Jaha? Dette fiffige ståstedet kan du sikkert utdype.
Forsikringsselskaper i USA styrer veldig mye av markedet innen helsesektoren, så det er vel ikke noe spesielt rart med den meningen?
Veldig ofte så er det slik at hvis forsikringsselskaper anbefaler / krever en type behandling, og informerer leger/sykehus som er en del av deres avtalenettverk om dette, så blir det sånn. Dette skjer selvsagt ofte etter at de som leverer behandling/medisiner har forhandlet med forsikringsselskapet om en passende rabatt. Ja, enda en måte hele industrien er råtten på i USA.
Jeg aner ikke om dette er ting som gjelder photocure spesifikt, fordi forsikringsjungelen i USA er ekstremt uoversiktlig, men det er vel i hvert fall en mulighet at noe av grunnen til at bruken ikke tar av er at man ikke har fått forsikringsselskapene over på Photocure sin side.
Mulig dere har diskutert dette temaet til døde før da og vet fasiten. Det gjør ikke jeg
De refunderer jo bruken av Cysview nå, så da legger jo de til rette for at det skal brukes🙃
Photocure has also been able to benefit from new CMS reimbursement rules, which took effect at the beginning of 2018 and 2019 (see Exhibit 6). The company estimates that with this most recent coding change, there will be coverage for Hexvix/Cysview for approximately all of the TURBT market in the United States, including both Medicare and private insurance. As a reminder, Medicare coverage is particularly important for Photocure as bladder cancer is a cancer of the elderly, with 73.4% over the age of 65 at the time of diagnosis (median age is 73 years) according to the National Cancer Institute, making CMS the key third-party payer.
SoC betyr at det kreves brukt. Det er noe ganske annet.
Det er ikke godt å si hva som er årsaken til at brukerfrekvensen på BLC er så lav… Det kan være mange ting som virker sammen. Jeg forestiller med at blant de urologene som driver med blæreundesøkelser, blir BLC sett på som etnyttig verktøy spesielt for temmelig uerfarne operatører/kirurger. En riktig kirurg trenger ikke bruke sånt. I cowboyland er nok slike holdninger temmelig vanskelig å endre. Disse holdningene har vi sikkert i Norge. Rart det aldri kommer innlegg på disse trådene fra folk som driver i bransjen.
Tror virkelig at leger flest er ute etter best mulig resultat for -pasienten-. Tror ikke de bevist velger et verkøy som er mindre effektivt enn det beste, dersom de har tilgang til det OG vet hvordan man benytter det. Blir som en snekker sverger til manuell drill istedenfor å bruke et elektrisk borr.
Ja hadde forskjellen vært så stor, men detkan jo ikke flertallet av kirurgene mene, eller så hadde brukerfrekvensen vært høyere.
Synes det var et “long shot” pitbull. Hvordan forklarer du at det er topp topp urologer som står frem og skryter dette opp i skyene hvis det er bare de uerfarne som trenger det? Den må du lenger ut på landet med. Synes kreativiteten for å finne negative vinklinger begynner å ta seg opp her nå
Jeg prøver ikke å føre folk bak lyset her. De urologene som roser produktet, representerer bare et lite utsnittav dem som driver med dette i praksis. Og dessuten, hvor mange av disse toppfolkene driver med cystoscopi il daglig? Argumentet jeg kommer medhar jeg hørt fra en norsk sykepleier. Derfor skulle det være interessant å få noen norske urologer i tale, markedsandelen i Norge er muligens 40%.
Nei mistenker ikke det, bare syntes det hørtes ulogisk ut. Regner med at det er andre her som har synspunkter…
Ja , hvorfor ikke opperere i fullt mørke?
Er du erfaren nok så går det nok bra det.
Nå er vel brukerfrekvensen ikke noe som selskapet oppgir, men noe vi aksjonærer regner ut basert på omsetningen i U.S. delt på et dosepris på kr 8500,- som igjen deles på antall scope. Men i dette regnestykket ligger det noe usikkerhet. Først og fremst hvor mange scope som vi anser som operative. Men er det noen som med sikkerhet vet hvor mange av de utplasserte scopene som er kommet i operativ drift?
Ser jo at enkelte er raske med å benytte antall scope som blir oppgitt av ledelsen som utplassert i kvartalsrapporten. Men kan vi vite at det er korrekt?
Frykter at her trekkes det konklusjoner på et usikkert og tildels feilaktig grunnlag.
Men i den grad man tar for seg omsetningen i USA og deler på en dosepris på kr 8500,- så er det ingen tvil om at salget av antall Cysview doser øker jevnt og trutt. Noe som bekrefter at forbruket av Cysview går opp kvartal for kvartal.
Og med de siste to meldingene som kom i april er det god grunn til å forvente en betydelig økning i salg av Cysview utover i Q3 og Q4.
Jeg tror en del her har overdrevne forestillinger om hvor overbevist det store flertall arbeidende urologer ved sykehusene også poliklinisk, er om at BLC har stor betydning for progresjonen for pasientene. Det kan jo de facto ikke være det, JF den lave brukerfrekvensen.
Hvorfor er det slik? Det har ikke vært påvist slike forskjeller tidligere, sammenliknet medWLC. De studiene som er kommet i det helt siste, kan bidra til å endre på dette. Men det trengs nok mer og bredere dokumentasjon, for å oppnå et paradigmeskifte.
… eller at utålmodige aksjonærer ser mer enn et kvarter frem i tid. Dokumentasjonen er jo overveldende.
Når det gjelder skribentenes oppfattelse av BLC så er ikke den overdreven overhodet.
Vet ikke hvor mye du selv har engasjert deg når det gjelder nyheter om Blue Light, men mengden artikler er på et helt annet nivå idag enn bare for få måneder siden.
Og hva mener du med at frekvensen er lav? Det medfører nok riktighet at den kunne og burde vært høyere, men kjære deg, det kommer. Inntektene i USA økte med 56% i q1 2019 versus q1 2018, betyr det at frekvensen er lav og har blitt enda lavere?
Her har du noen godbiter som du kan nyte utover denne flotte mandagskvelden:
https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/112639-blue-light-flexible-cystoscopy-with-hexaminolevulinate-in-non-muscle-invasive-bladder-cancer-review-of-the-clinical-evidence-and-consensus-statement-on-optimal-use-in-the-usa-update-2019.html?fbclid=IwAR0uQsKG-4b0BGkB87FwmKRuo1BVeBxFkMmylcA_bL9UmHiYJXlOVxlJqik
https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/112646-urology-experts-publish-guidelines-for-best-use-of-blc-with-cysview-in-the-surveillance-of-bladder-cancer.html?fbclid=IwAR1scSncHeoYlr0huiz0PkbDaYknd38BZk7J6RwIlTn0rwK3qis3VDfUtWg
https://www.urotoday.com/conference-highlights/aua-2019-annual-meeting/aua-2019-bladder-cancer/112245-aua-2019-automated-cystoscopic-detection-of-bladder-cancer-using-deep-learning.html?utm_sq=g34vrppr04&utm_source=Twitter&utm_medium=social&utm_campaign=urotoday&utm_content=AUA2019
Til din informasjon så har alle artiklene blitt publisert den siste uken, det finnes flere fra siste uke, men det er litt å starte med. Jo mer publisitet jo bedre og derfor har fb gruppen spilt en aktiv rolle inn mot PHO for å få dem mer aktive på Twitter, meldingsfronten, pressemeldinger og økonominyheter som sådan.
Poenget mitt med dette er bare å illustrere at det er ikke skribentene her inne som har et overdrevent syn, det er de faktiske forhold som beskrives.
Det er jeg enig med deg i. Lite trolig og meget uheldig dersom de ikke var operative.
Det er tross alt Cysview sin salgsside/tilbudsside, i tillegg er BCAN sin side linket direkte mot dette.
Men det som ikke kommer fram der er de ca. 60 klinikker som ikke lar seg oppføre i tillegg til Schneider sin robuste pipeline.
jeg velger å tro at de resterende i pipen er noe som kommer forløpende. i tillegg har vi de som ikke ønsker å oppføres av ulike grunner. dvs nærmere 50 prosent som man ikke kjenner statusen på. vil påstå at det er oppside potensiale
Jeg syns de fleste her er velmenende men utrolig naive. Er bare i stand til å se det somkan trekke i positiv retning. Nei jeg følger ikke alle slags artikler om BLC, ikke om Pho heller. Salget av cysview har ikke tatt av, seksti prosent opp på et år, når det forrige år et var på et lavmål, er ingen tbedrift å skryte av. At det går i riktig retning for PHO, er jeg riktignok enig i . Men det virker for meg som selskapets kjører med bremsene på og ikke vet hvor bremsene er montert. Mange av de som skriver her virker som om de har et evighetsperspektiv på sine investeringer. Det må dere gjerne ha, men det har ikke jeg. Salgsutviklingen siden starten 2012 (?) har vært svært skuffende. De som utfører cystoskopi eller har det faglige / økonomiske ansvar ved sykehus og poliklinikker mener sannsynligvis ikke at BLC er et must. Dette er virkeligheten mine damer og herrer, ikke positive/sponsede innlegg på Internett.
Jeg aksepterer at vi ser forskjellig på utviklingen, men for min del er veksten siste to årene av stor betydning. At ikke alle har tid å vente er greit, det finnes lassevis av andre selskaper å satse på.
Men jeg er sterk i troen og har fulgt selskapet meget nært siste 11 måneder og sitter lykkelig eksponert her, 100%.
Omsetningsvekst cysview USA
2016 32%
2017 39
2018 50%
Year-on-year vekst scope
Q1 2017 22%
Q1 2018 27%
Q1 2019 51%
Det har siste tre år vært akselererende vekst i både omsetning og antall scope