Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Ja, er nok flere som har fÄtt endel tanker i hodet etter den seansen, samtidig som podcast er skjÞvet til idag.
Samtidig kan det hele bero pÄ helt udramatiske saker. I invitasjonen til q2 stÄr det at den skulle conclude kl. 14:45, sÄ sÄnn sett var dem pÄ overtid ift schedule og hadde kanskje avtaler rett etterpÄ. Men uansett altfor dÄrlig.
Podcast kan ha blitt utsatt av lignende Ärsaker, men noget spesielt likevel. Men svaret fÄr vi nok om det skyldes helt andre saker.

1 Like

Tenkte selv dette. At ED var litt bekymret for at den entusiastiske DS skulle komme innpĂ„ noe som ikke skulle snakkes om nÄ 

2 Likes

Mulig svaret lÄ i et av spÞrsmÄlene som var innsendt :grinning:

Nei, spĂžk til side.
Har sendt inn et spm til Radforsk idag jeg ogsÄ.
DS er ofte mer frimodig i slike settinger og han fÄr bedre tid til Ä snakke rundt og forklare enn hva han har pÄ q presentasjonene.

1 Like

Ja, pga podcasten sÄ er det ikkje sÄ viktig for meg at q & a vart kort pÄ kvartalspresentasjonen. Liker uansett intervjuformatet betre.

Ja, men da i betydningen: standardbehandlingen hos oss.
Jeg synes SOC er et litt svevende begrep, slik det blir brukt her pÄ forumet. Brukes det regulatorisk, eller i nasjonale guidelines i noen land. Eller av forsikringsselskapene i USA?

Selv har jeg slitt med en miniskskade det siste Äret. Her var SOC tidligere Ä operere, nÄ er SOC tung styrketrening. I Norge har dette regulatorisk betydning, men i USA, med privat helsevesen, tror jeg det mer handler om faglig konsensus.

1 Like

“I Norge har dette regulatorisk betydning, men i USA, med privat helsevesen, tror jeg det mer handler om faglig konsensus.”

Ingen ekspert pÄ dette, men tror du er inne pÄ det riktige.

1 Like

Mener DS nevnte mÄlet med SoC i US ville vÊre 20 eller 30% av markedet om jeg husker riktig


SkjĂžnner ikke tankegangen til de som fortsatt sitter short i PHO?

Det er ikke nĂždvendigvis noen tankegang, det kan vĂŠre noe her som trigger en algoritgme.
Selskapene som shorter har sannsynligvis tusen andre posisjoner, sĂ„ dette handler sannsynligvis om statistikk, det er ikke nĂždvendigvis noen der ut som “hater” photocure og shorter selskapet.

2 Likes

Mener jeg sjekket opp Voleon, det er et kvantefond - altsÄ algoritmer som Flottesen skriver.

1 Like

Har pleid Ä trade PHO siste Äret mellom 68-75. Sitter musestille nÄ. Hvor langt vil oppjusteringen gÄ?

Kristianro er tilbake med de 30K som ble solgt i begynnelsen av mÄneden, pluss 20K. SÄ lillebror Spetalen er tydeligvis langsiktig i PHO.

1 Like

Han har mer eller mindre sittet i (Kristian)RO de siste 7-9 mÄneder.
SÄ kan man jo undres om en eldre bror igjen snart entrer senen, omtrent pÄ disse nivÄre han slo til forrige gang mener jeg Ä huske.

1 Like

Hvor er jeg glad for jeg har fundet det her forum og fĂžlge <3
Jeg plejede og fÞlge med pÄ Finansavisens forum og tja lad mig blot sige der er en verden til forskel, sÄ har jeg ikke sagt for meget.
SĂ„ tak :slight_smile:

11 Likes

Hvertfall Pho trÄdene der har vÊrt gjennomsyret av mye uvitenhet og ondskap, kverrulering og regelrett fandenskap.
Mange skribenter er nok pÄ begge forum, men flere og flere skriver her og og leser kun pÄ HO.

2 Likes

Hehe, 9k aksjer som skulle til for Ä senke den fra 88,20 til 86,90 pÄ en dag med sÄlangt 26 mill omsatt.

Det kommer seg nÄr Schneider har fÄtt pratet litt pÄ RADIUM :slight_smile:

Oh, yes, ikke at det betydde noe, mer en observasjon av hvor enkelt man kan trikse om man er pÄ kjÞpern

For Þvrig fÄtt vite at utsendelsen skjer rundt kl 14 og at utsettelsen skyldtes produksjonstekniske problemer.

1 Like