Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Hentet fra fb gruppen.

Nå kom det en ny oppføring på Cysview.com

igår kveld, det bringer oss opp i totalt 19 oppføringer der hittil i år. I 2019 ble det til sammenligning oppført 30 klinikker fram til 30.juli.

I 2019 ble det totalt utplassert 65 skop, 49 av disse ble oppført på Cysview.

Antar vi at oppført også er noenlunde likt i 2020 som i 2019 er vi da på cirka 25-26 klinikker de første 7 måneder. Selv synes jeg tatt pandemien i betraktning at det virker rimelig greit. Det jeg håper er at dem har fått jobbet ordentlig opp mot klinikkene som har skop slik at bruksfrekvensen kan gå opp i tiden som nå ligger foran oss.

Liten vits i å utplassere nye skop om dem ikke brukes slik som det har vært i Ipsen området.

Så kan man lett regne seg fram til at totale utplasseringer i 2020 blir rundt 40-45 skop, men jeg er ikke sikker på om det er så enkelt. Vi vet at dem har fått grønt lys hos Kaiser Permanente til å angripe alle deres klinikker, vi vet at en annen stor kjede, 21st Oncology fikk på plass sitt første skop for ca. 12mnd siden, vi vet også at dem har et nært og godt samarbeid med VA. Det kan selvsagt plutselig komme en bolk med mange nye klinikker framover som vil føre det totale antall utplasseringer for 2020 betydelig opp.

Jeg personlig håper snart på noe dunderstoff som kan få shorterne bort igjen fra PHO for en lengre periode.

Spennende tider, stay tuned!

4 Likes

har tatt sikkert 20% sålangt i dag, og ligger på 69+.

men tror ikke vi skal til 150 i dag :wink:

5 Likes

Den kommer jo også i tillegg til ABG

1 Like

Ble et lite hopp opp nå, 73 i skrivende stund. Shorterne må fylle på med deodorant? :rocket:

En god følelse å ha fylt opp i det stille rundt 70 blank. Blir spennende å se hva som skjer fremover. Synes denne fremstår veldig billig i motsetning til mye annet for tiden…

Hoppet av igjen, sikkrer traden. følger med videre. Lykke til.

1 Like

Short reduserte ytterligere igår
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

2 Likes

Games up shortyboy. Kjipt de fikk dekket inn så mye helt gratis

Ja - de har virkelig arbeidet godt for å holde kursen nede. Vi får se hvor mye de har igjen etter dagens inndekning. Enig i at det er merkelig hvor mange som har valgt å selge til under kr 70 etter at shorterne hver dag i flere uker har dekket inn sporten…

ja, men holder den seg her på 72 nå så er det klart for et par korner til mandag og neste uke, blir vel litt porsjonering og dekking før q.

1 Like

Stygt å se hvordan shortsene gradvis har krøpet oppover lårene uten at kursen øker tilsvarende.
Det gjenstår å få vite hva som har skjedd med kortbuksene i dag, men det er ikke akkurat tegn til panikk i dagens handel.

Tror man ikke på Norne, eller er det rett og slett kortsiktighet?

PHO-kurs i svart (venstre akse). Short i farger (indre høyre akse), t.o.m. siste kjente (i går). Daglig endring i total short i grått (ytre høyre akse).

3 Likes

Er Photocure en oppkjøpskandidat ?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Jeg kjenner ikke finansene til Asieris men Photocure passer jo som hånd i hanske for dem, spesielt fra 3 kvartal av.

Edit. Ser ikke ut som de er så pengesterke.

Ja ser ikke hvorfor de vil betale $250 mill i milepæler til PHO når de kan få hele selskapet for omtrent det samme. Nå 27 mill aksjer for 100 NOK per aksje, 2,7 milliarder.

1 Like

Tror morselskapet er bra rigget​:joy::joy:
Men, uavhengig av det tror ikke jeg på noe oppkjøp pt.

Aldri i verden at de klarer å kjøpe selskapet for den prisen, kanskje 10%

Med en gang Asieris varsler at de eier mer enn 5% så er kursen over 100

Utdyp gjerne, mine raske Google søk fortalte meg at det var flere eiere, både fond, private og statlige. Og at de har hatt flere runder med emisjoner de siste årene for å finansieres.

Ja la oss håpe at kursen går kraftig opp i mellomtiden slik at de ikke kan ta PHO for en slik skam pris.

Vi har diskutert dette tidligere og husker ikke alle detaljer, men monetas mener jeg bestemt ikke var en “issue” Sitter på en mob avsted så begrenset hva jeg får til herfra, men antar @Savepig har kontroll på dette.

About Asieris MediTech Co, Ltd
Asieris is a subsidiary of the China-based Jiangsu Yahong Meditech Co., Ltd., a specialty pharma company fully committed to research, development and commercialization of innovative new medical treatments through their own IP and in-licensing efforts. Its leading drug candidate, an oral drug for treating non-muscle invasive bladder cancer, is in a registrational clinical trial in China and Phase Ib trial in the US.