Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Alle NAS bear produkter ogsÄ stoppet for lenge siden

Du har sikkert rett, men det er en forklaring som halter litt? Som at du har et hus som bare faller i verdi, men likevel ikke Þnsker Ä tjene noen kroner pÄ Ä leie det ut.

Nei, for nÄr man vet at man skal hente mer penger innen veldig kort tid sÄ er det direkte motstridende mot dine interesser Ä presse ned prisen pÄ aksjen.

1 Like

I gÄr var vi vitne til et kraftig short angrep men det mislykkes, skal vi fÄ et nytt i dag? Fasinerende Ä fÞlge med pÄ denne kampen mellom shorterne og de som longer aksjen. Det jeg ser er at det er kjÞpere sÄ noen lett oppgave har ikke disse folkene som prÞver seg Ä kruse kursen.

Dette ligger ogsÄ utenfor mitt kompetanseomrÄde, men.
Omsetningen i PHO er etter mine bedĂžmmelser spinnvill siste 5-7 dager.
Short ble satt langt nede pÄ 70 tallet, short nÊrmest dekket inn, nye angrep.
Kan man se en sammenheng i dette i forhold til DS sine ord om at stĂžrre amerikanske investorer Ăžnsker Ă„ kjĂžpe “stĂžrre deler” av Photocure?
Jeg spĂžr om dette av ren uvitenhet egentlig.
At Pho allerede idag er omsatt for ca 20 mill fĂžrste 5 kvarter finner jeg ikke normalt.
Og det bemerkelsesverdige er at aksjen ofte trykkes ned i lÞpet av dagen, men blir alltid kjÞrt opp igjen(den siste uken) og ender med pluss pÄ slutten av dagen. Hm, det bemerkelsesverdige er at aksjen ender i pluss hver dag :grinning:
Og som seg hÞr og bÞr skulle det ikke forundre meg om den gjÞr det i dag ogsÄ.

1 Like

Hvordan vurderer du det som foregÄr nÄ i PHO rent teknisk? Ser ut for meg at den ligger Ä trader mellom ca. 90 og opp mot 94.

Synes det er strÄlende, overraskende sterkt.

Har vurdert denne aksjen lenge og satt dessverre utenfor litt for lenge. Er likevel fristet pÄ Ä gÄ inn. Hva ser dere som naturlig kursmÄl pÄ 1-3 mnd og 3-6 mnd?

Jeg vil ikke spÄ noe som helst ift kursutvikling, men det jeg fÞler Ä kunne si er at nÄr q2 leverte som det gjorde ligger mye til rette for framtiden.
Spesielt juni viste en skikkelig rebound i USA, q2 kom siste uke og nĂ„r da Dahl hevder at han er “confident” ift rebound i H2 snakker han ikke av blindhet, han kjente da salgstallene for hele julig og 2/3 av august.
I tillegg har man en betydelig trigger i Cevira som vil gi drypp framover, den neste nÄ ved fÞrste pasient innrullert i fase 3 er pÄ USD 1,5 mill, men de som kommer deretter er betydelig hÞyere ifÞlge DS/ED.
Satsingen i Europa mener jeg kan bli en meget bra strategisk og Ăžkonomisk bidrag. 700 skop utplassert, 500 av dem samler stĂžv. 80% av Ipsen inntektene har kommet fra de tysktalende landene, for min del virker dette ogsĂ„ vĂŠre en “No brainer”.
Teamet pÄ plass allerede, bortimot hele selgerkorpset fra Ipsen overtas av PHO, countrymanagerne er pÄ plass, det ser lovende ut.
De er i en finasiell meget sterk posisjon til Ă„ utfĂžre planene.
Kunne skrevet en bok om dette, men holder.

Ta deg en tur innom fb gruppen “Photocure Investors”, der ligger det ogsĂ„ “litt” info om selskapet.

5 Likes

Hvorfor er ikke skopene i bruk?

Der muligens i bruk, men ikke med BL

Å selge Hexvix/Cysview er en meget tung og rigid prosess med krevende oppfĂžlging av sykehus. NĂ„r dette ikke blir gjort faller bruken, det er et av hovedargumentene til DS ift at generika er utelukket.
Ipsen selgerne har vÊrt allround selgere, hexvix har vÊrt et av flere produkt en selger har hÄndtert i lÞpet av sin arbeidsdag.
Derfor har Ipsen etterhvert de seneste Ärene i hovedsak kun pleiet kundene i Tyskland og Østerrike.(som da har stÄtt for ca. 150 av de 190 mill de hadde i Hexvix inntekter/Är)
Hexvix er meget etterspurt i UK, Spania, Italia , Frankrike etc., men nÄr man ikke vil gjÞre en innsats for Ä selge fÄr man heller ikke solgt.

1 Like

Q&A starter nÄ!

https://www.facebook.com/Xtrainvestor/posts/10159286394396495

3 Likes

Hva skal vi si om presentasjonen og Q&A sesjonen? Det jeg var mest fornÞyd med var hans forklaring pÄ hvorfor de har beholdt hele salgsorganisasjonen og ikke sagt opp en eneste ansatt.

Ja, det var et godt spÞrsmÄl
 :smile:, det fÞrste

Veldig interessant dette med KS/Olympus territorium, Kaiser er altsÄ gjennomsyret Olympus.

1 Like

Voleon har redusert shorten med 23712 aksjer.

Synes presentasjonen var en god gjennomgang! Med q2+radium+q/a sÄ er caset belyst fra alle mulige sider.

Og sagt klokkeklart fra cfo i oslo: de er finansiert frem til lĂžnnsomhet!

3 Likes

Den var jeg ogsÄ glad for at hÞre.

NĂ„ med alt som ligger ute av informasjon bĂžr det vĂŠre et kraftig derisket case, noe som igjen bĂžr fĂžre til en langvarig og solid opptur.

Det har i allefall jeg satt pengene pÄ.

3 Likes

Solskimm

Den har jeg hĂžrt fĂžr.
PCIB er et risky case.
Det har vi sett ved flere anledninger.
Hadde selv forventet noe, som dette, men var dum nok til ikke Ă„ redusere i forkant av presentasjonen.

Av seg selv skal en ha det :angry: