Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

NÄ er den forelÞpig noe ned idag, forsÄvidt ikke helt uventet etter den siste tids oppgang og dagen er ikke over. Den kan fortsatt ende i pluss ogsÄ idag.
Men det som slÄr meg er den kraftige omsetningen pÄ dagens nivÄer. Omsatt for 20 mill fÞrste 40 min pÄ en helt ordinÊr bÞrsdag, ganske formidabelt?
Er det noen store som rett og slett virkelig fisker til seg for tiden?
Med min begrensede evne til Ă„ lese bildet kan det tydelig se ut som noen har festet et jerngrep og ikke ser grunn for Ă„ slippe den nevneverdig under 90.

1 Like

Ja det var et kraftig short angrep som ikke lykkes sÄ langt. Vi fÄr se utover dagen om de har mer krutt Ä komme med.

Minner alle og enhver om morgendagens FB session kl. 14.
Det bÞr vÊre i alle sin interesse at det sendes inn spÞrsmÄl i stort monn, mye er klart for oss, men antar at andre enn undertegnede sitter med spÞrsmÄl man Þnsker svar pÄ.
Ingen spÞrsmÄl er dumme, vennligst send inn dine spÞrsmÄl til info@xtrainvestor.com

SpÞrsmÄlsstiller er selvsagt anonym i sendingen.

Gider du komme med et kort resume til os (mig) som ikke har facebook?
SÄ fÄr du et stort plus i min bog <3

Det tar kortere tid for deg Ă„ skaffe deg Facebook.
Du behĂžver jo ikke fortelle venner og familie om det, hvis du av en eller annen grunn ikke vil.

Jeg vil af princip ikke, men jeg kan jo bruges konens :slight_smile: mon ikke jeg fÄr lov

Prinsipper er flott, og jeg er prinsipiellt enig i ditt standpunkt. Synes bare det blir litt mye Ă„ be andre skrive resume for Ă„ stĂžtte opp om dine prinsipper:-)

Jeg gir dig ret! Var lidt ubetÊnksomt af mig - har fÄet lov til at bruge konens. Hvordan fungere det i praksis? Jeg skal vÊre inde i gruppen kl 14 i morgen og er der sÄ et videolink eller hvordan?

Akkurat dette er jeg usikker pÄ. Tror det er en link. Du kan ogsÄ se det i ettertid.
Og for sÄ vidt er mulig det blir lang ut pÄ tilretteleggers hjemmeside (uten om fb).

1 Like
2 Likes

NĂ„ kunne jeg nok kanskje gjort det, men ser det ordnet seg :grinning:
da tenker jeg at neste steg er Ä fÄ din kone inn som medlem i FB gruppen sÄ gÄr det ikke lang tid fÞr du finner ut at en bruker pÄ fb kunne vÊrt kjekt :grinning:
Gruppen heter “Photocure Investors”

Flere som har fb bruker kun for Ă„ fĂžlge og delta i spesifikke grupper.

Shorterne har ikke helt gitt opp, Þkte fra 209k til 353k igÄr.
Sikkert nye forsÞk idag pÄ Ä dumpe, de lykkes dÄrlig, kjÞps interessen er stor.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

2 Likes

Det giver mening for de sidder jo lidt i en klemme med den short de satte i 70’erne.
Vi mÄ hÄbe aktien holder momentum, og jeg synes den ser stÊrk ud i dag.

Den er ikke nÞdvendigvis Þkt sÄ mye. Worldquant kan ha hatt rett under 0,5% da det ikke mÄ rapporteres.

Opplagt, enig i det.

Hvorfor er disse selskapene sÄ glad i Ä shorte PHO nÄr de tilsynelatende bare taper penger pÄ det?

Det kan vÊre at de fÄr betalt av de store selskapene Dan snakket om som kjÞper seg opp via sjulte kontoer. De vet jo at nisselue folket blir skremt av at shorten dukker opp pÄ finanstilsynets sider.
Det gir rom for Ă„ fylle opp kontoene deres billig.

2 Likes

NÄ har de jo ogsÄ tre Ärs erfaring fra norsk biotek at det er enorme penger Ä tjene pÄ short der, det sitter nok ikke som et bias i systemet.

Mens NAS ikke har vÊrt shortet siden mai! ForstÄ det den som kan.

Det er jo fordi ingen er sÄ teite Ä legge til utlÄn aksjer i NAS som de vet aldri kommer til Ä holde seg i verdi.

NÄr man lÄner ut aksjer, sÄ er jo det ut i fra et tankesett om at man ikke bekymrer seg for kortsiktige svingninger i markedet, fordi prisen pÄ aksjen uansett skal opp over lang sikt, og da kan man like gjerne tjene noen slanter pÄ Ä lÄne de ut i mellomtiden. Ekstra renteavkastning pÄ aksjene dine.

Hvis ingen av de som eier aksjer har sÄ stor tiltro til fremtidig verdi, sÄ lÄnes de heller ikke ut. Og hvis ingen lÄner ut, sÄ kan du ikke shorte.

Edit:

Eller du jobber i folketrygdfondet og lÄner de ut for Ä skvise managementet i NANO som du tydeligvis vil ha bort, koste hva det koste vil.

4 Likes