Hentet fra fb gruppen.
Nå kom det en ny oppføring på Cysview.com
igår kveld, det bringer oss opp i totalt 19 oppføringer der hittil i år. I 2019 ble det til sammenligning oppført 30 klinikker fram til 30.juli.
I 2019 ble det totalt utplassert 65 skop, 49 av disse ble oppført på Cysview.
Antar vi at oppført også er noenlunde likt i 2020 som i 2019 er vi da på cirka 25-26 klinikker de første 7 måneder. Selv synes jeg tatt pandemien i betraktning at det virker rimelig greit. Det jeg håper er at dem har fått jobbet ordentlig opp mot klinikkene som har skop slik at bruksfrekvensen kan gå opp i tiden som nå ligger foran oss.
Liten vits i å utplassere nye skop om dem ikke brukes slik som det har vært i Ipsen området.
Så kan man lett regne seg fram til at totale utplasseringer i 2020 blir rundt 40-45 skop, men jeg er ikke sikker på om det er så enkelt. Vi vet at dem har fått grønt lys hos Kaiser Permanente til å angripe alle deres klinikker, vi vet at en annen stor kjede, 21st Oncology fikk på plass sitt første skop for ca. 12mnd siden, vi vet også at dem har et nært og godt samarbeid med VA. Det kan selvsagt plutselig komme en bolk med mange nye klinikker framover som vil føre det totale antall utplasseringer for 2020 betydelig opp.
Jeg personlig håper snart på noe dunderstoff som kan få shorterne bort igjen fra PHO for en lengre periode.
Spennende tider, stay tuned!