Er der noe forskjell i behandling prosedyremessig eller utstyrsmessig mellom hvitlys m/aperatur og blålys med rigide skop som “skremmer” US pasienter fra å bruke blålys med rigide scope?
Vil en slik forskjell eventuelt falle bort med det nye flex scopet?
Det viktigste er å få solgt mye scope. Det er helt avgjørende for cysview. Frekvensen kommer etter hvert. Bare prisen på ks scope burde få fart i urologens benyttelse av det når det er kjøpt inn.
Skulle interessen eksplodere over natta er det veldig kjekt at scopene er kjøpt inn.
An expert panel published their consensus opinion regarding when and how to use Cysview, to detect bladder cancer using a flexible cystoscope: Nature Reviews Consensus
Her står det svart på hvitt at Flexi må kjøpes inn for å imøtekomme ekspertenes anbefalinger.
Det er bare å nyte reisen neste 2 år.
Ja, som jeg skrev lengre opp:
Skal man trekke fram negative aspekter syns jeg prosessen rundt bruken skal havne der. For hvitt lys trenger man ingen forberedelse, men for blått lys må man gi Cysview en time før undersøkelsen, ellers vil ikke kreftcellene inneholde det som får dem til å fremtre tydelig ved eksponering av blått lys.
Endringen i arbeidsprosessen er vel kanskje den største utfordringen i bearbeidelsen av markedet. Det er jo ikke alle som liker å endre sine arbeidsprosesser…
Jonny
Merlin
Når du sier det bare ble solgt 3 flexiscope i Q1 19, så er det feil. Det ble utplassert 3 flexiscope i Q1 men disse scopene kan være solgt i Q4 18 eller tidligere.
Her er så mye usikkerhet rundt hvor mange scope som selges når pga tiden salgsprosessen tar. Det burde derfor vært opplyst hvor mange salg som er inngått samt hvor mange scope som er utplassert. Men det første kan trolig være en utfordring ettersom salgene inngås mellom KS og kunden, ikke PHO og kunden.
Basert på enkel logikk kan man trygt regne med at den beste metode for diagnose vil få kraftig vekst. Mye av diskusjonen her går på hvor rask denne veksten blir. Da er det en besynderlig sak som slår meg: Det virker som om det for mange ikke finnes en mellomting mellom tidobling og kursnedgang i denne aksjen!?
rockpus,
dette synes jeg også er meget besynderlig. Enten vinner vi Champions League eller så er det rett i 7.divisjon?
Jo, visst er det en mellomting. Og uansett hvor stor suksess PHO vil oppnå i USA så må kursen gjennom hvert eneste av mellomstegene, der hvert steg er 5-10 øre.
Spørsmålet man diskurterer er hvilke potensiale PHO har, blir BLCC ny SoC og hvor stor markedsandel vil det være naturlig å anta at en teknologi som blir SoC kan evne å ta? Hvor lang tid vil det ta å innta en slik posisjon og er grepene PHO nå har tatt tilstrekkelig til å oppnå en slik posisjon?
Men selvfølgelig finnes det mellomting, eller mellomstadier hele veien opp. Men det er den enkelte av oss som må avgjøre når vår egen “topp” er nådd og når det synes fornuftig å overlate aksjene til andre. Et eller annet sted der fremme vil PHO toppe ut. Det store spørsmålet er når skjer det og hvor høyt er kursen da kommet?
Personlig mener jeg at PHO aldri tidligere har vært i en posisjon der rammebetingelsene for å oppnå suksess har større. Men det gjenstår å se om og når det skjer. Den reisen ønsker jeg å få med meg.
Jeg er jo helt enig! Men når man følger mange av diskusjonene rundt PHO, spesielt på HO, så får man inntrykk av at man enten tror på astronomisk suksess, eller den totale fiasko.
Det er jo på en måte en mellomting vi er i akkurat nå, det begynner å komme inn ganske seriøse penger fra statene slik at det utgjør en god andel av inntektene til selskapet, men det er milevis unna å nå potensialet enda.
Joda, vi er nok milevis unna å nå potensialet, men jeg er fornøyd så lenge der fortsatt er en betydelig oppside og det fundamentale tilsier at selskapet beveger seg i rett retning til å oppnå potensialet. Da er der også oppside for aksjekursen.
Det er HO i et nøtteskall: enten skal det baisses eller hausses alt etter ofte sin egen posisjonering i aksjen. Sidelengs utvikling eller litt ned eller litt opp er uinteressant der borte.
Det er også et spørsmål om realisme. Jeg ser gjerne en diskusjon på hva årsaken til lav bruk egentlig er. Jeg synes som sagt at informasjonen fra Photocure rundt dette er svak.
Det er etter min mening som sagt på hyppigere bruk mye av kreftene må settes inn. Tydeligvis er Dan klar over det og har satt inn sine beste folk på akkurat det punktet. Det er bra.
Jeg kan komme med noen andre punkter:
-
Kundeetterspørselen. Det ser ut til at folk er alt for lite klar over virkningen av BLC. BCAN gjør fortsatte en ganske dårlig jobb. Ikke en gang en link til Cysview.com så vidt jeg kan se? (Korriger meg gjerne).
-
Konkurransen fra WLC og NBI. Denne synes å være overveldende sterk. Hvilken grep kan Photocure gjøre? En ting er det medisinske, der arbeider Photocure tydeligvis nå bra. Men hva med det operative i forhold til konkurrentene? Hvordan utnyttes det at Cysview har fått refusjon?
-
Flexiscop. Her bør utstyret tydeligvis ha et kraftig forbedringspotensial, som eliminerer gjenbruk og tidkrevende autoklavering.
-
SoC. Får Photocure det? I så fall vil det være et enormt gjennombrudd. Men lite sannsynlig.
???
Hvorfor er det lite sannsynlig ?
Tror du amerikanere generelt har et “death-wish” eller tror du de bare ofrer livet for å spare samfunnet for refusjon ?
Personlig hadde jeg ikke vært fornøyd med hvitt lys som overser 20% av kreften
Merlin,
Sjekk linken og trykk på “medical centers” omtrent midtveis i teksten.
Merlin,
Og når det gjelder SOC tror jeg vi ikke er langt unna.
"While the current standard of care calls for the use of white-light cystoscopy, research shows that blue-light cystoscopy — when used with a photosensitizing drug that is instilled in the bladder — improves tumor detection, which can lead to more accurate resection and lower recurrence rates.
The Greenberg Bladder Cancer Institute offers blue-light cystoscopy as a standard of care"
Det er mulig jeg spør litt dumt, men hva er egentlig kriteriene for å være SOC?
Er det en formell betegnelse som vedtas av hvem?
Eller er det mer flytende så når mange nok sykehus klinikker har BLC som deres SOC, så kan man si at BLC er SOC.
Hvorfor er det lite sannsynlig?
De har jo alt som skal til på plass
And there are five keys to their success, the five A’s. Our ambition is clear, we would like Cysview/Hexvix to become the standard of care. To achieve the lofty goal, there are five key things that need to be in place to succeed and I’m happy to say we have them in place.
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pho-ol-earnings-234205456.html
Gjemt midt i en artikkel fra 2017??
Håper du forsøker å gjøre deg vanskelig nå.