Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Topp 50 fortsetter å øke.
Det er også interessant at store fond tar helt over en liste som for et par år siden var dominert av privatinvestorer.
Legg til at topp 50 reelt har en beholdning som er ca. 900.000 aksjer større enn det som kommer frem på dagens liste.

2 Likes

Pho er aksjen som bare gir og gir, billigere aksjer for hver dag som går :money_mouth_face:

Jeg synes det begynner å bli litt mange som stadig snur 180 grader.

Jeg er inne og positiv, med et snev av sarkasme :crazy_face:

Hvor stor er shorten nå?

890k

Blir vel å minke i takt med kursfallet :sweat_smile:

Hvis den ikke øker idag da? Synes fallet idag var stort og uforklarlig. Kan jo være en del stoploss som røk under 70, men jeg synes mer det ser ut som nytt shortangrep. Det får vil i tilfelle vite i ettermiddag.

Om det er shortangrep idag får vi først vite det imorgen ettermiddag

Ja - listene hos Finanstilsynet har en dags etterslep. Min formening er at shorterne faktisk i dag har nettokjøpt. De brukte mange av forrige ukers handelsdager til å få kursen noe ned - og i dag gikk nok en del SL i starten, hvor de har benyttet anledningen til å dekke inn noe utover handelsdagen - se bl.a. på volumet og handelsmønsteret. Ellers nevnes at topp 50 fortsetter å øke…

2 Likes

Irriterende at shorterne i pho skal tjene på utsettelse i pcib.

1 Like

For noen dager siden stilte en skribent spørsmål om shorterne la ut små salgsposter, gjerne under sist handel, for å lokke frem selgere som solgte til shorterne som ligger med større kjøpsposter til lavere kurs. I forrige uke - med sist børsmelding - klarte ikke shorterne å få frem nok selgere (resulterte i nettosalg, dvs økt short)… Det kan ha endret seg i dag - med dårligere børsklima og flere Stop loss? Jeg synes handelsmønsteret og økt volum kan tilsi at shorterne kan ha dekket seg noe inn… Synspunkter?

Er vel ikke så veldig uforklarlig når PCIB faller 22%. Det kan både være at giringen til folk blir rammet av det, eller de vil selge pho for å kjøpe pcib.

3 Likes

Edit, den var gammel - her er oppdatert - redusert med 7k

Ja - og jeg er rimelig sikker på at de har dekket inn mer i dag. Anbefaler dere å følge med på handelsmønsteret - en får en relativt greit innblikk når de øker/reduserer, og vi gjør det alt for enkelt for dem! Her ser en veldig godt hvor mye det psykologiske spiller inn - og hvordan vi reagerer når de små salgsposter legges ut. Kursen ligger nå nesten 10 % lavere enn før siste børsmelding vedr Cevira, selv om børsen ellers har steget…

2 Likes

Bare å takke og bukke for billige aksjer :partying_face:

Må vel være en gylden kjøpsmulighet under 68 her nå da? Jeg har hvertfall lastet opp en god del.

2 Likes

Ny klinikk oppført på Cysview.
Baptist MD Anderson.
1301 Palm Avenue, Jacksonville, FL 32207

22 Likes

Da har i så fall kursen falt mest de to dagene det har blitt dekket inn (lavt antall men dog)?! Kursen har jo holdt seg någenlunde de dagene de har pøst på med shortsalg :face_with_raised_eyebrow:.

Hadde ikke klart for meg at MD Anderson er en kjede av institusjoner, trodde det var et sykehus.

Bring on Kaiser!

https://healthy.kaiserpermanente.org/health-wellness/health-encyclopedia/he.cystoscopy-care-instructions.uf7796

7 Likes