Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Eskalerer den handelskrigen og panikken sprer seg vil det nok bli mange fine kjøpsanledninger. Makro spiller også inn.

Nå har jo kursen på PHO gått ned i forbindelse med kvartalpresentasjon i lengre tid. Kanskje ikke så rart kjøperne holder seg borte. I tillegg kommer Trump.

1 Like

Topp 20 har redusert med 55k.
Fondsfinans +10k
KLP -18k
Danske Bank - 37k
Nordnet Livsf. +7k
Beeline -5k
Egeland Holding -5k
Fondsfinans GH -5k
Nordnet Bank +4,5k

Ekstremt små utslag blant de største når en ser over en viss tid. De siste drøye 6mnd(siden 5.11.18) har de redusert deres beholdning med 430k aksjer. Så vet vi at Fondsfinans har ca. 200k utlånt til MW, så da snakker vi om at de har redusert reelt med i overkant av 200k siste halvåret. Hadde naturligvis vært å foretrekke at dem økte, men vi trenger nye større investorer, helst amerikanske etter min bedømmelse.

https://photocure.com/investor/largest-shareholders/

1 Like

NBI øker ikke recurrence i forhold til hvitt lys. BLCC øker med 10-12 mnder.

2 Likes

Jeg tror ganske sikkert en del av det reduserte hos topp 20 er fanget opp av topp 50. Vet ikke hvor jeg finner oppdatert topp 50, men hadde vært interessant og sett.

1 Like

Noe usikker på om det er oppdatert info her, men 2min på Google ga følgende:

Nbi:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/29520385/

Blc:
https://www.urotoday.com/journal/everyday-urology-oncology-insights/articles/108598-blue-light-cystoscopy-insights-on-recurrence-progression-and-clinical-management.html

1 Like

mens man venter så lyttet jeg gjennom q4. blir spennende å høre om scnheider har noe å melde ang asia. han lovet å komme tilbake til dette i neste q. noen som har link til nettmøte som ble holdt i ettekant av q4?

1 Like

Klinikk 113 og 114 er lagt til nettopp nå på Cysview.com

The Gayle & Tom Benson Cancer Center at Ochsner Medical Center
Ochsner Baptist Medical Center

11 Likes

La oss håpe det er eit godt teikn for morgondagen!

2 Likes

Takk for svar.
Men det er altså slik at Pho sin teknoloi ikke kan brukes kun på blære?

1 Like

Schneider har på seg boksehanskene i dag!

2 Likes

prestasjonsangsten skinner gjennom. men bedre presentasjon denne gangen

«Getting five A’s is a home run». :grinning:

Meget solid og fremoverlent Schneider på fremleggelsen i dag.
Ambisiøs og målrettet.

Dette ser ut til å bli vanvittig bra!!!

3 Likes

Det er nok ikke presentasjonsangst - frem til han begynte å lese hadde han stålkontroll. Det kan fremstå som om han har skrive- og lesevansker.

1 Like

ja. det er heller en mer riktig beskrivelse

1 Like

Det er jo litt overraskende ikke helt uvanlig blant ledere. Jeg hørte kun første halvdel, og der var han omsider i det lunet jeg har ønsket å høre han hele tiden, gjenkjennelig bra de beste opptredenene.

1 Like

Oppgang etter en pho-rapport! Skal sies falt mye like før rapport da.

1 Like

Det skjedde jo sist i August '18. Vi får satse på at en del som dumpet i forkant blir sittende igjen uten aksjer nå. Photocure er ikke tjent med disse enorme svingningene.

2 Likes

Man må nesten se litt på volumet. Det var en stor prosentmessig dump i går, men ikke til veldig lave nivåer (43 ish hadde vært en fantastisk pen higher low om den holder) og ikke på noe særlig volum.

Så foreløpig ser dette brukbart ut.

2 Likes

Hyggelig, og faktisk litt uventet oppgang.
Det kan gi grunnlag forstabil kursutvikling da de som solgte i forkant nå må kjempe med MW om aksjene.

Stabil opex, kombinert med økte inntekter og bedre guidelines burde sørge for gode utsikter framover.

3 Likes