Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

De skal stÄ for seg selv :slight_smile: se link til video. Begge blir vist frem.

Hexvix, det kunne ha vart mye vÊre enn det. Hexvix ligger nÄ godt an, de har spart flere Är med Ä fÄ godkjent tidligere resultater og en begrenset studie. Asieris har prestert hele veien foran schedule forventninger er her etter.

Dette er vel i trÄd med info fra DS. Mindre fase 3 og godkjenning tidlig i 24

1 Like

Resultatet fra phase II cevira er 95% friske etter behandlet med cevira og 60% friske med placebo.
Hva er sannsynligheten for Ä fÄ tilsvarende resultat for nÄ phaseIII? Noen som med kunnskaper innen statistiske og sannsynlighets beregninger som kan belyse dette.
Mange pÄ ULTI trÄden har store kunnskaper her mulig de kan hjelpe?

Du kan tagge folk med Ä skrive @ og sÄ kallenavnet deres dersom du Þnsker.

Du kan begynne med Ä forklare hva du lurer pÄ og sÄ finne frem kilder til tidligere publiserte studier, studieoppsett osv.

Man gidder sjeldent gjĂžre veldig mye research selv for en aksje man ikke eier.

1 Like

Hvor lenge etter behandling var det at man leste av resultatet? Et annet relevant spÞrsmÄl er hvor stor prosentandel blir normalt frisk av seg selv av disse celleforandringene. Dette tallet kan vÊre bÄde hÞyere og lavere enn 60%, men finnes sikkert i en statistikk.

Det er snart 10 Är siden Cevira fase 2B resultatene ble konkludert, de finnes pÄ Photocure sin hjemmeside

Jeg satte meg godt inn i de resultatene, og ogsÄ andre studier med Cervira.

Den gangen var klassifiseringen CIN 1, 2 og 3, mens det nÄ er HSIL (CIN2 og 3) og LSIL (CIN1)

Min vurdering av resultatene er at de kan ta ca 1500$ per behandling i US i 2023-dollar, men litt usikker pÄ hva de kan ta i Kina. Jeg er ogsÄ ganske overbevist om at de fÄr et godt resultat, dvs bÄde i nedklassifisering etter behandling fra HSIL til LSIL, som jo betyr Ä unngÄ kirurgisk inngrep, eller bedre, og jeg husker at jeg mente at HPV-clearance i tillegg var overraskende god for de aggressive HPV16 og 18.
Jeg er derfor ganske overbevist om at bÄde vurdert verdi og aksjekurs skal betydelig opp nÄr Cevira-resultatene kommer.
Enn sÄ lenge er de vurdert til ingenting, og jeg tror uansett at fart pÄ Cysview/Hexvix kan dra dette godt videre alene.

13 Likes

Forrige uka 2.best volum.

23.02.2023 - Quarterly Report - Q4, 13 bþrsdager igjen


Let see what happens :slight_smile:

1 Like

Dette hĂžres betryggende ut. Med slike gode resultater i phase II vil jeg tippe at sannsynligheten for samme resultater i phase III er over 90%.
De 20 stÞrste Þker nÄ opp i 53,27%.
Ser og at Asieris er opp 6% i dag til 17,4%

1 Like

Sant nok @myk at Asieris er opp er helt sikkert good news for Photocure.

Asieris har ingen produkter pĂ„ markedet men 2 av 3 produkter i pivotal fase har direkte med Photocure Ă„ gjĂžre, Hexvix for Kina og Cevira, og Asieris sitt siste produkt i pivotal fase har indirekte noe med Photocure Ă„ gjĂžre siden det har med NMBIC treatment Ă„ gjĂžre, mao plassert midt i Photocure sin strategi pĂ„ behandling av blĂŠrekreft; “Photocure, the Bladder Cancer Company”.

SÄ nÄr Asiers sitt market cap har steget fra 8,0 mrdNOK til 14,2 mrdNOK ( 64% stigning i aksjekurs og 8% styrking av Yuan) siden julaften 2022 er det vel ikke utenkelig at det skyldes noe som er bra for Photocure.
Regner med at det kinesiske aksjemarkedet er bedre orientert om hva som skjer i Kina enn det norske aksjemarkedet er.

6 Likes

https://stock.finance.sina.com.cn/stock/view/paper.php?symbol=sh000001&reportid=728583825988

En liten kjapp analyse av Yahong, ser det ut til

Etter antall innlegg Ä dÞmme pÄ biotek trÄdene er folk mer opptatt med de ti fuglene pÄ taket enn en fugl i hÄnda. :roll_eyes:

NĂ„ er jo biotek, i alle fall i Norge, per definisjon “fugler pĂ„ taket”, siden det ikke er sĂ„ mange selskap som har produkt i marked.
Cevira , og ogsÄ Hexvix i Kina er i den kategorien, men det er teknologi (hexylaminolevulinate) som allerede er godkjent, og i marked, sÄ kanskje en kalkun pÄ taket?
Cevira-kalkunen regnes jo heller ikke inn i noen analyser, men siden den er i Kina er det kanskje ikke sÄ lett Ä fÄ Þye pÄ den?

3 Likes

Catch !!

Kanskje samme kjÞper som samler smÄposter som tar litt i dag ogsÄ, gikk for litt 24 834 aksjer pÄ 111,00 NOK. Kursen har jo ligget pÄ 110 kroner pluss minus et par kroner siden nyttÄr. Igjen kan ikke all verden om kjÞps-strategier i aksjemarkedet, men fÞles ut som om noen prÞver Ä skrape sammen det de kan uten at det merkes.

Er jeg naiv ? Tar PHO en NOD Larsen pÄ 23 feb?

Tror ikke det, etter jeg har hĂžrt fra DS bare for 6 uker tilbake.

  • tailwind into 2023
  • ny scopes by KS
  • reimbursement som gjelder fra 1.1.23
  • downgrading KS equipment
  • guiding komer tilbake = OPP
  • Cevira oppstart i Ă„r (forbehold riktig utvikling i China)
  • samarbeid med Ăžvrige equipment leverandĂžrer
  • SOC inspirasjoner for 2024-2025

Jeg har gjerne 1 fugl in hÄnden enn 10 i luften
 hvem vet blir det 3-4 fugl med full klaff pÄ alt. Eller er jeg nÄ naiv. :parrot: :parrot: :parrot: :parrot:

1 Like

Nej - man er selvsagt IKKE naiv nÄr man passer og plejer den fugl man har i hÄnden, tvÊrtimod


Det sagt, sÄ kan man jo samtidig, tillige have hÄb/mod til ogsÄ at have lidt fugle pÄ taget, det ene udelukker ikke det andet, udover den forholdsmÊssige fordeling af ens investering pÄ disse fugle.

PHO er efter et laaaangt og sejt trĂŠk, kommet tĂŠttere pĂ„ den succes, mange har haft et hĂ„b om de sidste mange Ă„r efterhĂ„nden - og kan kun nikke genkende til de punkter du har nĂŠvnt, hvor isĂŠr samarbejde med andre leverandĂžrer, i min verden vil vĂŠre en kilde til en “nĂŠsten” sikker stigende kurs.

Og sÄ er der China og Cevira m.m. - , her ser det ud til (men intet sikkert) at det helt store gennembrud er pÄ vej


2 Likes

MĂ„ innrĂžmme at det hadde smakt med en EQUINOR den 23.feb. “KNUSER FROVENTNINGENE”
Nye scope er installert fra september og forhÄpentlig tatt i bruk i hele Q4. Vil vi se noe Þkning i bruker frekvensen og dermed Þkte inntekter. DNB har ikke forandret sin analyse pÄ 400 mill i 2022 i sin siste oppdatering. Flott om PHO knuser dette. De har og holt pÄ i Canada i et Är kommer det noe positivt derfra, samme med Chile og Australia.
Ser som dere at det er noen som ligger og tar i mot det som kommer av store poster, jeg venter nÄ pÄ at vi fÄr et brudd opp fra dette nivÄet. NÄr vi bryter opp kan vi fort se 120 som jeg forstÄr er neste motstand.

Utvikling siste tiden

Screenshot 2023-02-08 at 11.57.59

dette er toppen av


Opgangen kommer - jeg interessere mig mere for modstanden omkring de 160-170 :slight_smile:

120 hadde vi for noksÄ nÞyaktig 3 Är siden. :roll_eyes: