Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Jaggu hadde du ikke helt rett! God helg :blush:

40 mill omsatt til nÄ. Her er det noen som stÞvsuger markedet for Photocureaksjer :grinning:

2 Likes

Skal vel fort over 100 igjen da​:+1::grimacing:

2 Likes

Rodjer. Du er ikke alene. Jeg har ogsÄ mer tro pÄ at brÞdrene Spetalen nÄ kjÞper seg inn enn ut.

Flott Ä hÞre, veldig usikker, men fÄr det ikke helt til Ä stemme med en slik kort visitt og sÄ lite igjen for det.
Med de sagt viser utskrift fra dagens aksjonÊrlister at lillebror Spetalen solgte 10k tirsdag, Myrlid reduserte med 100k, MP Pensjon reduserte med 72k, Nordnet Liv Þkte med 30k, Lehre Holding UT av topp 20, JPM INN pÄ topp 20 og Þkte med 52k.(alt utenom Spetalen er endringer totalt pÄ de respektive siden offentlig liste her pÄ Tek fra mandag). Spetalen vet jeg har redusert med 10k pÄ tirsdag fordi gÄrsdagens liste ikke inneholdt endringer pÄ han.
SÄ fÄr vi se hvordan dette utarter seg men personlig synes jeg det er spennende at omsetningen er hÞy, endringer pÄ topp 20-50 pÄ stigende kurs.

3 Likes

At ØSS driver med nedsalg har jeg null tro pÄ.
Dette er et stort spill, et spill han er sterk pÄ.
Han er nok pÄ vei inn med betydelig kapital.

Dagen idag var eksplosiv. Det er tunge krefter pÄ gang. Mange store ordrer stÞvsuget selgersiden.

5 Likes

historisk sett sÄ kan man vel ikke anta at dette er langsiktig uansett. ser helst at disse traderne forblir utenfor og at kursen er 10 kroner lavere om sÄ. satser heller pÄ at det fundamentale er det som drar kursen opp pÄ sikt

Det er moro Ă„ spekulere, men min erfaring er at verden er mindre komplisert enn man skal ha det til. «If it quacks like a duck », osv. Hvis listene viser at han selger, sĂ„ er det det han gjĂžr. Men det kan vĂŠre ren Ăžnsketenkning fra min side, siden jeg helst vil ha dyktigere selskapsbyggere inn.

1 Like

Om han lÄner ut til short sÄ ser det vel ut som at han selger.

2 Likes

Bare positivt med investorer som kan skape litt liv og blest i media om en ellers grÄ og litt kjedelig aksje sett utenfra.
Kan ikke se annent enn positivt pÄ at ØSS ser at PHO er underpriset og ser et kurspotensialet her. Som ØSS skal vi jo alle selge om 4 uker, 1 Är, 5Är eller noe annet.

2 Likes

GrÄ og kjedelig??
Men du stÄr jo helt utenfor som du sier , sÄ da er vel din informasjonskilde den kulÞrte finanspresse?

@Astrup NĂ„ kan sikkert en @Senior svare for seg selv, men jeg forstĂ„r det annerledes enn deg. Jeg forstĂ„r det som at senioren her mener at aksjen kan virke grĂ„ og litt kjedelig for en som ikke har satt seg inn i den, altsĂ„ for en som stĂ„r utenfor. Senioren er nok inne om han er en klok senior😉

1 Like

StĂžtter senior her.
Selskapet hadde vÊrt vesentlig hÞyere priset med mer oppmerksomhet/forstÄelse for hva som er i ferd med Ä skje.

1 Like

I tillegg til Ă„ vĂŠre inne og ha det meste av info. om selskapet er det greit Ă„ kunne se selskapet utenfra slik det mĂ„ se ut for de “uinnvidde”.

Mediefokus er viktig for Ă„ tiltekke seg nye investorer.
Har fulgt Photocure siden 1999 og her har har ikke selskapet vĂŠrt gode nok.

2 Likes

NÄr vi vet hvor bra bunnlinjen garantert blir pÄ Q4, sÄ sitter vi pÄ en aksje som godt kan tÄle litt halloi, sÄ det er veldig begrenset hvor stor skade som kan komme av litt finansgjÞgling.

SÄ jeg er fristet til Ä si at all PR er god PR. Aksjen var undervurdert, underdekket og upopulÊr for et par Är siden, nÄ er den plutselig veldig sÄ velkjent.

1500 medlemmer pÄ facebook og 873 eiere pÄ shareville. :slight_smile:

5 Likes

Ja, jeg synes virkelig vi kan konkludere med at interessen for Photocure er pÄ et helt nytt nivÄ nÄ kontra for bare et par Är siden.
En ser det pÄ sosiale media, omsetningsÞkningen som er meget tydelig stigende fra hÞsten 2018 og framover, en ser hÞyere BLC aktivitet pÄ Twitter og ellers google sÞk kontra for bare kort tid siden.
Da jeg ble aksjonÊr i PHO sommeren 2018 var Photocure nesten aldri Ä se i noe medium, mye oftere blir selskapet nÄ nevnt bÄde i E24, Hegnar og FA.

Fb gruppen kjenner jeg selvsagt best utviklingen i og i mÄnedsskiftet nov/desember ifjor var det i underkant av 900 medlemmer, 2 mÄneder senere har det tilkommet over 600 nye medlemmer. Dette vitner om at flere nÄ snakker om PHO og BLC med arbeidskollegaer, i aksjeklubber, med familie og venner.

9 Likes

Foran hver kvartalspresentasjon kjÞrer vi en meningsmÄling i fb gruppen ift utplasserte skop og Cysview inntekter.
MeningsmÄlingen foran q4 startet igÄr og viser forelÞpig: (nÊrmeste vi kommer konsensus i markedet?)

Utplasserte skop(114 stemmer avgitt forelĂžpig)
16-20 skop 33,3%
21-24 skop 29,0%
10-15 skop 27,2%
Andre 10,5%

Cysview Inntekter(115 stemmer avgitt forelĂžpig)
26-30 mill. 58,3%
31-34 mill. 26,1%
Andre 15,6%

FB gruppen har tidligere truffet meget bra ift. faktisk rapportert sÄ fÄr vi se hvor dem ender denne gangen. Usikkerheten later til Ä vÊre betydelig stÞrst rundt utplasseringer og henger nok selvsagt sammen med at det har vÊrt betydelig roligere pÄ CC gjennom q4 enn vi har vÊrt vant til de seneste kvartalene. Fore egen del husker jeg meget godt at i q3 var det hele 9 skop som ble rapportert i tillegg til de 14 som var oppfÞrt pÄ CC. Vi fÄr bare hÄpe og anta at denne utviklingen holder fram og at det utplasseres mange flexiskop som vi ikke har mulighet for Ä se der.

1 Like

Jeg ser det slik at sannsynligheten for ketchup effekten Þker for hvert kvartal fremover. Sannsynligheten er stÞrre for Q4-19 enn hva den var for Q3-19. StÞrre for Q1-20 enn for Q4-19 osv osv. FÞrste kvartal vi ser at flexscope begynner Ä gjÞre seg gjeldene sÄ vil vi ogsÄ fÄ et trendskifte i veksten.

2 Likes

Jeg har ogsÄ lenge ment og hevdet at flexiskopene kan vÊre jokeren som ganske plutselig gir oss ekstra vind i seilene.
SÄ det vil komme pÄ et eller annet tidspunkt, det fÞler jeg meg ganske sÄ sikker pÄ.

1 Like

Det blir som med Corona viruset. Jo flere som fÄr det, jo raskere sprer det seg. Jo flere sykehus/behandlingsteder som fÄr det, jo vanskeligere blir det for andre Ä vÊre uten. Jo flere pasienter som blir seg Cysview bevist jo flere ambassadÞrer fÄr vi. Derfor tror jeg veksten i USA vil bli selvforsterkende.

2 Likes