Da burde de allerede hatt det, men de fikk jo ikke høyeste rang av AUA og WLC er fortsatt godkjent FOR ALENEBRUK. (tilføyet). Det skal mye til å endre.
Det er patetisk å se hvordan Merlin argumenterer for en enkelt aksje, alt etter som hvordan han er posisjonert selv. For oss som kjenner til Merlin sin historikk trenger det ikke å ta lang tid før alt er rosenrødt og perfekt - med PHO som et investeringscase.
For all del Merlin, det plager ikke meg nevneverdig. Men når agendaen din skinner gjennom så tydelig blir det litt rart.
Forutsett at du har hørt om blue light, men ikke cysview. Søk deretter på BCAN. Forklar gjerne de skritt du må ta for å komme til cysview.com. Er det enkelt?
Min agenda er at vi kan bidra til at Photocure gjør jobben bedre ved å komme med konstruktiv kritikk. Hold deg til sak, ikke person.
Det er ingen andre som har høyere rang, og det er jo ikke bare aua guidelines det er snakk om.
At WLC fortsatt er godkjent skulle jo bare mangle, det brukes jo sammen med BLC.
Kan jo lime inn de 5 A’ene fra q1:
I’ll illustrate each of these five A’s over the future slides but, I would argue that getting one A in school is really good, having five is a home run and we feel like we’re in a good place. First, approval to treat patients throughout the journey. We’re focused on the top two sections of the pyramid, where Hexvix/Cysview show the greatest economic and health benefit. Flex remains the market three times larger than surgical providing a tremendous growth opportunity for Photocure.
Acceptance, by experts and urologic associations, getting into guidelines are absolutely crucial to awareness acceptance and adoption in the marketplace. Hexvix/Cysview are featured in all the major guidelines around the globe. These guidelines are now being translated and adopted by local institutions. Acceptance, our two most recent publications in the past 30 days underscore the importance of establishing Blue Light Cystoscopy in the surveillance and management of bladder cancer patients. Our new expert consensus guidelines will be important to institutions and health plans looking to map out the appropriate treatment regime for bladder cancer patients. From diagnosis to surgery to surveillance, Blue Light Cystoscopy with Cysview and Hexvix is positioned for complete patient care.
Acceptance, by key institutions; key to oncology products is the adoption of key reference centers. Now, with expanded US sales team, we are aiming to get 100% adoption by these most reputable institutions in the United States. These reference centers set the standard for patient care.
Access and reimbursement; we now have a permanent and favorable reimbursement for Blue Light Cystoscopy and Cysview in all settings of care, both moving to the A code as well as the increased complexity adjustment.
Activated awareness; this is a recent survey results from our close collaboration with BCAN, the Bladder Cancer Advocacy group in the US. Over the past four years, Cysview and Blue Light Cystoscopy awareness by bladder cancer patients has increased each year. We currently are at 99% awareness and active seek by patients looking for Blue Light Cystoscopy. We have expanded the sales team footprint, improved reimbursement and positive practice economics. We intend to take Blue Light Cystoscopy readily available to all patients who desire more complete and thorough diagnosis and treatment.
Activated awareness; we had a great presence at AUA, the American Urologic Association, just a few weeks ago. We had a large booth with KOL videos, data and a model bladder for hands-on demonstrations. We had several presentations by key KOLs, Dr. Konety and Dr. Lotan. We had poster presentations on the data from the flexible Cystoscopy Nordic patient registry. An interesting observation was that there were many presentations unbeknownst to us here at Photocure talking about cystoscopies and TURBTs that show Blue Light Cystoscopy as a diagnostic of choice. In fact, there were 12 different sessions in all that highlighted Blue Light Cystoscopy, sorry about that, apologize, in Cysview in the settings. This is further positioning us to be the standard of care.
Awareness: also at the European Association Urology in March, we had a main stage plenary session with a presentation done by Dr. Lotan on flexible cystoscopy in the surveillance market. During the Q&A, he was asked about his use. He’s performed over 80 cases since the fall when he started. His message was very clear. He said, “Patients are returning for follow ups and demanding Blue Light Cystoscopy and Cysview”. So even if he in his own thinking don’t believe that they would need Blue Light that they could actually get away with white light. The patients are now demanding it. which is a great sign.
Awareness online: we have a strong and consistent media and advertising campaign on key web sites visited by urologists. Here’s an example of HCP UroToday and UroCare, which focuses on large group practices. In activated commercial investment: we have the right commercial investment to capitalize on the opportunity and maximize returns targeting the top 750 accounts plus large integrated delivery networks like Kaiser etc and large group urology practices. With focused execution, we’ll achieve our ambition to make Cysview the standard of care in bladder cancer.
Jeg har lurt på det samme, og har lett på nett uten å finne klare svar.
Guidelines kan bli konvertert/oppgradert til soc ifølge det jeg har funnet. Men det ser også ut som at en løsning kan være soc uten at det er ‘vedtatt’ . Dette er spesielt aktuelt i erstatningssaker.
I gallegangskreft, som mange av oss biotekinteresserte kjenner til, så er gem-Cis regnet som SoC, men gem-Cis er ikke godkjent for indikasjonen gallegangskreft, den er kun anbefalt.
Sånn sett er det nok ikke noen helt klar definisjon av når en behandling blir SoC.
Virker å være blanding av konsensus (guidelines, Expert opinions etc) og bruk.
Det er vel i første rekke forsikringsselskapene som vil forlange bruk. For Photocure hadde det satt enorm fart på brukshyppigheten! Så her må altså Photocure begynne å jobbe knallhardt mot forsikringsselskapene. Har Dan fått det med seg?
Det ville vel være en sensasjon uten sidestykke om ikke en mann med Dans bakgrunn og erfaring har svært god kjennskap til forsikringsselskapenes rolle i det amerikanske helsesystemet. Tror du kan stryke den fra “bekymringslisten” din
Da skulle jeg gjerne sett hans plan for det. Det er fint å liste opp punktene som han har gjort. Men det er hvordan dette skal angripes som dermed blir det interessante. Så lenge Cysview-bruken er så lav pr. scop som den er betyr det at mye er ugjort eller omtrent resultatløst så langt. Men du er altså ikke “bekymret” @sjog ?
Du får sende Dan en mail da å fortelle hvordan han skal gjøre jobben sin.
Jeg ønsker meg ofte mer detaljert informasjon vedr hva som gjøres og prioriteres i selskapene jeg er aksjonær i men jeg har respekt for at ledelsen først og fremst må jobbe, så får rapporteringen til oss komme i ettertid. Når jeg ikke er bekymret så er det fordi jeg har tillit til ledelsen , den som ikke har det bør ikke eie aksjer etter min mening.
Når din vinkling er “Så her må altså Photocure begynne å jobbe knallhardt mot forsikringsselskapene. Har Dan fått det med seg?” så er mitt svar, Ja dette har han utvilsomt fått med seg.
Helt ærlig og oppriktig så tror jeg vi er på ville veier om vi her inne skal fortelle Schneider hvordan han best skal gjøre sin jobb. Det tror jeg han vet utmerket godt selv fra tidligere erfaring samt gjennom sitt nye team.
Det vi derimot kan fortelle Schneider er å henstille han og selskapet om å jobbe enda hardere inn mot den økonomiske medieverden, bli om mulig enda flittigere på Twitter bruk slik at “mediesirkuset” går sin vante gang uten at flere av oss må engasjere oss og fortelle E24, Hegnar, Dn hver gang PHO kommer med en børsmelding.
Men, gud bedre, Schneider har på kun kort tid satt sine spor mener hvertfall jeg. Han er tydelig og visjonær, han har genuint tro på hva selskapet jobber med og resultatene vil gjenspeile dette om litt.
Q1 2019 var første kvartal som Dan Schneider er fullstendig ansvarlig for.
Synes han viser at han er rett mann på rett plass.
Edison pleier å komme med analyse innen 2 uker etter kvartalstall, blir spennende å se hva de skriver.
Dan er rett mann. Ingen tvil om det.
Det ikke så mange vet er at selskapet også rakk en lunsjpresentasjon hos Arctic samme dag som Q1. De jobber knallhardt.
Det har du helt rett i at de gjorde og jeg har et håp om at det kan ha bidratt til at Arctic tar opp dekning.
Arctic ville ikke svare meg om de vurderte å ta dekning da jeg kontaktet dem for noen uker siden. Nettopp det kan ha vært et kryptisk svar for det var ulikt hva andre hus har svart meg:
Vi vurderer ikke det for øyeblikket
Vi takker for henvendelsen og tar det videre
Tar det videre
Om de ikke gjør det har det i hvert fall bidradd til «folkeopplysning» rundt selskapet. Flere får det på radaren.
Fortsatt veldig få som har fått med seg nye refusjoner, guidelines og 5 års overlevelsesdata.
Snøffelen,
Om jeg ikke husker feil var de vel ekstremt sent ute nå siste gangen?
De brøt vel på en måte med det faste mønsteret da😀
Samtidig venter hvertfall jeg på oppdatert analyse fra Norne etter at de gav signaler om dette forrige tirsdag.
Har sendt mail til KJMolnes men ikke fått svar, tror jeg har gjort han pissesur etter uendelig mye mas😂
Det er nemlig noe spesielt. Norne setter enten tommel opp, tommel ned eller en enkel sirkel bak selskapene. Dette betyr hhv Kjøp, Selg eller Hold.
Photocure har tommel opp, men såvidt jeg kan se er de det eneste selskapet med Hold samtidig. Det skulle bety at det kommer en kjøpsanbefaling når som helst.
Sant nok, og jeg hadde jo på forhånd sagt at prisingen deres stemte dårlig fordi de antok peak sales på 295 mill i 2020, og at det var vanskelig å holde på det etter hva Schneider så om god økning etter 2020 and beyond.
Jeg trodde en stund at de bare skulle stikke hodet i sanden og dermed å unngå å adressere det problemet.
Til min overraskelse tok de tak i det, og satte peak sales til 2024, og økte nivået til 395 mill.
Men det er fortsatt ulogisk for det tar ikke innover seg at flexiscope er i en underliggende vekst, og dermed kan ikke man anta vekst på 60% i 2019 og 2020 og deretter 10-20% i et par tre år før salget går nedover. Det er helt ulogisk, når flexiscope begynner å utgjøre en meningsfull andel av totalsalget. Allerede nå ligger vi rett på Edison sin analyse, og det er i hovedsak rigide skop.
Hvordan skulle Krosta ha advart mot skriveriene til en viss person uten å nevne hvem ?