Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Bør ha mye å gå på med alt det som har skjedd på nyhetsfronten siden den ble dratt opp til ATH i fjor. Frister å kjøpe mer nå😀

Hvis man tar AZT som utgangspunkt for verdtsettelse har Photocure glimrende muligheter til å dobble seg eller mer i tiden som kommer.

D. gjør en meget solid inntrykk i sine presentasjoner. :+1: :+1:

Massiv shortinndekking?

Hvis RADIUM kommer som det pleier, rundt 1500, kommer det enda en bølge rett før stengetid :slight_smile:

Undertegnede har fått informasjon fra Radforsk om at dagens podcast med DS er utsatt til imorgen kl. 12.
Da venter vi i spenning til imorgen og ikke glem å sende inn spørsmål til eka@radforsk.no

13 Likes

PHO aksjonærene trenger ikke egen IR-mann, vi har jo deg :slight_smile:

1 Like
1 Like

Etterat PHO leverte over forventning ved Q2, begynner investormiljøet for alvor å få opp øynene for selskapet.
ABG har jekket opp kursmålet til 125.
Selv tror jeg flere meglerhus kommer etter.
PHO - Safe Heaven? Ja, hvem vet?
Tror trenden er satt framover :slight_smile:

2 Likes

Har sent dette spørsmålet til Radforsk;

Hallo

Would like to ask DS following question;

You have said several times that BLC should become SOC in the US. What is the procedure to become SOC and how long will it take.?

Futher what would that mean for PHO, will all hospitals have to use BLC?

3 Likes

Håper mange har sendt inn spørsmål.
Jeg er også sterk i troen på at vi kan få til en fb session ganske snart og det vil åpne opp for spørsmål på en helt annen måte, ref q&a mars 2019.

1 Like

Hvor fort ser dere for dere at Photocure får til en lønnsom bedrift fra Cysview og Hexvix? Det er jo mye kostnader knyttet til satsingen i Europa, men mye her er jo allerede gjort. Hvis vi får opp brukshyppigheten betraktelig på de 500 ubrukte skopene vil vi jo se en stor forbedring på bunnlinja. Marginene i Europa er dårligere enn i USA, men ser en i forhold til andre bedrifter er det knallbra så prisen på hexvix trengs jo nødvendigvis ikke økes for at det skal bli vellykket.

Hadde Photocure drevet kostnadsbesparende uten et mål om videre markedsandeler hadde de hatt et pent overskudd allerede nå.

2 Likes

Selskapet har vel uttalt at dei trur europasatsinga skal vere i pluss i løpet av neste år.

Ja det var vel det de nevnte… Hva tror du er rimelig å anta på bunnlinjen i 2022 fra Europa om alt går sånn nogenlunde etter planen?

Har PHO kommentert ett potensielt samarbeid med imagin medical?

Det tør eg ikkje uttale meg om :slightly_smiling_face:

DS har nevnt selskapet flere ganger, han ser ikke på de som en konkurrent, snarere et viktig supplement. Jeg tror det blir oppkjøp av imagin i september når deres endelige godkjenning foreligger. Per dags dato er selskapet verdsatt til 20 millioner kroner. Dette vil være revolusjonerende for Photocure ettersom du kan da bruke blålys på eksisterende skop… Salget vil akselerere noe så gæli,

3 Likes

Mulig vi tar feil begge to, men tror du er spot on.

Har selv bevisst latt være å promottere IM for mye, ganske behagelig at mcap på selskapet holdes betydelig nede.

2 Likes

Veldig greit å få avklart hva som ligger i begrepet standard of care. Så vidt jeg har forstått er ikke dette noe formalisert begrep; det betyr bare at fagfolkene er enige om at dette er standardbehandlingen.

Må også legge til at emisjon nr 2 var jo helt unødvendig om de ikke har planer om å investere i noe. Merket på Erik Dahl at han ville kjapt gjennom Q&A. Vet ikke, men får en følelse av at det ligger noe i lufta her som skjer i nær fremtid…

1 Like

Klarer ikke i farten å huske hvilke, men flere klinikker som bruker BLC oppgir på deres nettsider at BLC er SOC “hos dem”

2 Likes