Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Tror vi er ganske sÄ enige ift det du beskriver.
Vi gikk inn omtrent samtidig i PHO og om jeg ikke fÞler meg lurt i starten sÄ fÞler jeg meg hvertfall fÞrt bak lyset av Bellete ved q2 18 presentasjonen.
Jeg mener bestemt at den mannen Þdela ekstremt mye bÄde ift Ä jazze opp forventningene samt at han ikke sa et eneste ord om at dette var en mÞysommelig og ressurspreget prosess. Kursen steg til 63 etter hans halleluja tale og det tok jaggu lang tid Ä komme over den motstanden deretter. Skjedde vel ikke fÞr Cevira avtalen ble meldt 10 mÄneder senere.
Men for min del mÄ jeg Êrlig innrÞmme at q2 20 var beviset for at dette kan bli meget bra framover selv om jeg Þnsker ogsÄ Ä se q3 og q4 i sammenheng fÞr endelig konklusjon. Men mye taler for at flexi bruk vil ta seg opp framover godt hjulpet av covid 19 paradoksalt nok.
SÄ fÄr vi bare se, hÄper pÄ en milestone utbetaling fra Asieris nÄ den nÊrmeste tiden, det vil nok kunne gi kursen en boost.
I tillegg finner jeg det meget spennende at amerikanerne kjĂžper seg inn og opp i “stillhet”. Leser man transcriptene fra q presentasjonene vil man se at DS har jobbet mot blant annet JPM etc. SĂ„ jeg synes det ulmer i Pho for tiden selv om kursen idag indikerer noe annet.

3 Likes

Shorten baserer seg pÄ maskinlÊring. Den legger vel stÞrre vekt pÄ det den har lÊrt av handelen i juni/juli enn pÄ informasjon om fundamentale forhold. Det vil jo kunne forklare det vi har sett av innsats fra short siste uken. SÄ spÞrs det hvem som har stÞrst muskler, og utholdenhet, denne gangen.

Edit: PrÞvde de Ä slÄ hull i skutebunnen kl 12:21?

Jeg har hatt en fornemmelse av at kjÞperne ligger Ä venter pÄ neste short angrep. Vi vet at det kommer sÄ det er ingen hast med Ä kjÞpe, tar imot de aksjene som kommer. Har sett det samme i dag, sÄ fÄr vi se om kjÞperne tar et grep eller shorterne pÞser pÄ med aksjer.

MÄ ha baller disse shorterne. Kommer der en melding fra Kina kan de fort fÄ problemer og dÄ mÄ de som svensken som satt pÄ toalettet pÄ toget skrike ut; stanna, stanna snella konduktÞren, ballahankarna har tvinnat seg rundt hjulkapslarna!!:+1:

2 Likes

HÞrtes ikke noe sÊrlig godt ut. Er enig med deg angÄende brukerfrekvens. Har hÞrt pÄ DS forklare den lave bruken men synes han ikke fÄr frem et klart svar. trodde ogsÄ at nÄr et sykehus gÄr til anskaffelse sÄ mÄ det jo vÊre i deres interesse Ä fÄ det brukt. Blir spennende Ä se om de fÄr i bruk de 500 i EU som er utplasserte og som ikke bruker cysview, fÄr hÄpe det.

1 Like

De kjÞrer pÄ med shorten
Old value: 588885
New value: 629911

Ja, for min del virker det meget lite logisk det som foregÄr, men vi fÄr se framover.
Satser pÄ at Asieris og eller DS drar opp en joker av ermet snart.

2 Likes

Det var ca da jeg gikk inn ogsÄ, kjÞpte mine fÞrste aksjer pÄ 63 :sweat_smile: tÄlmodighetsprÞve var det i etterkant kan man si.

Det har vĂŠrt sĂŠrdeles lĂŠrerikt Ă„ vĂŠre aksjonĂŠr i PHO.

Av og til sÄ mÄ en undres over hva som driver prosessene.
NĂ„r:
a) BLC er overlegen alle andre lĂžsninger
b) Du ser kreften og kan fjerne “alt” kontra Ă„ skjĂŠre i blinde
c) alt dokumentert via clinical trials systemet
d) Den farligste formen av kreften blir oppdaget mens WLC ikke finner frem.
e) BLC gir beste detektering av blĂŠrekreften og best totalĂžkonomi for den betalende part , statskassen.

Korriger meg dersom jeg tar feil men hvorledes er det mulig Ä drenere tiden slik at det blir maksimalt tungt og dyrt nÄr en fÞrer frem et nytt produkt som revolusjonerer behandlingen av blÊrekreften og ikke minst , ser den nÄr en oppererer.

Kunne denne BLC vĂŠrt brukt i operasjons-Ăžyemed i andre settinger enn blĂŠrekreft?

Er jo rart Ä tenke pÄ at tidligere CEO i PHO solgte ut PCIB delen for smÄpenger
horribelt.

SĂ„ er det de som synes PHO er et kjedelig selskap.
Ja , en fÄr tenke sitt.
Det er ikke mange norske selskaper som har gjordt det PHO har utfĂžrt.

Startet et biotek-selskap fra bunn og gÄr i balanse samt studie cevira i fase 3 sammen med et kinesisk selskap .
Helt rÄtt.

Det har vĂŠrt en fryd Ă„ se selskapet gjennvinne ballansen med CEO DS som jobber og jobber og nok vil skape et konsern med enorme inntekter i nĂŠr fremtid.

Lille Norge ser ut for Ă„ klare det igjen som algeta klarte.

Oppriktig spennende selskap som kan komme inn i en kraftig utvikling , en oppkjÞpskandidat om noen fÄ Är?

Hvva om de klarer Ă„ signifikant bevise store fordeler med abscopal effekt.
Vil det si at de gÄr ut av dagens klassifikasjon som er en mix av behandling og utstyr til et behandlende selskap med mye bedre betalte produkter / tjenester.

Lykke til oss selv. :slight_smile:

9 Likes
4 Likes

Punkt e) er feil for en del markeder. Det er ikke statskassen som finansierer helsevesenet alle steder, for eksempel i USA og Tyskland. Man evner ikke Ä se pÄ totalÞkonomien heller, selv om man burde. Lettere Ä selge hvis du kan vise direkte verdi for den som betaler din faktura


Takker for korreksjonen.
Ja , det er vel forsikringene som spiller hovedmellodien utenlands generelt

Her sier programlederen at det utfÞres testing i Colon og Brain cancer, dette har hun nok fÄtt fra Sia Daneshmand vil jeg anta.
DS har vel uttalt at det for selskapet ikke som utgangspunkt er aktuelt Ä teste ut dette, hvertfall nÄ.

1 Like

Kopierer inn dette innlegget fra PHOinvestor, som stÄr i Forum/Hegnar i januar -20

I sin nye analyse setter Simply Wall St. verdien av PHO aksjen til kr. 437,-

Tydelig de har enn annen oppfatning av selskapet enn de 2 andre analysene som ligger rundt 70-80,-

Hvem vurderer selskapet riktig ??

1 Like

Stemmer vel ikke helt dette.
ABGSC har kursmÄl NOK 125, Norne Sec. NOK 150, mens Edison husker jeg ikke helt, men mener det er ca. 120-130.

NÄr det gjelder Simply sÄ opererer de med pr idag et kursmÄl pÄ NOK 312.

Hvem som har rett vil tiden vise, men Ärsaken til at flere ikke har hÞyere kursmÄl antar jeg hviler pÄ om Asieris lykkes. De bruker en sannsynlighet pÄ 10-20% for Ä lykkes, man kan bare tenke hva som skjer om og nÄr det blir godkjent i Kina, EU og USA.

Ketil Hestdal omtalte og mente Cevira ville vĂŠre en potensiell Blockbuster, det vil si et preperat som selger for minimum USD 1mrd Ă„rlig.(av dette vil PHO motta 10-20%)

2 Likes

Jeg tror det ligger et voldsomt uforlÞst potensiale i PHO. Det er jo vitenskapelig bevist at BLC er totalt overlegen WLC. Markedet er enormt, bÄde i USA, men ogsÄ globalt. Det stÄr bla 500 ubrukte scope i Europa.

Pasienter og urologer lovpriser BLC.

NÄr man ser hvor tungt det er Ä erobre markedsandeler, sÄ sier det seg selv at ingen vil forsÞke Ä skape en replika av Cysview.

Og i mellomtiden Þkes antall utplasserte scope som mÄ ha Cysview for Ä levere varene. Og bakom synger Asieris


Her er det kun spÞrsmÄl om tid fÞr de store pengene kommer.

2 Likes

Edison sin nÄvÊrende er bare tull, de har ikke tatt inn rettigheter fra Ibsen enda, sÄ kursmÄl nede pÄ 104 av den grunn. MÄ vente pÄ neste versjon.

Ok, takk, beklager.
Var usikker pÄ den siden jeg egentlig gir blaffen i den og har oppfordret selskapet Pho til Ä gjÞre det samme.
Det vil dem ikke uten videre gjĂžre da Edison sin analyse brukes betydelig flittigere i US.

Av dagens aksjonĂŠrliste kan man se at Morgan Stanley Ăžker med nye 23k.
Topp 50 Þker netto, kun smÄ bevegelser.
Det som undrer meg er at samtidig som Topp 50 Þker jevnt og trutt kombinert med at det er smÄ utslag pÄ den listen Þker ogsÄ shorten daglig.
Hvem i huleste er det som lÄner ut aksjer til shorterne?

LĂ„ner ut for Ă„ holde kursen nede, mens man selv Ăžker :man_shrugging:??

Er det en mulighet?