Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Unormalt stille på sidene her i dag. Kan ikke si at det smaker av forventningsrally inn mot Q1 presentasjonen, enn så lenge.
Blir kursen liggende å vake rundt kr 45,- skal det ikke mye til fra ledelsen sin side for å bryte kurs-mønsteret vi forventer etter en kvartalspresentasjon.

Ledelsen kan komme til å overraske positivt på såvel omsetning, antall scope utplassert såvel som brukerfrekvensen pr scope. For forventningene i markedet er vel heller konservative, slik jeg leser det. Men uansett hva vi måtte mene om PHO så er det mange signaler som tyder på at interessen rundt BLCC er økende i USA. Og i den grad ekspertene innen urologi er positive og overbevist om at BLCC er tingen, samtidig som pasientorganisasjoner i sterkere og sterkere grad gjør seg til talspersoner for at pasienter må tilbys BLCC, så kan man ikke utelukke at vi ved Q1 vil se tydelige tegn på at bruken av BLCC tar seg opp. Og den enkleste måte å se det på er at brukerfrekvensen på allerede operative scope øker.

Det blir en spennende tirsdags morgen. Timeplanen er ryddet slik at jeg får med meg presentasjonen via webcast. Må innrømme at jeg gru-gleder meg! Jeg tror det blir en positiv opplevelse, men frykter at vi nok en gang får en eller annen negativ beskjed fra ledelsen.

2 Likes

Jeg har høye forventninger Londonmannen.
Og tror vi vil overraske på oppsiden.
Samt at vi vil få endel kommentarer fra ledelsen rundt alt det supre som har kommet fram om vårt produkt de siste 4 ukene.
Guidelines, guidelines på overvåkning, 5 års overlevelse m.m.

Gleder meg til Q1. Og blåser langt i kursreaksjon etter 2 siste kvartalsrapporter

2 Likes

Det var et solid hopp i Other Oncology i Q1 2019 for Ipsen. Blir spennende om vi kan få høre om hvor mye av det som var Hexvix.

(For ordens skyld, Q2 2017 var første kvartalet Ipsen ikke lenger rapporterte hexvix isolert, så en ser et veldig opp i omsetningen i det kvartalet.)

8 Likes

Stille før stormen her :slight_smile:
Ser Savepig er noe mer optimistisk enn meg, så håper det slår til, men jeg er fornøyd med:
Nordic - Hexvix: 12,5
US - Cysviw: 21,5
Partners: 17
Hex/Cysview total: 51
Other Revenues: 1
Total: 52

Skop utplassert Q1:
Flex: 6
Rigid: 9

Operating Expenses: 50

Det solide hoppet trur jeg kommer i Q2,

2 Likes

Enig med deg at Q2 vil ha langt større gjennomslag enn Q1, men jeg er nok noe mer optimistisk enn deg på antall scope utplassert og omsetning i USA.
Tirsdag har vi fasit og hvordan markedet reagerer.

Nå er ikke jeg først og fremst opptatt av kursutviklingen i det korte bildet. Så lenge det fundamentale utvikler seg positivt, så vil kursen komme når tiden er inne for det. Men jeg forventer at Q2 vil medvirke til at kursen begynner å røre skikkelig på seg.

2 Likes

Enig med deg at jeg kanskje har strukket det noen prosent for langt. :stuck_out_tongue: tror også q2 er kickeren

1 Like

Har omtrent samme total som deg, men forventer en del høyere på partnerinntektene ser jeg.
Jeg ser for meg at total inntjening kommer inn med rundt 53 mill. fordelt på 21-22 fra US, 19-20 fra partner og 12 fra Nordic. Har skrevet hvorfor her: Photocure småprat 2019 (PHO)
Tror som dere andre at det er i Q2 vi ser at ting virkelig begynner å skje! Tror derfor heller ikke på en voldsom nedgang etter Q1 dersom resultatene kommer inn omtrent som jeg antar over her.

1 Like

Er det dette vi kaller et selvoppfyllende profeti?
Skjer det og det så skjer det

At det daglig dør mennesker som følge av at en ikke bruker blålys ser ikke ut til å bety noe i denne sammenheng.
Men det burde vært med på å høyne kursen før Q1

På sikt blir PHO en vinner

1 Like

Der er ingen tvil om at men allerede ved utgangen av 2018 var klar iver fortreffelighetene med BLCC i forhold til kun å benytte WLC. Det burde derfor streng tatt ikke overraske noen dersom vi i Q1 får en betydelig økning i brukerfrekvensen på scope som allerede er i operativ drift. Og når brukerfrekvensen i Q4 lå nede på vel en pasient PR scope PR uke, så sier det seg selv at når kapasiteten logger på minimum ti pasienter PR scope PR uke, så er der mye å gå på. Og økt brukerfrekvens kan gi seg betydelig utslag på oppsiden av det de fleste av oss forventer i omsetning i USA.

Det er den faktoren i tillegg til Ipsen sin innsats jeg er mest spent på.

1 Like

Et spørsmål som henger i luften når det gjelder blått lys er om det gir bedre resultater enn narrowband imaging NBI i forhold til recurrence. Blått lys er mer grundige dokumentert enn NBI opp mot hvitt lys, og det er vel grunnen til at Cysview er anbefalt metode i USA. Det er klart dokumentert at recurrence er betydelig lengre for blått lys enn hvit lys. Det er imidlertid ikke funnet merkbar forbedring i lengden på sykdomsfri periode. De undersøkelser som er foretatt av overlevelse hittil viser ingen forbedring i forhold til hvitt lys. Hva står vi da igjen med? Får pasientene bedrelivskvalitet fordi det tar lengre tid til neste blæreundersøkelse. Kanskje. Sparer samfunnet store midler pga dette.? Jeg har tidligere sett beregninger initiert av Pho,men ble egentlig ikke imponert. Mot dette bakteppe synes jeg en bør forstå at spørsmålet om suksess i USA primært dreier seg om markedsføring og alliansebygging og om hvor store midler som satses. Her kan Photocure selvsagt lykkes, men det er ikke selvsagt.

1 Like

Er det ikke nettopp bedre os de har vist ved høyere 5-year survival blant dem som fikk blc målt mot dem som fikk white light?

“5-year OS was 74.5% and 55.8% for BLC and WLC groups”

3 Likes

However, 2 recent prospective randomized studies did not show any significant difference in 1-year recurrence-free rates overall between patients who underwent NBI in addition to WLC versus WLC only, although 1 of the studies (Naito et al., 2016) did demonstrate a significant difference between NBI and WLC among patients who were at low risk for recurrence (1-year recurrence rate WLC: 27.3% vs 1-year recurrence rate NBI: 5.6%, p =0.002).11,12 Therefore, since NBI does not appear to be as effective as BLC in preventing recurrence, especially in higher risk patients

https://www.renalandurologynews.com/home/news/urology/bladder-cancer/the-role-of-enhanced-cystoscopy-in-patients-with-nonmuscle-invasive-bladder-cancer/

2 Likes

Den undersøkelsen har gått meg hus forbi.Jeg følger ikke daglig med hva som skjer iPho lengre… Disse resultatene var sterke. De omhandler likevel en spesiell undergruppe i dette segmentet og tallet på pasienter er ikke veldig høyt. Andre undersøkelser gir ikke signifikante forskjeller. Så jeg tror ikke disse tallene uten videre gir det endeligesvaret. Uansett så kan det gjøre det lettere for PHO via sin markedsføring å ekspandere i USA. Og det er jo bra.

Synes du fikk overbevisende svar på “bekymringene” dine jeg :wink:

2 Likes

De påstander jeg kom angående recurrence, NBI, dødelighet, er ikke sugd av eget bryst,men gjengitt fra en relativt ny artikkel på PHOs hjemmeside. Jeg klarer ikke å få siden opp nå, de driver nok medå legge inn .

1. Kvartal - stoff. Artikkelen tok for seg status utfra mange undersøkelser. Det er ikke særlig lurt å bare omtale enkeltstudier som støtter det man selv vil tro på. Haddebildetvært så entydig positivt som endel tydeligvis tror, burde vel fremgangen for Pho vært mye større i USA?
1 Like

link?

Jeg kommer ikke inn på hjemmesiden. Jeg skal gi deg opplysningene når jeg tilslag.

1 Like

Jeg sitter med en I-PAD som jeg ikke har så god greie på. Artikkelen er av Ashish Kamat og er datert desember 2018. Den står under News side 2 på hjemmesiden til PHO.

https://www.urotoday.com/journal/everyday-urology-oncology-insights/articles/108598-blue-light-cystoscopy-insights-on-recurrence-progression-and-clinical-management.html

Denne du tenker på?

Hvilke punkter er det du er usikre på, så kanskje kan få avklart noe sammen:)

1 Like

Fra linken til Hypergris:

“Results from multiple studies indicate that blue light cystoscopy significantly improves recurrence-free survival and also is useful to confirm the efficacy of TURBT and guide post-operative decision-making. Emerging data also suggest that improved tumor detection – and resection - with blue light cystoscopy reduces the risk of progression. However, it must be emphasized that blue light cystoscopy is not a stand-alone technique and must be performed in conjunction with white light cystoscopy.”

@pitbull: Sikker på at du ikke forveksler med at Blc må gjøres sammen med Wlc…? Altså at blc ikke er et “stand alone-product”

1 Like