Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Nye guidelines sier at store pasientgrupper skal motta 4 doser i løpet av 12 mnd.

Man bør jo være inne før dette kicker inn. Dvs det kicker inn nå i Q2, men full «rentes rente effekt» ser vi ikke riktig ennå.

Jeg står i hvert fall på innsiden når dette blir synlig for «makedet, flokken, bølingen»

For de som liker å ligge i forkant kan følgende setning leses, og forstås :smiley: :

Other recommendations from the expert panel were to use BLFC during surveillance of patients at high risk of recurrence at 3 and 6 months and then every 6 months in the first 2 years.

Det gir

0 mnd operasjon 1 dose
Oppfølging 3 mnd 1 dose
Oppfølging 6 mnd 1 dose
Oppfølging 12 mnd 1 dose
= 4 doser på 12 mnd

Dette er en revolusjon for Photocure

Man kan gjerne kikke i bakspeilet, men jeg tviler på om det er særlig lurt pengemessig.

5 Likes

Ja dette kan gi en skikkelig ketchupeffekt.Problemet mitt er at at jeg ikke har ledig kapital og følgelig må redusere i andre aksjer. Det skal ikke være lett.

1 Like

Felles problem, men ulik lösning: Paa gode tall i begge selger jeg av Phohaugen for aa benytte TRVXemisjonen etter 3-aarsoverlevelse og kurs over 7.

Det kan jo også nevnes at dette skal hovedsakelig gjennomføres med flexiscope som har fire ganger så stor kapasitet som regide scope.

Man bør også være seg bevisst det store ledige kapasiteten som ligger i allerede operative scope. Nye retningslinjer og nye vitenskapelige data kan bidra til at en langt større del av kapasiteten blir utnyttet i 2019 og fremover. Ingen tvil om ar store ting er i ferd med å skje i PHO. Bare å glede seg!

2 Likes

bør vel ikke være mye å forvente at de rigide scoopene blir doblet utifra siste tids anbefalinger…hvis så, tilsvarer det nesten dobling av solgte cysviewdoser. har da enda ikke tatt hensyn til fleksi. viktigste blir vel hva som kommer ut av schneiders munn om fremtiden…og helst mindre fra dahl;)

2 Likes

En dobling tror jeg ikke på nå,men med god guiding kan aksjen være verdt et lite bet. Jeg avventer til tirsdag.

1 Like

NB! når jeg nevnte fordobling av de rigide scopene tenkte jeg på bruken og ny utplasserte.spennende blir det ifm q1 den 14. mai. lykke til om du er ute eller inne

1 Like

Takk for det.Lykke til du også.

1 Like

Jeg tror nok utplassering av nye scope har fortsatt med uforminsket styrke gjennom Q1. Jeg vil heller ikke bli overrasket om vi ser tegn til økt brukerfrekvens gjennom Q1.

Jepp, gleder meg til morgendagen!

1 Like

Lykke til i morgen! Håper dere får vist fortsatt godt driv i USA med inntekter og utplassering av skop, samt en kicker i EU med Ipsen. Break a leg!

8 Likes

Blir nok det første kvartalet der vi kan se spor etter ny CEO sin påvirkning, og det vil overraske meg mye dersom de sporene skulle vise seg å være noe annet enn positive.

2 Likes

Pho er rettet mot blærekreft. Med lys som gjør kreftcellene lettere å oppdage.
Kan den samme teknologien brukes i f.eks. tarm?
Som dette:

2 Likes

Lumacan var(er?) et produkt for diagnosering av tykktarmskreft.

1 Like

Gleder meg til morgendagen her. Virker som om de som tror historien gjentar seg, nå er ute.
Ved gode tall er disse parkert, eller blir løpende etter.

Relativt lav kronekurs gjennom kvartalet vil også hjelpe resultatet.

Tipper 24 fra US. Opp fra 12.7 Q1-18.
Opp 89%

2 Likes

Det er nok lite belegg for å si at folk er ute, men jeg tror nok det er mange som har brukt en ganske grov ostehøvel på posisjonen sin. Og det er jo bare sunt.

1 Like

Etter å ha hatt separate samtaler med Dahl og Schneider etter siste GA har jeg stor tro på at noe er på gang relatert til Ipsen og Europa. Sa til Dahl at Hestdal i samtale med meg for over 1 år siden uttalte de hadde tatt tiltak ovenfor Ipsen, men da nikken han bort på Schneider å antydet klart at det var andre tider nå. Når jeg i samtale med Schneider nevnte den bedrøvelige innsatsen Ipsen har gjort i store land som Storbritannia, Italia, og Spania himlet han bare med øynene og sa at fra nå av skulle de sannelige ikke slippe like enkelt fra det.

Ellers mener jeg i likhet med andre at Bra_Britt sine innlegg her på TI er svært informative, saklige og er en betydelig berikelse for forumet.

11 Likes

Vi krysser fingrene for Ipsen. Jeg regner jo med at urologer i europa leser avisa de og.

image

2 Likes

Jeg vet ikke, men jeg tror markedet er en smule for negative til PHO. Jeg mener det er ting som tyder på at den positive utviklingen fra Q4 18 vil forsette inn i 2019, muligens med større styrke, og at vi derfor får en positiv overraskelse i morgen. Valgte derfor å øke min beholdning ytterligere i forkant av Q1 presentasjonen. Så får morgendagen vise hvor klokt det var.

2 Likes

Hmmm kursen solgt ned til under kr 43,-!! Helt klart at markedet ikke har troen på PHO. Men, men vi får se utover i 2019…

1 Like

Fine kjøpsmuligheter nå.

Kjøper litt mot slutten.
Går «motstrøms»

1 Like