Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Det har i dag gått flere store blokker. Kl 15.31 gikk det 25.000 aksjer til 85,58 kr. Spennende :slight_smile:

1 Like

Lei avslutning :grimacing:

Ja, det ble en heftig nedtur for både BergenBio, Nano, Pcib, Trvx og PHO idag.

1 Like

Trøsten får være at nedgangen er med ett ganske lavt volum, har derfor sett dette som en kjøpsmulighet i dag.

Volumet ligger vel ganske høyt ift gjennomsnittet i 2019…?
495622 aksjer omsatt…
For min del er heller trøsten at dette virker å være kun risk-off som følge av makropolitikk og frykt for uroligheter Iran/Usa, mens det er ingenting fundamentalt som har endret seg på verken dette caset eller andre biotek-case i dag. I tillegg kan nevnes for Pho sin del at det ikke er behov for penger inn og dermed ikke noen grunn til å frykte utvanning på ufordelaktige nivåer…

1 Like

Ble vel omsatt 620,6k aksjer, hvertfall ifølge mitt bilde.
Antar det dreier seg om blokker omsatt på 85,58.

Fikk hvertfall med meg 1 blokk på 25k og en på 50k. Antar det var en til på 50k eller to til på 25k hver.
Jeg kan for lite om slike type handler, men kan det ha med opsjonene å gjøre? Rent spekulativ synsing fra min side.

2 Likes

Jeg valgte å se på dette i forhold til volum siste 1 -2 mnd, mener det er mest riktig, men kan sikkert diskuteres.

Hvor ser du dette, i følge oversikten på OB ikke vært handlet høyere enn 84,5 idag. https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/PHO.OSE/overview

1 Like

haviar1

26

2t

Det har i dag gått flere store blokker. Kl 15.31 gikk det 25.000 aksjer til 85,58 kr. Spennende :slight_smile:

I tillegg gikk det en blokk på 50k på 85,58 mellom 15.28 og 15.43 en gang. Jeg bruker DNB og fikk heller ikke disse handlene i loggen, men en bekjent som bruker Nordnet så den på 50k.

1 Like

Finner ingen slike handler her heller så jeg tror ikke den er reell.
https://investor.dn.no/#!/Handler/S101/

Så denne blokken på 85,50 hos Nordnet jeg også (nettsiden under «siste handler», har ikke konto hos dem).

1 Like

Sjekk Nordnet om du ikke tror på det. Flere som har bitt seg merke i dette.

Forklart på en annen måte.
I DNB kan jeg i perioden 15:28 - 15:43 se at det gikk cirka 5-7k aksjer. Omsetningen steg i samme perioden fra 39,7 mill til 46,7 mill, sier seg selv at her har det gått blokker, så jo, det er reelt.

1 Like

Fra nordnet.

2 Likes

Antar det må være en som har lagt inn en kjøpsordre, men den er blitt handlet til lavere kurs.

Takk!

Antar du også finner den på 25k kl. 15:31.

Nei, var det dark-pool kanskje?

https://classic.nordnet.no/mux/popups/marknaden/aktiehemsidan/avslut.html?containerid=avslut&identifier=46096&marketplace=15&limit=100000

Vet ikke, men omsetningen hoppet tilsvarende ytterligere 25k i det tidsrommet jeg referer til. Uansett flott at du bekrefter dette.

Syntes dette gir en fin mulighet til oss som kunne tenkt oss noen flere aksjer før Q4.
Har tenkt å kjøpe i morgen.

Er overhodet ikke bekymret for at kursen ikke skal opp igjen (og langt forbi).

Mulig Woldberg har driti seg ut på en «kortsiktig» trade. Selger muligens med tap nå. Den enes død, den andres brød :+1:

1 Like

Det vises her: https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/PHO.OSE/overview
Velg offisielt volum så der du den transaksjonen du tenker på, klokken 15:31:06 volum 26 263 @81,57.

3 Likes

Det ligger to handler i loggen på Oslo børs som kan samsvare med det du henviser til:
06.01.20 15:39:25 85,58 50 000 DT

06.01.20 15:31:24 85,58 25 000 DT

Utfordringen min er at jeg ikke vet hva DT betyr…?

Edit: Fant det ut: Derivatives Transaction. Så da vet vi hva de to postene betyr.

3 Likes

Og da er vi tilbake til at min spekulative synsing om dette hadde med opsjonene å gjøre kanskje ikke var fullt så spekulativ likevel.

Derivatives Transactions means any transaction that is a contract, agreement, swap, future, forward, option, swaption, repurchase agreement, reverse repurchase agreement, securities lending agreement, collar, floor, or other transaction recognized as a derivative that has a valuation based…

1 Like