket inn nye 20k igår.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

2 Likes
2 Likes