Det er vel kanskje ikke så overraskende at MW ønsker å dekke inn. Shortsen før Q1 blir presentert. Det er jo slett ikke sikkert at det blir noe overraskende godt kvartal, men på den andre siden kan man ikke utelukke at det kommer bedre tall enn markedet forventer IG da vil det ikke være hyggelig å sitte short i PHO. Så da har de nok funnet ut at det er bedre å være før var enn etter far😂
Noen som har en rasjonell forklaring til hvorfor kursen stuper etter de siste dagers positive nyheter? Det er jo bare helt ufattelig.
For mange småinvestorer som har invester penger de ikke har råd til å tape?
I så tilfelle er det jo lett for en shorter som MW å manipulere kursen nedover slik at de kan få dekket inn sin short uten for stort tap.
Dette anser jeg som støy og lite å bry seg med.
Nå er det sånn at kursen strengt tatt ikke har stupt, den har reagert ned fra ganske så overkjøpte nivåer.
Og så er det også sånn desverre at vi ser ingen særlig kjøping på topp 50, og da har du ingen damp i motoren som kan drive det hele fremover.
Og til sist, så vet jeg ikke om du har hørt om Trump og hva han har tvitret denne uken?
Er kanskje en del som ville ri pcib bølgen?
Ironisk nok er de sin egen verste fiende når de fortsetter å holde på på dette viset.
En uke igjen til vi får fasiten for årets 3 første måneder…Noen skal vel sikre seg før det.Noen sitter på gjerdet,og noen gir blanke og er langsiktig. Jeg holder meg til siste kategorien hvis ikke noe fundamentalt skuffende skulle dukke opp.tviler sterkt på det
Dette ble for dumt. Kjöpte 5k med laante penger paa 47,15. Regner med at Scheider kommer til aa forsöke og faa opp kursen i morgen. Til nöd viser han bilder av kona/datter i bikini.
er det slik at shorterne dekker inn før AGM siden de som har lånt ut aksjene sine skal ha de til å kunne stemme? tror det var typisk i Nano…
Det er Folketrygdfondets erklærte politikk.
Det fondet er vel ingen storeier i PHO.
jaja. nå ser det ut som det gevinstsikres over en lav sko før q1. måtte q1 komme med en fremoverlent Schneider og mindre tid til Dahl.
Det skal sies at det er ikke så veldig ulogisk gitt hvordan det har gått etter de forrige kvartalsrapportene da.
Jeg går heller inn i rapporten med et chart som tenderer ned mot oversolgt enn det motsatte tbh.
Oppsidepotensialet i TA nå er helt opp mot 52+, som tilfeldigvis er veldig nær Norne sin siste analyse av photocure.
Er smått utrolig hvis man skal sende denne ned til 40 før rapport og med en “dårlig” rapport dumper sikkert noen og så er man under 40 fort. Kan bli en fin kjøpsmulighet hvis guiding er ok.
Masse småinvestorer som atter en gang skyter seg selv i foten for så å halte etter neste tapsprosjekt.
massakre før q1 nå. greit å få vasket ut shiten før tirsdag
Så sant som det er sagt.
Historisk er vel ikke Q pres en positiv trigger for Pho? Tror ikke vi skal ha for høye forventninger
Vel, ikke glem at foran såvel Q3 18 som foran Q4 18 sågikk kursen opp på forventninger. Etter Q3 gikk kursen inn i svalestup, delvis pga shorting og delvis pga et generelt dårlig marked, og delvis pga skuffelse over kun 7 scope utplassert. Etter Q4 ble markedet skuffet pga uendret guiding og info om at man ikke regnet med overskudd før i slutten av 2020.
Foran Q1 er det ikke akkurat noe forventningsrally å spore.
Men vi vet at det PR 31 DES 18 var utplassert 157 scope hvorav 8 flexiscope. Vi vet også at brukerfrekvensen PR scope PR årsskiftet var vel 1 pasient PR uke. Kapasiteten er derimot minst 2 pasienter PR dag, altså 10 PR uke PR scope. Betydelig mer for flexiscope. I tillegg kommer scope utplassert gjennom Q1, selv om disse neppe er i operativ drift gjennom Q1.
Det store spørsmålet blir nok hvordan Trump sine krumspring vil påvirke markedet generelt de kommende dagene.
For noen dager siden var det det. Men vi kan vel trygt kalle det avviklet nå.