Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Nye oppfÞringer pÄ Cysview.

AdventHealth Medical Group Urology at Altamonte Springs
AdventHealth Medical Group Urology at Orlando

Fjernet eller skiftet navn til en av ovenstÄende(ikke tid Ä sjekke)
Florida Hospital Altamonte

SĂ„ i praksis en ny oppfĂžring netto.

15 Likes

Nei, kun worldquant som dekket inn noe i gĂ„r – 8500 aksjer

1 Like

Det har du helt rett i Tyrion - de dekket inn med ca 8800 aksjer. Jeg blingset pÄ datoen for Voleon - de dekket inn i gÄr. Takk for at du gjorde meg/oss oppmerksom pÄ det - betyr at det er enda flere aksjoner som mÄ kjÞpes tilbake

2 Likes

8460 aksjer ble dekket inn for Ă„ vĂŠre nĂžyaktig og pirkete :wink: hehe

Er det ikke fornuftig Ă„ anta at dette vil komme ved en kvartalsrapport, sannsynligvis Q2? Vil tro forklaring av strategi blir litt for omfattende til Ă„ komme i en bĂžrsmelding?

Rett skal vére rett​:grinning::+1:

Topp 20 þkte med over 200 000, mens Topp 50 þkte med 143 000 aksjer

6 Likes

Mulig jeg utrykte meg rotete.
Jeg tror strategien for Europa er rimelig klar og lagt av DS & Co allerede, men det vil bli Strauss som spiller ut kortene.
Jeg tenkte mer pÄ konkrete planer spesielt for satsingen i Italia, Spania og UK, disse landene har DS spesielt trukket fram og det er grunn til Ä tro at nettopp her vil vi kunne fÄ meldinger er min tanke.

Om ikke jeg husker feil ble selve signeringsbiten av Ipsen avtalen endel forsinket/utsatt grunnet pandemien, man kan sÄledes forvente og anta at DS har hatt god til til Ä forberede hvordan han Þnsker at dem skal gripe an Europa.
Dette har dem nok ogsÄ garantert hatt tanker for fÞr dem innledet samtalene med Ipsen og kunne jobbe parallelt med samtidig som samtalene med Ipsen pÄgikk.
Jeg tror det kan komme mye spennende framover som er direkte relatert til Europa.

3 Likes

Ja enig med deg om satsingen i Europa er spennende. Det jeg ser og frem til er en analyse fra DNB, de mÄ nÄ komme pÄ banen med en skikkelig analyse. Ser at det kan ha skikkelig kursdrivende effekt.

1 Like

Ikke helt oppdatert - Voleon reduserte med over 20 000 aksjer i gÄr - se Finanstilsynet. Dvs. Shorten totalt ble redusert med noe over 10 000 aksjer - totalt er 3.23 % av aksjene shortet.

NĂ„ har shorten totalt blitt redusert 3 dager pĂ„ rad
Fortsetter det slik, at investorene “gir” aksjer billig til shorterne, vil de ha ingen problemer med Ă„ dekke inn shorten

Tror det blir skikkelig fart pÄ Kaiser klinikkene framover.

• Donna Fulkerson

Regional Sales Manager - West, Corporate Acct. Mgr. VHA/KAISER PERMANENTE at Photocure

https://www.linkedin.com/in/donna-fulkerson-139aa7a5

14 Likes

Flott Rodjer.
Men vi mĂ„ ikke glemme VHA i denne profilen. VHA er virkelig store i US😎

The Veterans Health Administration is America’s largest integrated health care system, providing care at 1,255 health care facilities, including 170 medical centers and 1,074 outpatient sites of care of varying complexity (VHA outpatient clinics), serving 9 million enrolled Veterans each year.

4 Likes

Absolutt et godt poeng, har ikke glemt dem, tror det jobbes bra mot dem ogsÄ.
Samtidig er det pÄ det rene at Kaiser Permanente klinikker vil vÊre gull verdt ogsÄ inn mot andre kjeder som eksempelvis 21st Oncology, vil dem bare sitte Ä se pÄ? 21st har vel enda bare en klinikk som tilbyr blc mener jeg og den kom i juni/juli 2019.
Tror dette kan sette ytterligere press pÄ flere av de store :grinning:
Hvem vil stÄ igjen pÄ perrongen, 21st Oncology? tviler pÄ det.

2 Likes

Helt enig der.
Mener VHA kjÞrer en egen studie rundt fremtidig behandling av blÊrekreft nÄ, vet ikke helt nÄr den skal vÊre klar. Blir det et positivt utfall for BLC ogsÄ innad hos VHA sÄ kan det virkelig ta av.
MÄ si DS virkelig leverer pÄ en rekke punkter nÄ. Dette blir bra, og den store registreringsstudien kommer mot slutten av Äret. Tipper det kan bli Rock&Roll pÄ AUA 2021.

3 Likes

Inne og leser litt pÄ Q1 rapporten igjen.

DS:
“We aim to apply lessons learned in Nordic and U.S. and sees significant growth and expansion opportunities in Europe and other markets currently not served by Ipsen.”

Merker meg ogsÄ mÄlet om SOC som grunnet Covid19 kan bli en realitet snarere enn fÞrst antatt?

“Photocure predicts that the Covid-19 situation will
have an impact on short-or-mid-term number of
procedures and thus sales. However, Blue Light
Cystoscopy with HexvixÂź/CysviewÂź offers superior
detection and management. Where procedures have
been postponed due to unavailability of hospitals or
fear of exposure, the procedure should become the
standard of care, as cancer progression has not
stopped because of quarantine measures.”

Årsaken til at jeg tar med og tenker SOC er at det tidligere har vist seg at hva som skrives i kvartalsrapportene veldig ofte blir en realitet noen mĂ„neder senere, poenget er bare Ă„ oppdage disse setningene.

6 Likes

Ja Rodjer, alltid lurt Ä lese igjennom tidligere presentasjoner/rapporter, og det du her tar opp er interessant. Det som jeg gjerne skulle hatt mer informasjon om, er bl.a. hvordan en ser for seg at guidingen for 2023 skal oppnÄs? Det tilsier, hvis jeg ikke husker feil, 5-6 ganger hÞyere omsetning i USA sml med i dag i tillegg til Þkning i andre markeder (Europa). Det er ingen tvil om at dagens kurs (mcap 1.8 mrd) viser at markedet har null tro pÄ at denne guidingen nÄs. Jeg sitter med den fÞlelsen at det jobbes iherdig for Ä fÄ Þkt brukerfrekvensen i USA - ved Ä fÄ utnyttet scopene som er utplassert i dag med tilnÊrmet 70-90 %, har jeg forstÄtt at en ikke er langt unna guidingen - og jeg registrerer at det nettopp er dette en ogsÄ har fokusert pÄ i Europa (stÄr over 500 ubrukte scope), og kan vÊre en av grunnene til at PHO kjÞpte tilbake rettighetene fra Ipsen. Synspunkter?

En annen ting jeg ogsÄ sliter med Ä forstÄ, er verdsettelsen av PHO sml med andre farmaaksjer pÄ OSE. Dette er ikke ment for Ä skrive nedsettende om de andre selskapene - men heller stille spÞrsmÄlstegn ved verdien pÄ PHO - hvordan kan PHO som allerede har et produkt hvor en forventer en fortsatt kraftig vekst fremover og Cevira i fase 3 (kan gi opp til 250 MUSD i engangsutbetalinger + 10-20 % royalty) prises likt/ lavere enn flere av de andre selskapene som Är unna eventuelt fÄ godkjent produkter?

3 Likes

Heil enkelt.
De tjener ikke penger.

sÄ fÄr eg legge til fÞr dere springer etter meg:
Det vil forhÄpentlig endre seg, samme med kursen. Begge deler oppover :wink:

2 Likes

He he - blir ikke det FOR enkelt, i alle fall nÄr en sammenligner med de andre farmaaksjene
 Jeg mener at PHO, dersom formÄlet KUN hadde vÊrt Ä vise til overskudd, fint hadde klart der i dag - og det er helt sikkert mange som mener at selskapet burde kuttet kostnader i USA satsningen, og en har aldri noen garanti for at det vil bli en suksess til slutt (og at PHO oppnÄr SOC i USA), men jeg mener selskapet bÞr fortsatt satse i USA - og selv om forventningene helt sikkert ikke har blitt innfridd hos mange av investorene - fÄr vi hÄpe at tiltakene som er gjort den siste tiden, med ekstra fokus pÄ Ä Þke brukerfrekvensen, vil gi en fortsatt god vekst fremover.

2 Likes