Om de skulle ha noen tanker om det, sÄ er de vel rimelig happy.
Bull melding fra Pho, men kursen er som en lang gjesp.
De 23k aksjene de solgte har jeg liten tro pÄ har flyttet noe som helst. Markerer vel bare at de har styrket tro pÄ casen.
Om de skulle ha noen tanker om det, sÄ er de vel rimelig happy.
Bull melding fra Pho, men kursen er som en lang gjesp.
De 23k aksjene de solgte har jeg liten tro pÄ har flyttet noe som helst. Markerer vel bare at de har styrket tro pÄ casen.
Det du undervurderer her er hvor utrolig lite likviditet en shortalgoritme trenger Ă„ legge i ordreboken for Ă„ stoppe et legg oppover. 23k aksjer NETTOsolgt hĂžres lite ut til Ă„ flytte kursen, men det kan vĂŠre veldig mye av dagens omsetning som ligger gjemt bak det tallet.
I fĂžlge Wikipedia har WorldQuant 5 milliarder dollar i kapital, og 600 ansatte.
Shortposisjonen deres er verd ca 3 MILLIONER dollar, og er forelÞpig sÄnn ca i 0, kanskje noen fÄ ti tusen dollar ene eller andre veien. Blir helt looney toones Ä tenke seg at det sitter en eller annen Jordan Belfort og koser seg med Ä kÞdde med tekinvestor.no smÄprat i dette papiret.
Se pÄ minuttchartet fra de siste par dagene, hvor vanvittig tynt volumet er bortsett fra akkurat ved open etter meldingen.
I praksis er aksjen bortimot illikvid, og det er snakk om noen tusenlapper man trenger for Ä holde momentum og engasjement nede, og vÄre egne storfisker bare takker og bukker for sjansen til Ä akkumulere pÄ gunstige priser under emisjonskurs.
NÞyaktig samme mÞnster sÄ man under ventetiden i andre halvdel av mai
Har lest postene dine @Savepig om denne tullete shortingen og tror du er 100% spot on.
Er fort gjort at man personifisererer âshorterneâ som om de bryr seg om aksjen. Men dette er bare en big data drevet algo som stĂžvsuger bredt .
Viktig Ă„ fremheve det du her skriver - at shorterne i gĂ„r NETTOsolgte 23 000 aksjer. Ved hjelp av algoritmer - og smĂ„ âaggresiveâ salgsposter - klarer shorterne Ă„ âdrepeâ ethvert forsĂžk pĂ„ oppgang, men de har ikke klart Ă„ oppnĂ„ den kursnedgangen de nok hadde hĂ„pet, siden det har vĂŠrt flere stĂžrre aktĂžrer som har Ăžkt sin beholdning i denne perioden. Selv etter NETTOsalg pĂ„ nesten 900 000 aksjer (over 3.5 %) er kurset godt over kr 70⊠Siden topp 50 fortsetter Ă„ laste opp og samlet Ăžker sin andel aksjer - blir det interessant Ă„ se hvilken kursutvikling vi fĂ„r nĂ„r shorterne skal kjĂžpe tilbake 900 000 aksjer⊠Det er slik jeg ser det allerede priset inn at PHO de neste kvartalene blir preget av Korona, og med flere positive meldinger fra Aseris i tilleggâŠ
Mitt helt subjektive hÄp er at litt mer konkret guiding om forventede milepÊlsbetalinger fra Asieris nÄ som man ser hvor ekstremt raske de er vil totalt overdÞve bekymringer om svakt cysview revenue i resten av 2020.
Edit:
Det som gjÞr meg kvalmsint og rasende er nÄr man tenker pÄ hvordan Folketrygdfondet har fasilitert nÞyaktig det samme skitne spillet i NANO, noe som har knust aksjen sÄ ned at de har vÊrt underfinansiert til Ä kjÞre et mer aggressivt utviklingslÞp.
For i et selskap som i motsetning til PHO er totalt emisjonsfinansiert, sÄ er nedsiden til shortpakket nesten lik 0, sÄ lenge de fÄr lÄne bortimot gratis aksjer fra selskapets nest stÞrste eier, for vÄre skattepenger.
Lets be honest though, Nanoâs guiding, handling of REC, terrible recruitment rate, 3xCEOs, Lisa leaving etc etc hasnt helped Nano.
I am a PHO holder and i dont think these shorts will pay off, but dont underestimate their knowledge either. If you listen to Tid er Penger with Peter Warren, he occasionally talks about how some of these hedge funds run their business (tbh not sure if it was World Quant or Millennium or another one) but their PMs get very limited room to make negative returns before they are ousted. Just a thought to keep in mind, never underestimate your enemy.
Morgo26 - helt enig i at en ikke skal undervurdere kunnskapen til dem som velger Ă„ shorte, samtidig som at det ofte (ogsĂ„) har en psykologisk effekt ved at flere investorer vegrer seg Ă„ gĂ„ inn i selskaper som er shortet. Men en mĂ„ ogsĂ„ ta med i betraktning at shortene ikke sitter pĂ„ mer informasjon enn resten - og det er flere store aktĂžrer som har Ăžkt sin posisjon i PHO i samme periode, og det som gjorde at jeg virkelig âkom ned fra gjerdetâ var nĂ„r shorten passerte over 3 %, uten at de har klart Ă„ presse kursen ned, og topp 50 bare fortsetter Ă„ Ăžke - i tillegg til at Aseris er foran skjemaet (se siste bĂžrsmelding) og volumbalansen er positiv (stiger pĂ„ hĂžyere volum enn nĂ„r den faller) - og en gang mĂ„ shorterne kjĂžpe tilbake over 900 000 aksjer⊠En mĂ„ heller ikke glemme at siste gang en stĂžrre aktĂžr shortet PHO gikk det ikke veldig braâŠ
Men spiller de dette spillet for at shorten og tradinga i seg selv skal senke kursen?
Selv om kursmanipulasjon er ulovlig sÄ foregÄr det jo, men holder disse aktÞrene pÄ med slikt spill?
Tipper de kjÞrer den bÄde opp og ned. NÄr algoen er i konflikt med fundamentene sÄnn som nÄ sÄ gÄr vi horisontalt
BLFC detected additional cancers in 33% of patients with positive WLC and BLFC which can improve surveillance and performance of office biopsy
Rodjer: Det var positive nyheter. Men noterer at ytterligere undersĂžkelser mĂ„ gjĂžres i forhold ârecurrenceâ og cost effectiveness.
Mange av surveillance undersÞkelsene foregÄr i smÄ kliknikker. For Ä oppnÄ guidingen pÄ 100 millioner dollar omsetning i 2020 i USA, mÄ Storz og Photocure fÄ gjennomfÞrt salg i smÄ klinikker som mÄ overbevises om at investeringen er lÞnnsom.
Litt usikker pÄ hva du egentlig mener her. Men det som vel er sagt er at selskapet mener Ä oppnÄ USD 100 mill i 2023, hvorav ca. 6-700 av dem fra USA. Men ogsÄ det er en heftig Þkning fra idag. Jeg har inntrykk av at dem jobber veldig mÄlrettet og det det synes en rÞd trÄd gjennom deres arbeid. Corona har satt selskapet noe tilbake ift inntekter, men jeg hÄper dette kan snus til noe positivt framover, nemlig at flere ser nytten av Ä raskere ta i bruk BLC da mange har fÄtt utsatt sine undersÞkelser og sÄledes kan ha kommet lenger ut i forlÞpet enn Þnskelig/nÞdvendig. Tiden er knappere for mange pasienter og BLC kan hjelpe urologene Ä finne det meste umiddelbart kontra WLC.
"Based on the outlook and strategic opportunities,
Photocure aims to increase its group revenue
ambitions for 2023 in the range of NOK 1 billion with
EBITDA margins of approximately 40%, following the
completion of the potential transaction. "
"Nye mÄl
I forbindelse med den nye avtalen, hever Photocure ambisjonene. InntektsmÄlet settes til én milliard kroner i 2023 for hele selskapet. Tidligere mÄl gjaldt kun for USA-inntektene, og lÞd pÄ 70 millioner dollar (727 millioner kroner) i 2023.
â NĂ„ nĂ„r vi eier hele butikken, mener vi det er riktigere med et mĂ„l for alle inntekter, sier Dahl.
I Europa er mÄlet en inntektsvekst pÄ 30 prosent.
Det ventes at avtalen med Ipsen vil kunne bidra positivt for brutto driftsresultat (EBITDA) fra 2021 og utover. MÄlet er en EBITDA-margin pÄ 40 prosent fra 2023."
Rodjer:
Beklager feilskrift fra min side. Det skulle stÄtt 70 millioner dollar i USA. Dette innebÊrer vel ca en syvdobling av antall prosedyrer fra 10000 til 70 000 i perioden til og med 2023, ref estimater fra Edison.
Mitt poeng var kun at for Ă„ fĂ„ til en slik vekst mĂ„ de fĂ„ gjennomslag hos smĂ„ klinikker i âsurveillanceâ markedet som vurderer kostnader fĂžr de investerer i langt stĂžrre grad enn store sykehus.
GĂ„r fint, ante meg at det var en âtrykkleifâ
Ja, ingen tvil om at de stÄr ovenfor en svÊr jobb. Men i motsetning til tidligere er jeg overbevist om at nÄvÊrende ledelse/team har en helt annen oppfÞlging av klinikkene hvor det er utplassert skop enn man hadde tidligere. Det er viktig Ä utplassere nye skop, men det er ikke mindre viktig Ä opprettholde og Þke bruken pÄ dem som allerede er utplassert.
Disse klinikkene mÄ fÞlges tett opp. Har en mistanke om at fÞr DS startet i jobben sÄ var det en lignende utvikling ogsÄ i US som det vi har hÞrt om i Europa, nettopp at skop ble stÄende mer eller mindre ubrukt pÄ mange klinikker og derav lavere bruksfrekvens enn man Þnsket.(en hÞyst subjektiv og personlig fÞlelse)
DS er veldig tydelig pÄ at BLC ikke selger seg selv og det er ogsÄ hovedÄrsaken til at han ikke frykter generika.
SÄ er det ogsÄ viktig at konsulentene/urologene som stÄr pÄ lÞnningslisten til Photocure, Kamat, Daneshmand, Lotan, Schuckman, Steinberg med flere fortsetter Ä promottere BLC i alle sammenhenger. Dette er hÞyt respekterte urologer som har stor innflytelse.
En annen nÞkkel til suksess ligger hos pasientorganisasjonene som BCAN. Det er viktig at pasientene selv i stÞrre og stÞrre grad etterspÞr det beste verktÞyet, det vil hÞyne etterspÞrselen ytterligere etter BLC og flere stÞrre og mindre klinikker vil mÄtte anskaffe seg dette for ikke Ä miste pasienter.
Det store gjennomslaget kommer vel nÄr BLC blir soc. Det kan jo godt skje fÞr 2023 og sannsynligheten for det er ganske hÞy.
En liten avstemning om hva folket mener om CEO Daniel Schneider sin jobb i Photocure sÄ langt
0 stemmegivere
Trykket feil her. Trodde 1 var best. Synes han fremstÄr solid.
Fikk endret nÄ.
Er det kjent hvem i PHO akjsonÊr liste lÄner ut sine aksjer til short?
@Colt45, det er bare Ă„ endre dit valg.