Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Short reduserte ytterligere igår
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

2 Likes

Games up shortyboy. Kjipt de fikk dekket inn så mye helt gratis

Ja - de har virkelig arbeidet godt for å holde kursen nede. Vi får se hvor mye de har igjen etter dagens inndekning. Enig i at det er merkelig hvor mange som har valgt å selge til under kr 70 etter at shorterne hver dag i flere uker har dekket inn sporten…

ja, men holder den seg her på 72 nå så er det klart for et par korner til mandag og neste uke, blir vel litt porsjonering og dekking før q.

1 Like

Stygt å se hvordan shortsene gradvis har krøpet oppover lårene uten at kursen øker tilsvarende.
Det gjenstår å få vite hva som har skjedd med kortbuksene i dag, men det er ikke akkurat tegn til panikk i dagens handel.

Tror man ikke på Norne, eller er det rett og slett kortsiktighet?

PHO-kurs i svart (venstre akse). Short i farger (indre høyre akse), t.o.m. siste kjente (i går). Daglig endring i total short i grått (ytre høyre akse).

3 Likes

Er Photocure en oppkjøpskandidat ?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Jeg kjenner ikke finansene til Asieris men Photocure passer jo som hånd i hanske for dem, spesielt fra 3 kvartal av.

Edit. Ser ikke ut som de er så pengesterke.

Ja ser ikke hvorfor de vil betale $250 mill i milepæler til PHO når de kan få hele selskapet for omtrent det samme. Nå 27 mill aksjer for 100 NOK per aksje, 2,7 milliarder.

1 Like

Tror morselskapet er bra rigget​:joy::joy:
Men, uavhengig av det tror ikke jeg på noe oppkjøp pt.

Aldri i verden at de klarer å kjøpe selskapet for den prisen, kanskje 10%

Med en gang Asieris varsler at de eier mer enn 5% så er kursen over 100

Utdyp gjerne, mine raske Google søk fortalte meg at det var flere eiere, både fond, private og statlige. Og at de har hatt flere runder med emisjoner de siste årene for å finansieres.

Ja la oss håpe at kursen går kraftig opp i mellomtiden slik at de ikke kan ta PHO for en slik skam pris.

Vi har diskutert dette tidligere og husker ikke alle detaljer, men monetas mener jeg bestemt ikke var en “issue” Sitter på en mob avsted så begrenset hva jeg får til herfra, men antar @Savepig har kontroll på dette.

About Asieris MediTech Co, Ltd
Asieris is a subsidiary of the China-based Jiangsu Yahong Meditech Co., Ltd., a specialty pharma company fully committed to research, development and commercialization of innovative new medical treatments through their own IP and in-licensing efforts. Its leading drug candidate, an oral drug for treating non-muscle invasive bladder cancer, is in a registrational clinical trial in China and Phase Ib trial in the US.

Sjelden bud på selskap notert på OSE tar helt av, vanligvis ligger vel premien på 40-70%.
Personlig håper jeg at DS får tid til å videreutvikle prosjektet sitt for dette selskapet og da snakker vi andre kurser enn en hundrelapp om et par tre år.

2 Likes

Enig i det, men som regel er det bedre samsvar mellom Mcap og potensiale de neste 10 år enn hva tilfelle er med PHO for tiden.

Ser vi 5-10 år frem i tid ser jeg årlig utbytte potensiale som nærmer seg dagens kurs.
Mulig jeg er optimist. Jeg forventet utbytter allerede i år, men det var før DS varslet at han skulle ta over verden. Da skjønte jeg med en gang at man må vente lenger. Litt bekymret for at vekst er viktigere enn profitt for DS.

Vedr eierskap i Asieris
2014 Wanchuan Pharmaceutical and Taifu Funds invest in Asieris.
2017 Completed Round B fund raising led by Lapam Capital, and jointly invested by Kaitai Capital, Qihang Funds, Phoenix Investment, and other investors.
2018 - Asieris Pharmaceuticals Co. Ltd. (Asieris Pharmaceuticals, or Asieris) announced follow-on investment toits B round funding. Additional investors includeXizang Hongling、 Beijing Jinggong Hongyuan and Beijing Biossom Investment Management Co. Ltd.
2020 series C: Interchina Venture Capital and Yifeng Capital. Round B investment institutions Beijing Longpan and Kaitai Capital continued to invest in this round through cooperative funds.

Høres ikke ut som Asieris er ett datterselskap.

Asieris is a subsidiary of the China- based Jiangsu Yahong Meditech Co

Hvor har du det fra, samsvarer ikke med det jeg skriver over, med mindre kinesiske selskaper operer på helt andre premisser.

Edit, Google søk på dette linkes hele tiden tilbake til Photocure. Er det en Photocure melding som er på villspor ? Noe som er lost in translation ?

https://www.life-sciences-asia.com/organisation/asieris-meditech-ltd-yahong-group-china-east-asia-2001-43927.html

http://www.asieris.cn/index.php/content/165

1 Like

Som jeg skrev, informasjon i den første linken stammer fra pressemeldingen.

Den andre er selve pressemeldingen.

Jeg er fortsatt på at noe er lost in translation, gitt den informasjon man finner om at diverse andre fond og investerings selskaper har investert i selskapet gjennom “Series A/B/C” finansiering.

Series C finansiering er gjennomført i år, og godt mulig at PHO avtalen er deler av grunnen til det, da de skal ut med en god slump penger til PHO i år.

Jeg er enig i at det er litt vanskelig å forstå hvem som står bak Asieris og deres finansiering.
Jeg velger å stole på DS som selv har sagt at Asieris har svært dype lommer. Regner med det ble gjort en due dilligence av begge parter før avtalen.